Jump to content

Geluid versnellingsbak

BennieM
 Share

Recommended Posts

Goedenavond,

Sinds 2 maanden ben ik eigenaar van een Kia Soul uit 2011. Echter de versnellingsbak maakt een geluid. Het lijkt op het differentieel. als ik gas geef of op de motor afrem, dan heb ik geen geluid. alleen ik zo net zo veel gas geef, dat de aandrijflijn vrij draait. Is dit een bekend fenomeen? De garage heeft de olie verwisseld en een toevoeging in de bak gedaan. Het is wel iets minder geworden, maar niet weg. Verder schakeld de bak prima.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Similar Content

• By Jeroen M
      Ik heb sinds een half jaar een Kia Ceed. Nooit problemen mee gehad, maar sinds een maandje kan de auto nog maar enkele radiokanalen vinden (of niks) en het geluidsniveau past zich automatisch aan (of is niet aan te passen, blijft op 1 volume staan of varieert qua volume). Soms werkt het allemaal wel naar behoren, de andere keer dus niet. Ook het connecten van mijn telefoon naar de speakers van de auto werkt niet. Vanuit de garage hebben ze een software update gedaan, maar dit heeft niet gewerkt. Hebben jullie een idee wat dit kan zijn?
    • By lexygone
      Goedendag allemaal,
      Eerst wat info over mijn auto, ik heb een Sportage 2WD 5speed 2.0i handbak.
      ik heb al enige tijd een probleempje met mijn auto maar ben al 2 garages geweest. maar de een beweerd dat er niks aan de hand, en de andere komt met onderdelen die stuk zijn terwijl nieuw zijn. dus je raad het al ik ben een beetje einde raad.
      kort uitgelegd wat ik heb,
      Als ik rij en ik laat het gaspedaal  los (dus remmen op de moter) hoor en voel je metalen "klak" geluid tussen de versnellingsbak en het motorblok. dit gebeurt ook anders om wanneer je dus je gas intrapt terwijl je aan het coasten was.
      je merkt het vooral wanneer je net achteruit gereden hebt en je zet hem in de 1 en laat dan de koppeling op komen dan hoor je het geluid ook. het komt een beetje overeen met een versleten DMF's (heb ik niet zover ik weet) of motor steunen (zijn nog intact). je merkt het ook met schakelen wanneer je het niet extreem voorzichtig doet, zal de auto schokken.
      ook kan het zijn als je heel voorzichtig je koppeling op laar komen kan je "schokkend" optrekken.
      in het kort ervaar ik ruimte/speling tussen de massa wissel.  
      ik hoop dat er iemand is de dit herkend en zo mij kan helpen.

Alsvast bedankt. mvg Joury

• By Danielschr86
      Misschien een hele stomme vraag en sommige zullen me voor gek verklaren maar zijn er opties om het geluid wat zachter te krijgen van de uitlaat... Hartstikke leuk zo sport uitlaat maar soms vind ik hem wel iets ..te als die niet in sport stand staat... Beetje te schel/blikkerig
    • By Stijn11
      Kan het gwluid van de Vess ook aangepast worden ? Mijn buren hebben er een beetje last van en vroeg mij af of het geluid met name achteruit rijden aangwpast kan worden ?
    • By Kruis289
      Heren (en dames?), Deze week heb ik na een kleine twee maanden wachten mijn proceed op mogen halen. Veel heb ik al in kunnen stellen naar mijn eigen smaak op basis van alle info hier op het forum. Wel heb ik nog een aanvullende vraag waar ik het antwoord nog niet van voorbij heb zien komen. Is het mogelijk om het volume van het geluid, dat afgaat als waarschuwing voor een flitser/flitspaal, aan te passen?
      Bij voorbaat dank.

• Create New...