Jump to content

Recommended Posts

Posted

Fijne Auto.  Maar!  (OVERIGENS NIET ZO BELANGRIJK)

in de bergen schakelt de automaat naar de 3 als die in de 2 moet blijven.  Maar  dat  doet hij ook , als je met het  pookje schakelt,  maar  ik niet altijd. PROBLEEM,  Dan  valt je vermogen weg. RAAR,  Fabricage fout?

Meer Niro rijders ervaren dit. Mijn  vorige Ceed 1.6 gdi 2014  had veel  meer  vermogen zonder accu. 

OVERIGENS rijdt ik 0,001% in de bergen. 

Posted

Een maand geleden nog in de bergen geweest met mijn PHEV. Helemaal niets gemerkt van opschakelen en dan geen vermogen meer. Zowel naar boven als naar beneden rijdt deze Niro PHEV in één woord geweldig.
Met de flippers de regeneratiestand ingesteld zodat bij het naar beneden rijden (> 10%) niet bijgeremd hoeft te worden met het rempedaal. Leuk om te zien dat het percentage van de accu-inhoud dan leuk oploopt....

Maar goed, jij hebt een gewone hybride....

Posted

@Yolanda SchoenmakersJe verhaal is ietwat vaag,

De keren dat ik met de HEV in de bergen heb gereden, nergens last van gehad. Met wat gladdere wegen in de normale stand laten staan, als het droog was in de sportstand. dan pakt hij wat makkelijker op na een scherpe bocht omhoog. Echt zelf schakelen heb ik nooit gedaan, was niet nodig.

• 1 month later...
Posted
18 uur geleden, zei Yolanda Schoenmakers:

Een  Phev is  geen  Hev

Klopt maar het verschil in rijden is echt minimaal (als er al een verschil is).

• 2 weeks later...
Posted

Heb ik ook met hev 2020. Met dakkoffer maar Zuid Spanje moet ik regelmatig zelf terug schakelen anders accu leeg en valt die terug naar 80. Bij terugschakelen laadt de accu zelfs op een moeiteloos naar boven

Posted (edited)
Op 17-12-2022 om 23:34, zei Yolanda Schoenmakers:

Een  Phev is  geen  Hev,   Hoezo  vaag? Rijd met  caravan in de bergen.  .  Een accu probleempje. 

Nou, lees je verhaal eens terug.. Hij schakelt naar 3 terwijl hij in 2 moet blijven.. waarom?

Maar  dat  doet hij ook , als je met het  pookje schakelt,  maar  ik niet altijd

Huh. wat zeg je nou eigenlijk?

Dan  valt je vermogen weg. RAAR,  Fabricage fout?

Wanneer? Als je zelf schakelt of als de auto naar 3 schakelt of... 

En heb je de sportstand al eens geprobeerd?

En hoe moet ik weten of je een HEV of PHEV hebt? Komt niet uit je verhaal. Ook niet dat je met een caravan rijdt.. .

EN het GEBRUIK van  HOOFDLETTERS voor hele WOORDEN wordt door de meeste internet gebruikers gezien als SCHREEUWEN. en dus eigenlijk NOT DONE

Edited by gjcvro
  • Like 2