Ga naar inhoud

Accu vervangen kia soul (2015)


Sharktail

Aanbevolen Berichten

Beste Kia-rijders,

Ik heb een elektrische Kia Soul uit 2015 op het oog om aan te schaffen. Deze heeft nu bijna 5 jaar gereden, de accu is gedegradeerd tot ongeveer 90% van zijn oorspronkelijke vermogen. Vanwege een te kleine actieradius voor het gebruik denk ik erover de accu te vervangen, als dat mogelijk is. Omdat de nieuwste Kia Soul een verbeterde accu heeft van 64 kWh (en volgens mij dezelfde dimensies), wil ik de oude accu hiermee vervangen. 

Aan jullie de vragen: is het vervangen van de oude accu voor een vernieuwde (betere) versie mogelijk en wat zou daarbij een kostenraming zijn (inclusief aanschaf nieuwe accu & ombouw)?

Ik ben benieuwd naar jullie meningen hierover! 

Met vriendelijke groeten,

Jelle

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik denk dat je dit niet gaat lukken.
Naar mijn weten is de Soul EV een geëlectrificeerde versie van de bestaande brandstof-Soul.
De e-Soul is vanaf de grond ontwikkeld als EV en deelt zijn basis met de e-Niro.
Naar alle waarschijnlijkheid zijn de accu's dus alleen al qua vorm en bouwwijze niet uitwisselbaar.

Enne, als 90% accucapaciteit niet voldoende is voor jouw gebruik, ben je dan niet bang dat met 100% en een beetje tegenslag onderweg je alsnog niet uit gaat komen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Sowieso is het de vraag of je een dergelijke accu zelf (veilig) kunt/mag vervangen als het zou kunnen; je hebt namelijk wel met spanningen van enkele honderden volts te maken, dat is niet vergelijkbaar met een "normaal" boordspanningsnet van een "gewone" auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 1 jaar later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...