Jump to content
 

JayR

Leden
  • Content Count

    3
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutraal

About JayR

  • Rank
    Newbie

Algemeen

  • Auto
    Kia Rio 2012 - 1.2 benzine comfort pack
  1. Hydraulisch bleek alles prima te werken, dus toch de koppeling maar laten vervangen. Een gebroken veer in de drukgroep was de oorzaak van het probleem, zie foto. En dat na 70.000 km bij normaal gebruik. Diezelfde drukgroep zorgt er waarschijnlijk ook voor dat de koppeling van de Rio 3 niet zo heel fijn aangrijpt. Alles bij elkaar niet het beste wat Kio ooit heeft geleverd, gelukkig is de kwaliteit van de rest van de auto wel heel goed. Een nieuwe koppelingsset van Sachs gemonteerd en je kent de koppeling niet meer terug. Gaat echt heel soepel, grijpt perfect aan. 100% b
  2. De Rio 3 heeft een hydraulische koppeling, dat is zeker. Ik dacht vanaf de Rio 2 ook al, maar dat weet ik niet zeker. Het probleem lijkt op dit: https://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?h=0&t=299690 De eerste keer dat ik het probleem had was er ook een tijd niet gereden in de auto. Zou dus een vastzittende hoofdcylinder of hulpcylinder kunnen zijn. Systeem blijft dan onder druk en de koppeling komt niet terug. Misschien eerst de cylinders maar vervangen. Dat is niet zo'n grote ingreep, als het helpt hoeft de hele koppeling niet los.
  3. Ik heb een heel vreemd probleem met de koppeling van mijn Rio (1.2 benzine, bj 2012, ca 70.000 km). De koppeling werkt normaal gesproken prima, zelfs wegrijden gaat goed (voor een Rio). Slipt niet, ongeacht hoeveel gas je geeft of in welke versnelling. Alleen, heel soms (is me nu 2 keer overkomen in 2 maanden tijd), na een tijd rijden (uur of zo) en in beide gevallen was het warm, dan gebeurt er dit: eerst voel je dat het meer kracht kost om de koppeling in te trappen je voelt ook dat je het pedaal steeds verder los moet laten voordat de koppeling weer
×
×
  • Create New...