Pici Pici Posted February 5, 2010 Posted February 5, 2010 hallo allemaal sinds vorige week vrijdag de 29e ben ik in het bezit van een nieuw model blauwe kia picanto ik heb al een kia picanto gehad, een zwarte 1.0 m-bition airco er stond net 25000 km op en heb hem ingeruild na lang zoeken tussen de C1, aygo, peugeot 107 en de suzuki alto en de kia picanto is het uiteindelijke toch de picanto geworden, daar deze meer teruggaven voor mijn oude pici en ik hem toch mooier vond dan de andere wagentjes die hierboven genoemd staan. Nu ben ik al een week trotse eigenaresse van de blauwe pici, ik moet zeggen dat deze lekkerder rijdt, ondanks de chiptuning bij de vorige pici. Er is stiekem onderhuids toch veel veranderd in de 3 jaar. groetjes anita Quote
Alex VB Posted February 5, 2010 Posted February 5, 2010 Hallo Anita, Beiden zijn leuke Pica's.. Je moet dan alleen nog je signature/handtekening wijzigen.. Alvast veel plezier met deze nieuwe.. Quote
Pici Pici Posted February 5, 2010 Author Posted February 5, 2010 ben aan het kijken hoe ik dit ook alweer moet doen. Quote
Rio-man Posted February 5, 2010 Posted February 5, 2010 Leuke auto! Hoewel de 107 natuurlijk ook geen verkeerde optie was (heb er nu zelf een voor de deur staan in het kanariegeel dit weekend). Quote
Guest GreyGriffin Posted February 6, 2010 Posted February 6, 2010 Hallo Anita, Leuk om te lezen dat je opnieuw voor een Pica hebt gekozen. Gefeliciteerd met de nieuwe aanschaf en ik wens je er veel plezierige kilometers in toe. Groet van GreyGriffin Quote
El-Rio-Grande Posted February 6, 2010 Posted February 6, 2010 Heeee Anita!! Leuk dat je toch opnieuw weer voor een Picanto hebt gekozen! Zoals anderen al hadden gezegd, zijn het beide leuke auto's. Wat ik me afvraag: Waarom de overstap naar de nieuwe? Als de oude maar 25000 op de teller had staan, HAD die nog wel even mee gekunt en je had er inderdaad toch al zo veel aan verfraaid?!? Desalniettemin gefeliciteerd met jouw nieuwe Kia en v Quote
Pici Pici Posted February 6, 2010 Author Posted February 6, 2010 ja wilde weer wat anders, en goede inruilprijs kunnen krijgen. de oude picanto rijd ondertussen na een week alweer rond in eindhoven, komt er nog een meeting??? groetjes anita Quote
Franske Posted February 21, 2010 Posted February 21, 2010 Hallo alle Kia liefhebbers, zelf ben ik dan wel geen Kia rijder maar Anita is mijn vriendin en zelf vind ik de nieuwe Pici ook helemaal geweldig! ik rijd er in ieder geval ook graag mee! Aangezien ze zelf pas 1 foto er bij heeft staan, zal ik er nog een aantal meer plaatsen van onze nieuwe Picanto. Grt. Franske Quote
El-Rio-Grande Posted February 21, 2010 Posted February 21, 2010 Hoi Franske en Anita, Ziet er h Quote
BaBaCC Posted February 21, 2010 Posted February 21, 2010 Franske en Anita, Van harte gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst. Veel rijplezier, maar vooral vele veilige kilometers! Ziet er goed uit die nieuwe Pici. Groeten, Barry Quote
Franske Posted February 22, 2010 Posted February 22, 2010 Het is wel de bedoeling om deze Picanto in de toekomst ook wat te geen verfraaien maar uiteraard gaat dat allemaal beetje bij beetje. Deze Pici is trouwens wel voorzien van een erg mooie dubbel -din radio, namelijk een Pioneer 3100 Dvd. Erg mooi apparaat met groot touchscreen en vult het dashbord lekker op. De kleur vinden we zelf inderdaad ook prachtig! zeker asls de zon er op schijnt (wat hier in Nederland haast nooit het geval is, maar toch...) komt de kleur erg mooi tot zijn recht. Grt. Franske Quote
Guest GreyGriffin Posted February 22, 2010 Posted February 22, 2010 Hallo Anita en Franske, Gefeliciteerd met deze smakelijke Pica! Ik ben erg benieuwd naar de verfraaiingen die jullie nog gaan aanbrengen. Laat me raden. Lichtmetalen velgen? Andere antenne? Ik hoop op een paar foto's als er vorderingen zijn gemaakt. Groet van GreyGriffin Quote
Pici Pici Posted February 23, 2010 Author Posted February 23, 2010 ja de winterbanden worden binnenkort vervangen voor de 15 inch lichtmetaal die eerst op de vorige pici lagen. een andere antenne is geen overbodige luxe, aangezien ik op me werk in een lage parkeergarage parkeer en ik al een keer het plafond gehoord heb. de zij knipperlichtjes komen er ook weer in en een beetje chroom, maar waar dat moeten we nog even bekijken, ik heb al heel wat gezien voor de picanto in korea maar eerst de bruiloft en dan komt pici aan de beurt, en misschien iets eerder, want als het weer tegenzit is pici de bruidsauto en anders de cabrio groetjes anita Quote
Guest GreyGriffin Posted February 23, 2010 Posted February 23, 2010 Hallo Anita, ++ Chroom: Ik heb een setje chroom rondom de ventilatie-openingen op het dashboard uiteindelijk in Duitsland besteld. Past goed, blijft prima zitten. Als je er naar wilt zoeken, tik dan een keer in eBay de trefwoorden Picanto Chrom in. ++ Antenne: De standaard antenne is inderdaad veel te lang voor de Pica, oogt een beetje potsierlijk en geeft bovendien de zo treffend door jou omschreven parkeergarage-tikken ten beste. Via eBay heb ik (ook in Duitsland) een 9 cm-antenne besteld in de kleur van mijn auto. Ontvangst goed en hij kan in de wasstraat gewoon blijven zitten. ++ Lichtmetaal: Bij mij zit er 14 inch onder (Mak), want ik wilde de splinternieuwe bandjes graag houden. Maar 15 inch staat denk ik nog net iets beter. ++ Bruiloft: Ik wens jullie vast een heel plezierige dag! Groet van GreyGriffin Quote
Franske Posted March 7, 2010 Posted March 7, 2010 Inmiddels heeft de nieuwe Pici de eerste 1000 km op de teller gepasseerd! Nog steeds naar volle tevredenheid rijden we met deze Pici en als de weersvoorspellingen een beetje gunstig zijn, komen er binnen nu en 2 weken de dikke 15 inch velgen met dat lekkere brede 195/45 rubber er weer op! dan gaat die vast nog lekkerder door de bochten en uiteraard smoelt het een stuk beter! Grt. Franske Quote
Roderik Posted March 8, 2010 Posted March 8, 2010 Gefeliciteerd; zie veel Piva's rijden met KNR blijkbaar veel kentekens achter elkaar aangevraagt door Kia aan het eind van 2009 Quote
BaBaCC Posted March 8, 2010 Posted March 8, 2010 Hoi Franske, Fijn dat de Pici zo bevalt. Houden zo en geniet ze! Laat je nog foto's zien met de nieuwe velgen?! Groeten, Barry Quote
Franske Posted March 10, 2010 Posted March 10, 2010 @ Roderik, Ik heb er inderdaad ookal een aantal met 'KNR' gezien dus dat zal inderdaad wel. @ Barry, uiteraard zorg ik voor foto's wanneer de brede sloffen weer onder onze Pici liggen! Quote
Roderik Posted April 4, 2010 Posted April 4, 2010 Zit er ook nog veel verschil in rijeigenschappen van de 'oude' en 'nieuwe' picanto? Vond het oude model nog wat plastic van binnen hoe is dat met de facelift Quote
BaBaCC Posted April 4, 2010 Posted April 4, 2010 Ja er zit behoorlijk wat verschil qua rijeigenschappen tussen beide modellen. De nieuwe stuurt directer en lichter door de elektrische stuurbekrachtiging. Ook gaat het schakelen directer en soepeler. De stoelen zijn minder soft en geven een steviger zit. Volgens mij zijn er ook enkele aanpassingen aan het onderstel toegepast. Het voelt allemaal wat volwassener en solider aan. Zelf vond het plasticgehalte wel meevallen en in tegenstelling tot concurrenten in dezelfde prijsclasse nog wel volwassener ogen. Maar ja, dat is een kwestie van smaak natuurlijk. Al met al (los van de facelift aan de buitenzijde) zijn er dus wel degelijk verschillen tussen het oude en nieuwe type. Barry Quote
Pici Pici Posted May 10, 2010 Author Posted May 10, 2010 de oude picanto was wat traag, deze is een beetje sneller. hij zit lekkerder, het is niet een "plastic" autotje, hij rijdt lichter en directer, het schakelen gaat soepeler. kortom hij is onderhuids een stuk verbeterd en volwassener ondertussen liggen mijn 15 inch velgen eronder, vergeet steeds foto's te maken als hij gewassen is. maar dat komt nog een keer Quote
Franske Posted June 16, 2010 Posted June 16, 2010 Ik heb even moeten zoeken maar heb nu dan toch een foto gevonden van onze Picanto, voorzien van zijn zomervelgen! ziet er toch ff wat beter uit dan met de winterbandjes, niet?! Ondertussen heeft Pici ook alweer de chromen zij knippers en de 'bling' instaplijsten zijn ook gemonteerd. De dag van de foto (21-05-2010) was overigens de dag dat ik en mijn schatje in het huwelijksbootje zijn gestapt, vandaar dus al die balonnen en vlaggetjes! ook heb ik nog een paar foto's van onze andere auto's geplaatst die die dag als trouwauto hebben gefungeerd. Pici... En de Kadett Cabrio welke onze trouwauto was naar de kerk... De Toledo bij het stadhuis... En tot slot nog een foto van ons saampjes... Grt. Franske Quote
BaBaCC Posted June 21, 2010 Posted June 21, 2010 Honeymooners, Van harte gefeliciteerd met jullie huwelijk. Ik wens jullie veel geluk, voorspoed en liefde toe voor nu en de toekomst. Maak er wat van samen! Gelukkig hadden jullie mooi weer i.v.m. de Opel kadett GSI-Cabrio! By the way de zomervelgen staan goed onder jullie Pica. Groeten, Barry Quote
Alex VB Posted June 21, 2010 Posted June 21, 2010 Ook van mij en mijn gezin een hartelijk welkom bij de getrouwden. Het zal je bevallen. Tenminste mij bevalt het nog steeds na bijna 12,5 jaar.. Quote
Recommended Posts