Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Pikantje stottert /trilt af en toe

Aanbevolen Berichten

Gast Paul van Gils
Geplaatst

Nou mensen er is toch nog hoop . . . .

:PDeze week krijgt ons Pikantje een 15000 km. beurt.

Ik ben gebeld door de dealer of hij de auto langer mocht houden want er kwamen mensen uit Korea en die willen uitzoeken waarom onze Pikantjes trillen . . . .

of ik dat goed vind?

Nou al nemen ze hem mee naar Korea, ik ben benieuwd . . . .

Geplaatst
Ongelooflijk toch. Wij melden dat de tweede wagen ook deze trilling bevat en hun conclusie is dat het probleem gewoon bij de Kia Picanto hoort en dat ze er niets kunnen aan doen. :evil: Boze email terug geschreven naar Kia Belgium. Wacht nog op hun antwoord. Wordt vervolgd .......

Als je bij betrefende snelheid dat de PIC trilt ,de motor uitschakelt + neutraal plaatst + koppeling induwt ... dan nog steeds trillingen ??

Indien ja ,probleem chassis onbalans ... in ieder geval niet normaal .

Als de trillingen volharden en KIA de zaak voor bekeken houdt ,onmiddellijik via je advocaat in gebreke stellen ,als je te lang wacht ( meer dan 1 maand ) verlies je je recht op verhaal !!

Houd ons op de hoogte van het verder verloop ,wil je ... :shock:

Keep it on the island ... :wink:

Geplaatst

beste paul van gils

welke dealer heb jij welke plaats enz........??????

mijn kia reed altijd prima tot vanavond!

er zit een grote trilling tussen de 60 en 80 km/pu ineens!!!!!

kunnen ze ook eens naar mijne kijken het schoot er ineens in

al rijd ik nou 70 voel je je wangen heen en weer schudden lol lol

maar ja niet leuk!!!

Geplaatst
beste paul van gils

welke dealer heb jij welke plaats enz........??????

mijn kia reed altijd prima tot vanavond!

er zit een grote trilling tussen de 60 en 80 km/pu ineens!!!!!

kunnen ze ook eens naar mijne kijken het schoot er ineens in

al rijd ik nou 70 voel je je wangen heen en weer schudden lol lol

maar ja niet leuk!!!

Dit hebben wij destijds met onze eerste Pica ook gehad, bleek een aandrijfas los gekomen te zijn uit de bak :shock::shock:

Maar is door de garage prima verholpen.

Philip

Gast Paul van Gils
Geplaatst

Maandag 12 en dinsdag 13 maart is de wagen naar de dealer geweest voor de 15000 km beurt en er hebben mensen uit Korea naar het trillen gekeken.

Er zijn wijzigingen aan de motorsteunen gedaan en het trillen is verdwenen!!

Maar we willen niet al te positief zijn, want het is al eens eerder weggeweest en daarna teruggekomen.

Het blijkt nu dus wel duidelijk dat het probleem daar ligt!

Vol goede moed rijden we nu dus . . . . hopend dat het trillen nu echt verleden tijd is ! !

Onze dealer KIA CENTER UTRECHT, wil ik van deze plek ook eens complimenteren, want zij helpen ons echt fantastisch! !

• 2 maanden later...
Gast Paul van Gils
Geplaatst

SHIT. . . het trillen is weer terug.

De teller staat nu op 18000, we gaan nu toch echt maar serieus naar een ander autootje kijken......

Het zal wel een fiat panda 1.2 editzione cool worden.

Mischien nog even door rijden tot hij twee jaar oud is ( nog 6 mnd. )

't is jammer, want het is en blijft een leuk karretje.

Geplaatst

Dit zijn geen leuke berichten.

Dacht je eindelijk te kunnen gaan genieten van je Pica, begint het gelazer weer van voor af aan.

Maar de vorige keer was er iets met de motorsteunen, waarschijnlijk nu hetzelfde euvel.

Ik zou er in ieder geval een telefoontje of een bezoekje aan de dealer mee wagen, misschien is het probleem snel uit de wereld.

Succes

Philip

Geplaatst

Kan me voorstellen dat het rijplezier er op deze manier wel erg rap afgaat en dat ongewild de ogen toch naar een andere auto/merk worden getrokken.

Je schaft per slot van rekning wel een nieuwe auto aan om er (hopelijk) vele plezierige en probleemloze kilometers mee te rijden.

Zwaar balen joh!

Wellicht dat het advies van Philip, hoe uitzichtloos het misschien ook voor je lijkt, toch nog een optie is om in iedere geval de komende/laatste 6 maanden nog met plezier te kunnen rijden.

Succes!

Barry

• 1 jaar later...
Geplaatst

he heb t probleem ook gehad met t inhouden van de motor.

Laatst een open filter er opgezet (klein model).

Leuk geluidje en weet je wat.....

trillen is weg en schakelt nu vee l fijner over

• 4 maanden later...
Geplaatst

Ik heb een Pikanto Bling uit 2006, en ik heb er maar af en toe last van. Als ik naar mijn werk ga dan rij ik altijd dezelfde route, dan heb ik er altijd alleen op hetzelfde stukje last van die trillingen. Maar meestal wel alleen op de terug weg naar huis. Vreemd...

Geplaatst

schijnt dat bepaalde nieuwe wegen "hobbelig" worden aangelegd. In zwolle hebben ze een tijdje geleden de zuidkant van de ring opnieuw geasfalteerd en het maakt niet uit met wat voor een (vracht)auto je er over heen rijd, het trilt als de ziekte.

misschien ook hier het geval??

Geplaatst

Dat klopt, bij ons op de A15 ook een stuk vernieuwd asfalt, zoab geloof ik.

Ook op dat stuk trilt mijn picanto. als je van dat stuk afrijd is het weer weg. aan de banden kan het niet liggen, nieuwe continetal gebalanceerd en op de goede spanning.

Pierre

• 1 jaar later...
Geplaatst (aangepast)

Hallo Kia-rijders,

Wij hebben in juni2010 een Picanto gekocht (nieuw!) en ons probleem komt erg overeen met dat van Paul van Gils. Zodoende dat we ons hier aangemeld hebben.

Al voor de 1000-km check hebben we de trillingen bij 60-70km p/u gemeld.

Onze PIC heeft nu 8 hele dagen bij de dealer gestaan (waar we overigens zeer onvriendelijk worden behandeld en afgewimpeld) en er is van alles aan vertimmerd maar zonder resultaat.

* disbalans in de wielen is aangepakt bij 1500km (kreeg ik de rekening van, hebben we niet betaald)

* bandenspanning verminderd

* voorbanden vervangen

* ophang - rubbers vervangen

* aandrijfassen vervangen

* .....en ga zo maar door!

Eerst zou het probleem verholpen kunnen worden, daarna veranderde dat in enkel verminderd en ten slotte zou het trillen naar een andere snelheid verplaatst kunnen worden. Nou, doe maar bij 180km p/u :wink:

Het trillen zit sinds enkele dagen nu idd op 80-90km p/u en dat is net zo irritant!

KIA Nederland heeft een zgn. after sales manager gestuurd, die het trillen heeft erkend en nu ons afwimpeld. KIA Nederland bemoeit zich er verder niet meer mee, we moeten dit met onze plaatselijke dealer oplossen. Volgens onze rechtsbijstand kunnen we naar de geschillencommissie maar zal dit weinig opleveren.

Wij willen voorkomen dat we afgewimpeld worden met 'produkt-kenmerk' en dus een probleem-auto hebben ipv het beeld wat we hadden van een 'nieuwe auto m

aangepast door Swolluh

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...