JUNKSTAR Posted May 11, 2009 Posted May 11, 2009 Hallo allemaal!! Ben sinds kort ook trotste eigenaar van een Picanto alleen zit ik met wat vraagtekens !! Hoe kan ik mijn koplampen er compleet uit gekrijgen ? is daar een manier voor of moet ik egt heel me voorbumper er vanaf halen ?? Greeeeeeeeeeeetz Danny Quote
El-Rio-Grande Posted May 11, 2009 Posted May 11, 2009 Hallo allemaal!! Ben sinds kort ook trotste eigenaar van een Picanto alleen zit ik met wat vraagtekens !! Hoe kan ik mijn koplampen er compleet uit gekrijgen ? is daar een manier voor of moet ik egt heel me voorbumper er vanaf halen ?? Greeeeeeeeeeeetz Danny Voor wat ik van de Picanto heb begrepen moet je dan inderdaad h Quote
Tazteam Posted May 11, 2009 Posted May 11, 2009 Hier issie al:wink: Het is best een ingewikkeld gedoe om de koplampunits eruit te krijgen. Eerst beide zeskant boutjes eruit. En dan ga je het krijgen.................................. Dan moet je de koplamp aan de onderzijde uit een klembeugel trekken. Dit gaat zeeeeeeeeeeeeeeeeeer zwaar. Je moet dan aan de buitenzijde en aan de onderzijde trekken. Je draait de lamp enigszins naar de binnenzijde toe. Mocht je hem eruit krijgen, dan kan je altijd ook nog de plastic klembeugel aan de onderzijde van de lamp, iets eraf vijlen, waardoor het op een later tijdstip gemakkelijker gaat. MAAR: KIJK UIT!!!!!!!!!!!!!!!!!!! De koplamp komt net niet tegen het spatbord aan, maar als je iets te ruw bent, kan de verf eraf springen, je bent gewaarschuwd. Ik zal eens kijken of ik een howtodo kan maken. Succes Philip Quote
JUNKSTAR Posted June 7, 2009 Author Posted June 7, 2009 Yoo gasten , het is gelukt !! 2 uurtjes bezig geweest samen met een maatje , erop lampjes vervangen ledjes aangesloten en alle ellende er weer op toppie bedankt allemaal!! Quote
roodduiveltje Posted October 20, 2009 Posted October 20, 2009 het zijn dus 2 klemhouders , ik heb net wat foto's ervan gemaakt maar op zich ging het met de info die hierstaat wel. Quote
Smart Posted October 20, 2009 Posted October 20, 2009 het zijn dus 2 klemhouders , ik heb net wat foto's ervan gemaakt maar op zich ging het met de info die hierstaat wel. Hallo Roodduiveltje, Plaats jij de foto's nog op het forum? Mijn vrouw heeft nl. ook een Picanto aangeschaft en ik wil de lampjes zelf kunnen vervangen. Ben trouwens ook naar Xenon-verlichting (Bi-xenon) aan het kijken voor de Picanto. Dit had ik ook zelf op mijn eigen auto (Hyundai Tucson) gemonteerd. De Tucson koplampen zijn trouwens identiek bevestigd met aan de onderkant twee klemmen, bovenop twee schroeven. Quote
Rick Horst Posted October 20, 2009 Posted October 20, 2009 hey smart. van wanneer is de pica?? want auto's van 2007 en jonger moeten koplampreiniging en automatische hoogteregeling hebben. en het lampenglas moet voorzien zijn van de code DC, DR of DCR. auto's van voor 2007 moeten alleen voorzien zijn van lampenglas met code DC, DR of DCR. Quote
Rick Horst Posted October 20, 2009 Posted October 20, 2009 dan moet je die regels wat betreft xenon ff goed nagaan. is zo zonde van geld wat je kwijt bent met boete's (politie geeft bekeuringen als je niet aan de eisen(codering, hoogteregeling, reiniging) voldoet) en tijd (eventueel wisselen voor apk). Quote
Smart Posted October 20, 2009 Posted October 20, 2009 Hallo Rick, Bedank voor je tip, heel attent van je. Ik ben bekend met deze wetgeving, maar handhaven op dit soort zaken is geen prioriteit van de politie. Voordat de auto apk gekeurd moet worden, zet ik de originele H4 lampen er wel weer op. Quote
Rick Horst Posted October 20, 2009 Posted October 20, 2009 graag gedaan. wil ook graag xenon in de kia maar vindt het te groot risico in de celica heb ik het wel en kom ik ook mee door de keuring Quote
Smart Posted October 20, 2009 Posted October 20, 2009 graag gedaan. wil ook graag xenon in de kia maar vindt het te groot risico Soms moet je in het leven risico's willen lopen, anders wordt het zo saai:rolleyes: Quote
Recommended Posts