Soul EV
2014->heden
Discussies, Vragen en Weetjes over de Soul EV vind of plaatst u hier
7 topics in this forum
-
- 1 follower
- 2 replies
- 1k views
Goedenavond, Gister zijn we naar Tilburg gereden om een Kia Soul uit 2014 te kopen. Echter stond de accu op 100% en gaf de actieradius 66 km aan. Wij vroegen of dit klopte want, wat wij begrepen is dat er Max 160-170 km met een vol geladen accu gereden kon worden. De verkoper gaf aan dat de 66 km wel klopte. Mijn vraag is, klopt de informatie wel of is die accu mogelijk “lui” geworden doordat hij een half jaar te koop heeft gestaan en af en toe een beetje “jus” heeft gekregen op het moment dat er een mogelijke koper voor een proefrit kwam. Op de terugweg naar huis moesten we dus 3x aan een snellader langs de snelweg, anders kwamen we niet een…
Last reply by WouterAK, -
- 0 replies
- 107 views
We hebben dezelfde als eerder auto Kia soul ev alleen ben ik overstapt van 27 naar 30 kwh. En van 2016 naar 2019. Nu kan ik als ik de normale stekkers gebruik niet instellen dat het maar tot 80 % geladen moet worden. Bij Kia soul ev 2019 . Het instellen gaat bij de oude en nieuwe soul hetzelfde. Waarom kan ik dat bij de nieuwe Kia niet instellen
Last reply by siddie, -
- 0 replies
- 73 views
Goedemiddag als mijn accu van mijn soul ev 30 kwh volgeladen is geeft de auto accu normaal 180 kilometer mee op het dashboard . Nu is dat ineens naar 173 gegaan . Is dat normaal . De ev auto heeft natuurlijk minder actieradius (bereik) in de winter. Maar is het dan logies dat de actieradius bij een volle batterij verandert oo het dashboard? Nu ben ik extra rustig gaan rijden in te kijken of het bereik weer veranderd naar 180 km. Dit gebeurt niet naar de laatste drie keer volledig op te laden. Wel had ik tijdens de ritten de verwarming aan. Alle extra,s staan dan uit zoals verwarming licht. De auto betreft een Kia Soul Ev 30 kwh 8 juni 2019 voor het e…
Last reply by siddie, -
- 0 replies
- 89 views
Hi, ik heb een 2020 soul ev executive trim zonder heat pump. Heeft 200,000km op de teller. In eens kreeg ik check hv accu lamp en drive is weg. Als ik de auto uit en aan zet gaat het naar een paar seconden weer op tilt gearbox gaat op park en klaar. Ik kan het laten gebeuren als it de defort aan en uit zet. Als je daar niet aan komt lijkt alles oke. Ook als je de defrost will aan zetten via uvo krreg je een onverwacht fout en stopt de verwarming. staat nu een maand bij de dealer! Ze snappen het niet! heeft iemand een idee?
Last reply by Jonathn, -
- 5 replies
- 4.4k views
Beste Kia-rijders, Ik heb een elektrische Kia Soul uit 2015 op het oog om aan te schaffen. Deze heeft nu bijna 5 jaar gereden, de accu is gedegradeerd tot ongeveer 90% van zijn oorspronkelijke vermogen. Vanwege een te kleine actieradius voor het gebruik denk ik erover de accu te vervangen, als dat mogelijk is. Omdat de nieuwste Kia Soul een verbeterde accu heeft van 64 kWh (en volgens mij dezelfde dimensies), wil ik de oude accu hiermee vervangen. Aan jullie de vragen: is het vervangen van de oude accu voor een vernieuwde (betere) versie mogelijk en wat zou daarbij een kostenraming zijn (inclusief aanschaf nieuwe accu & ombouw)? Ik ben benieuwd naar ju…
Last reply by Murcielaygo, -
- 1 reply
- 1.4k views
Goedendag, Sinds kort maak de auto een piepend geluid. Als je de koppeling in trapt dan is het weg. Iemand hier ervaring mee?????
Last reply by Murcielaygo, -
- 0 replies
- 1.6k views
Via deze instructie: https://www.youtube.com/watch?v=L4JKGoZw0io kan ik de engineering mode van mijn Kia Soul EV uit 2016 in. Het menu is deels in het Koreaans (neem ik aan) en deels in het Engels. Als leek zeggen alle opties me niet zo veel. Iets aanpassen is niet zonder risico en dat bleek toen ik op SLEEP drukte in een submenu en het hele infotainment-scherm uitviel en niet meer wilde oplichten. Ik hoefde niet vol schaamte naar de dealer want twee dagen later startte het weer op. Wat ik zou wilen in het menu is het volgende: 1. Geluid bij starten van de auto uit doen of vervangen. 2. Video afspelen tijdens het rijden. 3. Een dieper menu vinden wan…
Last reply by SoulShark,