karenv Posted December 13, 2014 Share Posted December 13, 2014 Hallo allemaal, Ik heb 3 jaar geleden een Kia Picanto 1.1 Mt gekocht Bj 07-2004. Ik heb m in onderhoud bij de garage waar ik m gekocht heb, dit is geen Kia garage. Afgelopen vrijdag na grote beurt en APK meldde de garagehouder mij dat volgens hem de koppelingsset vervangen moet worden omdat hij denkt dat de drukgroep niet meer oke werkt. Als je nl het koppelingspedaal indrukt moet je nl. over een soort 'hobbeltje' heen voor hij goed intrapt. Ik had het zelf niet echt gemerkt maar toen hij het zei kon ik inderdaad wel iets van een hobbeltje merken (alsof iets de koppeling even tegenhoudt). Er staat 130.000 km op de teller en ik rijdt veel stadsverkeer. Kostenplaatje E 120 voor complete koppelingsset en ca. 6 uur werk voor vervangen, totale kostenplaatje ca. 450 a 500 euri incl. btw Ik heb hier al eea over de koppeling gelezen en wil graag jullie reacties of dit verhaal volgens jullie klopt; ivm aantal km's en kostenplaatje. Ik hoop op snelle reacties want de garagehouder wil het voor de zekerheid liefst aankomende week al vervangen omdat hij niet kan zeggen hoe lang ik er zo nog mee rijden kan. Groetjes Karen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted December 13, 2014 Share Posted December 13, 2014 Leuk om dat te constateren NA de grote beurt. Ik zou afscheid nemen van deze garage en een second opinion+ offerte vragen aan een willekeurige buurt garage. Ik heb ooit zo'n zelfde akkefietje gehad met een Opel garage. Mijn Corsa kreeg een hele uitgebreide en nogal dure beurt en toen ik daarna meldde dat hij toch niet echt beter reed dan voor die dure beurt kreeg ik te horen dat er 1 klep verbrand was. Reparatie zou 1600 gulden ( u weet wel, dat prachtige geld) kosten. Ik heb de sleutels gepakt en mij hebben ze daar nooit meer gezien. Bij een buurtgarage heb ik alle kleppen laten vervangen voor 750 gulden en daar hebben we nog 100.000 km mee verder gereden. NB we hebben hier ook een voorstel topic en dat is wel zo aardig als je je daar even laat zien. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Kanon Posted December 13, 2014 Share Posted December 13, 2014 Heb dat gehad met een oude Nissan Cherry. Bij de sloop voor 60 gulden een goede gebruikte set gekocht en door een monteur die op zaterdag wat bijkluste voor 100 gulden laten plaatsen. Maar tijden veranderen,auto´s en prijzen ook. Is wel jaartje of 20 geleden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Picawhite Posted December 14, 2014 Share Posted December 14, 2014 of het wel of niet zo is , vind de prijs wel meevallen, zal wel ex btw zijn misschien , of ze gebruiken niet een. hele koppelingsset , aan de andere kant vind ik 6 uur wel weer erg veel tijd. Als ik bij een Daihatsu Cuore de motor moet demonteren voor de koppeling ben ik nog sneller klaar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Kanon Posted December 14, 2014 Share Posted December 14, 2014 of het wel of niet zo is , vind de prijs wel meevallen, zal wel ex btw zijn misschien , of ze gebruiken niet een. hele koppelingsset , aan de andere kant vind ik 6 uur wel weer erg veel tijd. Als ik bij een Daihatsu Cuore de motor moet demonteren voor de koppeling ben ik nog sneller klaar.Motor moet er ook weer in Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest rodirida Posted December 14, 2014 Share Posted December 14, 2014 hoi misschien is mijn verhaal interessant; zoek even onder koppeling 2005.. betreft picanto uit 2005, vernieuwen drukgroep/koppeling voor 330 euries all in groet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Picawhite Posted December 16, 2014 Share Posted December 16, 2014 Nou , in en uitbouwen ,vervangen koppeling in welgeteld 4 uurtje's , komt misschien omdat ik ze al 25 jaar van binnen en buiten ken, kan ze dus dromen . 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted December 16, 2014 Share Posted December 16, 2014 Karen reageert niet/niet meer. Topic kan dicht. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wimis on Posted December 16, 2014 Share Posted December 16, 2014 Rustig.......... BW Meisie heeft net 3 dagen geleden de vraag gesteld........... en gaf al aan dat zij het niet hobbelig vond! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted December 16, 2014 Share Posted December 16, 2014 Rustig.......... BW Meisie heeft net 3 dagen geleden de vraag gesteld........... en gaf al aan dat zij het niet hobbelig vond! Ze had er haast mee maar reageert nergens op. 1e posting, niet voorstellen, niet reageren, tja...doe zeg ik dan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Kanon Posted December 16, 2014 Share Posted December 16, 2014 Ze had er haast mee maar reageert nergens op. 1e posting, niet voorstellen, niet reageren, tja...doe zeg ik dan. Vast druk met inparkeren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steven Oosterhoff Posted December 19, 2014 Share Posted December 19, 2014 Niet laten vervangen. Ik heb precies hetzelfde. Je went eraan. Je kan het laten maken zodat het allemaal soepeler gaat. Kosten 450 euro. Kortom, niet doen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karenv Posted December 19, 2014 Author Share Posted December 19, 2014 Sorry, sorry allemaal voor niet reageren. Op de een of andere manier heb ik via mijn mail geen melding gehad dat er reacties waren (en ik al teleurgesteld dat er niemand reageerde). Daar bij heb ik een aantal dagen bij mijn moeder gelogeerd die geen computer heeft..... De melding over de koppeling kreeg ik telefonisch tijdens de grote beurt, maar zou inhouden dat ze dan pas maandag ermee aan de slag konden omdat het weekend ertussen zat. Is mijn eigen keuze geweest dit niet te doen omdat ik graag weer naar huis naar man en beestenspul wilde en niet zolang bij mijn moeder wilde logeren (vis en visite houdt je maar een paar dagen goed Inmiddels is woensdag jl. de gehele koppelingsset vervangen, ik heb de oude drukgroep en koppelingsplaat gezien in vergelijking met een nieuwe set, kwam valide op me over dat de set vervangen moest worden. Ik moest wel weer even wennen aan nieuwe koppeling. Bij het terugrijden overkwam me na 100 km een behoorlijke schok: 'het vliegwielgeluid is weer terug" weer die krukaspoelie. De garage meldde me al dat de bout (2 jaar later) weer los zat. Ik zal dit verhaal even in een apart topic zetten voor de duidelijkheid. En ik zal me even voorstellen, pffff, op een paar tenen getrapt ofzo? Eerste keer op het forum.... sorry hoor! Bedankt allen voor jullie reacties. Karen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karenv Posted December 19, 2014 Author Share Posted December 19, 2014 Oh en ik was tussentijds bij een vriend langsgeweest die monteur is. Hij heeft de koppeling gevoeld, wat 'testjes' gedaan, gekeken en hij bevestigde dat de drukgroep vermoedelijk aan vervanging toe was. Vandaar dat ik de reparatie heb laten uitvoeren. Eh Big Wade.... Rondje voorstellen; ik heb geen melding gehad bij aanmelding dat op prijs gesteld wordt dat ik mijn doopceel licht, maar voor jou, bij deze: Karen, bouwjaar 1965, blond, groene ogen, 90/60/90, 23 jaar samenwonend met man en wisselend gezelschap van katten en honden. Eigenaresse (geweest) van diverse auto's; Fiat, Mazda, Peugeot, Ford, Lancia... en nu, als gemeldt in mijn 1e post, sinds een paar jaar Kia Picanto. Als je nog meer wilt weten? Ik hoor t graag. Groeten, Karen 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Kanon Posted December 19, 2014 Share Posted December 19, 2014 90/60/90,wat raar,die van mij heeft 165/60/14. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lique Posted December 19, 2014 Share Posted December 19, 2014 90/60/90,wat raar,die van mij heeft 165/60/14. Daar kun je dan wel mee op de kermis gaan staan Welkom Karen! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts