Jump to content
Marco Habekotté

Geluid druklager of versnellingsbak

Recommended Posts

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By Luxata
      Probleem: Raar geluid na starten auto. 
      Hoe klinkt het ? : Als een electrische pomp of iets , het is vrij hoog maar geen piepend geluid . Het klinkt een beetje alsof je in een gehorig huis woont en de buren aan het stofzuigen zijn. Maar het enige wat je hoort is de frequentie zoem / piep van de electromotor van de stofzuiger.  Wat beinvloed het geluid? : Als ik aan de knoppen van de stoel verwarming of raam verwarming zit. Dan gaat het geluid in frequentie een beetje omlaag , maar daarna weer omhoog naar de originele frequentie. Auto rijden / gas geven etc heeft geen enkele invloed op het geluid zelf. Hoe ik het gas in trap heeft geen invloed op het geluid.  Wanneer hoor ik het:  Na het starten , tijdens het rijden , als de motor stationair draait.  Waar komt het geluid vandaan? :  Ik heb de motorkap open gezet en getracht het geluid te vinden. Het komt niet van de dynamo af. Ik hoor het geluid in de auto en dan hoor ik het ook vooral aan de achterzijde van de auto. Zou het misschien komen door de benzine pomp? Dat lijkt me het meest logische. En dat verklaart ook wel de beinvloeding als ik iets electrisch gebruik in de auto. 
      Heeft er iemand ervaring met dit ? Misschien kan het door de kou komen hier is het namelijk rond de -2 constant. Ik heb al 600 km met de auto gereden en nog niet eerder gehoord. Maar lijkt me vreemd dat dat kan met een vrijwel nieuwe auto. 
    • By ArnoldB
      Hallo allemaal, ik heb een vraag m.b.t. de Picanto 1.0 '2008
      Sinds kort zit er een zingend geluid in de aandrijving, ik twijfel aan de bak of een voorwiellager.
      Als ik de koppeling in trap dan veranderd het geluid niet, het is snelheid afhankelijk.
      Waar kan ik het niveau van de bakolie controleren en hoe kom ik daar bij, moet er nog iets uitgebouwd worden of kan ik daar zo bij.
      Ik heb al even onder de auto gekeken, maar zag zo geen stop zitten. Ik hoop dat ik hier een antwoord krijg op mijn vraag.
    • By Richard40
      Heb een Kia e-Soul van november 2019.
      Sinds enige tijd hoor ik een continu tikkend geluid als ik het pedaal intrap. De garage (van mossel) heeft al gekeken met de laatste beurt maar hebben niks kunnen vinden. Het is gewoon irritant. Binnenkort maar eens bij een andere Kia dealer langs gaan. Weet hier iemand toevallig wat dat zou kunnen zijn?

Mvg Richard 
    • By KIF
      Op 2-7-20 een nieuwe Kia E-Niro opgehaald en gelijk was er een duidelijk ratelend geluid linksvoor te horen. Vanaf ongeveer 80km per uur en bij het gas geven. Bij het uitrollen hoor je niets. Vandaag bij de dealer geweest, maar die hebben het nog niet kunnen verhelpen. Ze hadden dit niet eerder gehoord. Dat vind ik moeilijk te geloven. Hoe groot is dit probleem? Hebben meer kia e-niro eigenaren hier last van? Op het forum lees ik er wel wat over, maar of dit nou heel veel voorkomt............ ben hier wel erg benieuwd naar.
    • By lois
      ik ben in het bezit van een kia venga 1.4 benzine uit 2013 en heeft nu 85000 gelopen .
      nu wil ik de versnellingsbak olie gaan wisselen, kan me iemand vertellen welke aftapplug ik moet losdraaien en waar die zit ik wil niet de verkeerde bout losdraaien zodat er een schakelvork los komt in de bak.
      B.V.D.

• Create New...