Silvesterslk Posted February 21, 2010 Share Posted February 21, 2010 Beste forumleden, In augustus 2007 kocht ik een Kia Picanto D-Light bij de Fa.Kroymans te Amsterdam op een soort lease basis, hiervoor moest ik minimaal 2500,= euro aanbetalen en daarna 79,= euro per maand betalen aan Kia-lease. Na drie jaar zou de restschuld nog 5200,= euro zijn. Er waren na drie jaar drie mogelijkheden. 1) De auto inruilen voor een nieuwe tegen een gegarandeerd bedrag van 5200,= euro bij de Fa.Kroymans te Amsterdam. 2) Het restbedrag (5200,= euro) betalen aan Kia-Lease. 3) De Picanto aan de Fa. Kroymans terug geven en dan zou de Fa.Kroymans het restbedrag betalen aan Kia-Lease en ik was overal van af, einde contract! Die laatste mogelijkheid, dus teruggave van de Picanto heeft ons overgehaald de deal te maken. Maar nu is de Fa. Kroymans falliet en heb ik gebeld naar Kia Nederland wat ze hier aan gaan doen. Dat zouden ze uitgaan zoeken en ik werd een paar weken later terug gebeld door Kia Nederland dat ze er niks aan konden/wilden doen. Gewoon vette pech dus! Nu duurt het contract bij mij nog een half jaar maar, deze constructie is samen met Kia verzonnen en was landelijk bij iedere dealer af te sluiten? Heeft Kia Nederland niet de verplichting de Picanto terug te nemen?? Er is in die periode veel reclame gemaakt voor deze actie en er zullen vast veel meer mensen in deze actie-val zijn gelopen. Ik vind dat Kia Nederland hier mede verantwoordelijk voor is! Kan ik gewoon de betaling aan Kia-Lease na drie jaar stoppen, zodat ze dan de Picanto wel terug halen wegens wanbetaling of kost mij dat geld? Er zullen vast meer eigenaars zijn die deze deal hebben afgesloten. Wat vinden jullie hiervan? Bijvoorbaat dank! Silvester Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kia Fan Posted February 21, 2010 Share Posted February 21, 2010 zo dat is wel iets voor de consumentenbond, kassa en ombudsman als dit inderdaad waar is!!! Heb hoop auto's in deze constructie toendertijd verkocht..... Nu is het volgens mij wel zo dat Kia Financial Services niet failliet gegaan is...... Jij hebt wel een dubbel probleem want je hebt deal gemaakt bij dealer die failliet gegaan is. Denk de mensen die bij een dealer deze deal hebben die nog wel bestaat dat daar die optie nog wel uitgeoefend kan worden. Vind het wel heel zwak van de importeur om zich zo achter een faillisement te verschuilen. Het zijn nog precies dezelfde mensen die er toen zaten!!! Heel raar verhaal. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted February 21, 2010 Share Posted February 21, 2010 Hoi Silvester, welkom hier. Ik had je via AW hierheen gestuurd en dat is dus gelukt Wat is situatie aan het eind van je finance-lease contract, daar moet je duidelijkheid over krijgen. Is de auto dan eigendom van Kia Lease ? en ben je dan vrij om hem daar in te leveren ? De finance lease contracten zijn gewoon over genomen en lopen door. Daar moet je dus zijn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kia Fan Posted February 21, 2010 Share Posted February 21, 2010 @bigwade. Het zijn huurkoop constructie met een gegarandeerde restwaarde. Deze restwaarde word afgegeven door de dealer middels een tkv (terug koop verklaring) alleen nu de dealer failliet is geldt deze tkv niet meer....... Dat is het hele probleem. Vind alleen wel dat de importeur hier een oplossing voor moet verzinnen want die waren degene die deze constructies verzonnen hebben..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted February 21, 2010 Share Posted February 21, 2010 @bigwade. Het zijn huurkoop constructie met een gegarandeerde restwaarde. Deze restwaarde word afgegeven door de dealer middels een tkv (terug koop verklaring) alleen nu de dealer failliet is geldt deze tkv niet meer....... Dat is het hele probleem.Vind alleen wel dat de importeur hier een oplossing voor moet verzinnen want die waren degene die deze constructies verzonnen hebben..... Dat ben ik helemaal met je eens. Zelf heb ik een finance lease bij Kia van voor het faillissement zonder die gegarandeerde restwaarde, of jawel 1 euro.. De finance lease is overgenomen en daar zou Silvesterslk zich moeten melden voor zijn status. Mijn deel 1 van het kentekenbewijs ligt bij het finance lease bedrijf en ik vermoed dat dat bij Silvesterslk hetzelfde is. Je kunt je auto dus niet zomaar verkopen.... Dat is/was mij bekend en zelf heb ik daar geen problemen mee. Voor Silvesterslk is dat misschien wel een probleem. De auto van Silvesterslk is meer waard en daar komt hij wel van af, alleen de vraag is hoe dit netjes te doen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Silvesterslk Posted February 22, 2010 Author Share Posted February 22, 2010 Hallo forumleden, Bedankt voor de reacties, het is inderdaad een raar verhaal maar de waarheid. Ik heb hier een terugkoopverklaring met hierin de voorwaarde: De terugkoop vindt plaats zonder verdere verplichtingen! De autofinancieringsovereenkomst is gesloten met Kia Lease Nederland en die is nu overgenomen door ARM Autoleasing maar die is volgens mij ook van Kia. Ik heb naar Kia gebeld en het uitgelegd en ze zouden er naar kijken. Na een paar weken nog maar eens gebeld en toe kwamen ze met een antwoord dat ze helaas niks konden doen? Zeer slechte zaak deze onwil van Kia en bovendien slechte publiciteit. Ik heb in sept 2009 een brief gestuurd naar Tros Radar, maar nog steeds niks vernomen? Ik ben toch niet de enige met zon lease/huurkoop constuctie? Laat eens wat van u horen mede zomeractie klanten. Ik wil hem graag kwijt, niet dat hij niet bevalt maar drie auto's is wel een beetje veel van het goede. Is er misschien een koper? Het gaat om een rode D-light dus met mislampen en spoiler plus sideskirts Nog zeer mooi en heeft 22000km gereden aug 2007 grtz Silvester Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted February 22, 2010 Share Posted February 22, 2010 Maar wat wil Kia dan....? Dat je die 5200 euro aftikt en dan klaar ? En ben je in het bezit van het volledige kenteken bewijs ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Silvesterslk Posted February 22, 2010 Author Share Posted February 22, 2010 Maar wat wil Kia dan....?Dat je die 5200 euro aftikt en dan klaar ? En ben je in het bezit van het volledige kenteken bewijs ? Nee ik ben net als jij niet in het bezit van kenteken deel 3, dit krijg ik pas als ik die 5200 Euro in augustus betaal. Maar dat wil ik niet, ik wil de Picanto gewoon inleveren en klaar! Dit is immers afgesproken en staat op papier. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peterrrrr Posted February 22, 2010 Share Posted February 22, 2010 Ik zou naar een dealer gaan en kijken wat die voor je kunnen betekenen ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted February 22, 2010 Share Posted February 22, 2010 Ik zou naar een dealer gaan en kijken wat die voor je kunnen betekenen ? Peterrrr, jij werkt bij een dealer, dus wat zou jij voor deze man dan kunnen betekenen ? Nee ik ben net als jij niet in het bezit van kenteken deel 3, dit krijg ik pas als ik die 5200 Euro in augustus betaal.Maar dat wil ik niet, ik wil de Picanto gewoon inleveren en klaar! Dit is immers afgesproken en staat op papier. Ok Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venga1 Posted February 23, 2010 Share Posted February 23, 2010 Mijn deel 1 van het kentekenbewijs ligt bij het finance lease bedrijf Ik hoop voor je dat dit deel 3 is Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted February 23, 2010 Share Posted February 23, 2010 ja, deel 3 dus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rio-man Posted February 23, 2010 Share Posted February 23, 2010 Lekker inruilen voor een ander auto Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peterrrrr Posted March 3, 2010 Share Posted March 3, 2010 Dat denk ik ook, ik werk idd bij een dealer in Breda dus dat lijkt me voor jou niet zo heel interessant. Mocht de Km stand, staat van de auto en kleur goed zijn dan wil ik best eens kijken wat ik ermee kan ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts