p.nieuwenhuis Posted December 8, 2008 Share Posted December 8, 2008 mijn vader heeft net een 3jaar oude picanto gekocht,en hij vertelde dat hij opeens niet meer wilde schakelen ,motor afgezet ,daarna weer aan en toen schakelde hij weer ,kan dit kwaad en wat kan t zijn,kia garage wist t niet ,gewoon aankijken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
scorpioshuma Posted December 8, 2008 Share Posted December 8, 2008 Is het een handschakelbak of een automaat ? Dave Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
scorpioshuma Posted December 9, 2008 Share Posted December 9, 2008 Onderstaande via PB ontvangen. het is een picanto schakelbak,uit t verhaal v mn vader te horen begreep ik dat hij hem niet in zn 1 kon zetten of dat de pook wel in zn 1 ging maar niets gebeurede. Als hij de versnelling er niet in kreeg kan het zijn dat de bak niet goed "gesynchroniseerd" stond. Ik weet dat bepaalde merken hier meer of minder last van hebben bij het inschakelen van de achteruit. Ook kan het zijn dat hij nog te hard reed, sommige auto's hebben een beveiliging tegen het terugschakelen als je te hard rijd. Je krijgt hem dan niet in de versnelling totdat de snelheid voldoende gedaald is. Motor uit zou dan niet nodig moeten zijn. Ik zou het zeker even in de peiling houden, zeker gezien het feit dat hij waarschijnlijk alleen een paar maanden aankoopgarantie heeft. Ik hoop voor hem dat het geen prive verkoop was en dat de eigenaar op de hoogte was van aankomende kosten aan de versnellingsbak. Dave Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts