Jump to content

Speling koppelingspedaal Picanto 2006

Go to solution Solved by Crum,

Recommended Posts

Posted

Hallo allen,

Zojuist heb ik mij aangemeld om een vraag aan de kenners te stellen. 
Mijn vriendin heeft een Picanto Bling uit 2006. 

Sinds een aantal weken heeft het koppelingspedaal ineens een flinke speling. Bij het intrappen is er eerst een aantal cm speling, voor de koppeling aangrijpt. Met als resultaat dat deze waarschijnlijk niet helemaal goed ontkoppelt.

Ik heb ergens gevonden dat dit een kwestie is van de koppelingskabel aanspannen, maar dit was van een nieuwe model.

Een andere bron stelde dat het een hydraulische koppeling is en dat deze "er compleet uit moet".

Kan iemand op het forum opheldering / tips geven rondom deze kwaal?

Met vriendelijke groet,

JB

• Solution
Posted

koppelingsbediening is ook bij een oude picanto met een kabel, is af te stellen op de bak, en werkt ook hetzelfde als bij het nieuwe model

Posted

koppelingsbediening is ook bij een oude picanto met een kabel, is af te stellen op de bak, en werkt ook hetzelfde als bij het nieuwe model

Dank je wel voor het antwoord! Enig idee waar ik zo moet kijken? Heb de motorkap een keer opengedaan, maar er past echt helemaal niks meer bij zo lijkt ;).. Voor ik me een half uur wezenloos zoek naar de kabel.

Alvast bedankt voor de opheldering!

Posted

als je voor de auto staat zie je aan de bestuurderskant de accu zitten. Iets daarnaast loopt iets verder naar beneden de koppelingskabel, en anders kan je ook iemand de koppeling laten bedienen en kijk je zelf waar er iets gebeurt onder de motorkap ;)