Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo Picanto rijders,

Ik heb een vraag omtrent het verversen van de motorolie.

Wat voor soort gaat erin. Lees op internet dat 5W40 (vol syntheet) wordt voorgeschreven. Maar ben vandaag langs de Kia dealer geweest en die zeggen weer 10W40 (dus geen vol syntheet). :?

Wat gebruiken jullie?

Alvast bedankt!

Posted

Bij oliewissel moet je er zeker op letten dat je niet 'bergaf' gaat. Eens je volsynthetische olie gebruikt hebt, kan je dus niet meer terug naar halfsynthetische olie.

Olie is heel belangrijk voor je motor; mijn raad is om dus te gaan voor de beste olie en daarbij kan de dealer je normaliter perfect adviseren.

Alex

Posted

Ja dat ben ik helemaal met je eens.

Maar de Kroon olie site adviseert 5W40 en de Kia dealer in spijkenisse zegt

dat ze 10W40 gebruiken.

Mijn voorkeur gaat uit naar 5W40 omdat dit een volsyntheet is en

uit tests komt er vaak naar voren dat deze minder slijtage veroorzaken in vergelijking met een half syntheet.

Maar ja, de auto heb ik 2e hands gekocht dus weet niet wat er in nu in zit? En kan je zomaar van olie soort veranderen?

Guest Daiz
Posted

ik zelf heb 10W40 erin zitten :)

Heb tot nu toe geen een probleem ermee gehad :) Gewoon bij tankstation gehaald..hebben ze het opgezocht voor mij..dus voortaan gooi ik die erin :)

Gr Daiz

Posted
ik zelf heb 10W40 erin zitten :)

Heb tot nu toe geen een probleem ermee gehad :) Gewoon bij tankstation gehaald..hebben ze het opgezocht voor mij..dus voortaan gooi ik die erin :)

Gr Daiz

Ghehe da's leuk als dan blijkt dat de garage bij service beurten er 5W40 in gooit ;)

Ze kunnen wel bij een tankstation opzoeken wat erin zou moeten gaan, maar tussen wat er in die gegevens staat, en wat de dealer / garage daadwerkelijk gebruikt kan wel een verschil zitten...

Dat zou ik dan toch wel even uitzoeken / navragen...

Groeten,

Peter

Guest Daiz
Posted

en ook voor de mijne, anders gooi ik hem er niet in ;) En eummmm heb het verder eerst goed nagevraagd hoor hahahhaa

Gr Daiz

Posted

Heb vandaag even mijn olie ververst en er 10W40 in gedaan.

Ga toch maar af op het advies van jullie en de dealer.;)

Bedankt voor de reacties.