Jump to content

Kia Picanto D-Light 2007 van Rick Horst

Rick Horst

Recommended Posts

Hey mensen,

ik zal me ff voorstellen. Ik ben Rick Horst, 21 jaar en kom uit Zwolle. Heb sinds september 2007 een Kia Picanto D-Light. ben er super tevreden mee en nog geen problemen er mee gehad.

Ben wel erg blij met het feit dat ik voor de D-Light ben gegaan en niet gewoon het instap model. De extra's die er op zitten:

- Achterspoiler

- Mistlampen voor

- Airconditioning

- Elektrische stuurbekrachtiging

- Navigatieradio VDO-Dayton

- Dorpelverbreders

De extra's die ik er later op heb laten zetten/op heb gezet:

- 14" Lichtmetalen velgen Dezent V (oude banden overgezet)

- Winterbanden Vredestein Snowtrac2 voor de stalen velgen

- Metal Grain middenconsole

- Centrale vergrendeling met afstandsbediening

- Speakers in de achterportieren.

- Sony radio/cd/mp3/bluetooth carkit ter vervanging van de VDO-Dayton

- Zijwindshermen voor en achter

- Instaplijsten "Bling" voor en achter

Dit was het volgens mij wel. Zal kijken of ik straks wat foto's kan plaatsen.

Edited by Rick Horst

Hallo Rick,

welkom-1-4.gif

Welkom dus op deze site. Veel lees- en postplezier.

Een mooie auto heb je daar aangeschaft. Mijn vrouw rijdt een Picanto Mbition, ook een complete auto met achterspoiler, side-kirts, airco, enz., enz. Alleen leuke sportvelgjes ontbreken nog, maar daar komt verandering in.:mrgreen:

bedankt :D

toen ik de auto uitzocht bij de dealer zat ik al direct te kijken naar velgejes. maar kon niets moois vinden in de folders. dus maar gewoon op stalen velgen laten komen.

na een week of vier eens op velgenjacht gegaan en ik kwam uit op de dezent v

DEZENT_V.jpg

nog een voordeel daarvan is dat ik de stalen velgen gebruik als wintervelgen :D

Hoi Rick,

Zo deed ik dat ook altijd. De originele velgen gebruiken voor de winterbanden. Is er nog iets origineels........:cool:

Overigens mooie velgen, maar foto's gemonteerd op de auto zou ik ook wel leuk vinden! Gaat dat lukken:?:

Hoi Rick,

Welcome op dit forum zie dat je al het een en ander aan je Picanto anders hebt.

Lees ik graag,.........mensen die met hun auto bezig zijn.

Wacht op de foto's tot dan groetjes,

Relena

heb sinds kort ook een kortere antenne op de kia geplaatst. ik vond de originele veel en veels te lang. ik moest er een klein stukje van het draadeind voor afslijpen maar dat was in 2 sec gebeurt. het ontvangst is als vanouds alleen de "bliksemgeleider" is weg :D

DSC00107.jpg

Hallo Rick,,

De velgen op de auto zien er goed uit! Zo krijg ik zelf ook een beetje een indruk hoe dat op een Picanto staat.

De korte antenne is inderdaad een uitkomst, zeker wanneer je af en toe gebruik maakt van de wasstraat. Als je dan niet uitkijkt slaat de originele lange spriet tegen het dak aan, met kans op beschadigingen. Sinds kort levert een moderne wasstraat bij ons in de buurt een zuignap die de antenne stevig op het dak houdt tijdens de schoonmaak. Het is niet echt ideaal, maar functioneert wel. Jouw oplossing is eigenlijk wel beter.

ik heb het meer voor de looks gedaan. vond die lange spriet echt lelijk. als ik door de wasstraat ga, demonteer ik altijd de antenne om afbreken te voorkomen.

de antenne koop je al voor 7 euro bij een halfords en met een dremel heb je in 2 sec het draadeind ingekort. wel ff je dak + voorruit afdekken ivm vonken. antenne is er 1 van autostyle en is volledig van aluminium.

Hallo Rick,

Ik begrijp de installatie. Ik kom die antennes ook tegen in Essen bij de Tuning Motorshow, die dingen zijn inderdaad niet zo duur. Ik wil mijn vrouw ook weer niet teveel verwennen, anders moet ik straks nog meer accessoires monteren;)

Eigenlijk zou je jouw foto's onder elkaar i.p.v naast elkaar moeten plaatsen d.m.v. een spatie. Dat vereenvoudigd het lezen enorm......hahahahaha!

Edited by Smart

post met foto's aangepast. sorry dat het niet de scherpste foto's zijn, ze zijn gemaakt met de telefoon.

btw op de 2e foto zie je helemaal rechts mijn ander hobby, de celica :D

heb vandaag ook zijwindschermen besteld bij de dealer. waarschijnlijk dinsdag binnen :D

Edited by Rick Horst

Hoi Rick,

Een Celica is ook mooi. Ik vond in de 80'er jaren de Celica ST een hele mooie wagen, alleen een beetje prijzig destijds. De kwaliteit van de foto's vind ik btw nog wel meevallen.

Ja, mijn vrouw is ook trots op haar Picantootje. Vandaag bij haar een autoradio met bluetooth en USB ge

Edited by Smart

Maar natuurlijk! Te koop bij www.conrad.nl in 1, 2, 4, 8 en 16gb (Delock usb nano).

http://shop.conrad.nl/kantoor-software-pc-hardware/pc-computer-hardware/computer-onderdelen/usb-sticks-highspeed/

Ik zal maar niet zeggen hoe groot de mijne is...., maar heb je het plaatje gezien:mrgreen:

Edited by Smart

'@Relena ......hier met die link of waar kun je hem krijgen.'

Werkt de link niet?:roll: Bij mij werkt de link gewoon goed!

Een perfect klein USB stickje voor je auto of laptop, aangezien hij niet in de weg zit/zo onopvallend is. Zeer geschikt voor auto-audio met usb-aansluiting vanwege het kleine formaat. Ze waren overigens tijdelijk uitverkocht, nu weer beperkt leverbaar. Goedkoper zul je ze echt niet gaan vinden.

DUS SNEL BESTELLEN MAAR!!!!!!!!!!!!!!!!

Edited by Smart

Maar natuurlijk! Te koop bij www.conrad.nl in 1, 2, 4, 8 en 16gb (Delock usb nano).

USB sticks, Highspeed - Conrad Electronic - usb stick, usb drive, USB opslag, Highspeed

Ik zal maar niet zeggen hoe groot de mijne is...., maar heb je het plaatje gezien:mrgreen:

Smart, ........jij was net voor mij met de post was even weg voor koffie.

Bedankt voor de link.

P1010322.jpg

P1010030.jpg

Het is een Celica ST182 Widebody met 2.0 liter blok. aangezien deze olie zuipt komt er een 2,0 turbo blok in vandaar ook de andere motorkap. als je meer wil weten dan kan dat via mail.

P1010303.jpg

hier nog met de oude kap.

Edited by Rick Horst

Guest GreyGriffin

Hallo Rick,

Heb als oude Toyota-rijder even zitten genieten van je Celica. Ook al omdat ik dit het mooiste Celica-model vind dat ooit is gemaakt. In een ver verleden heb ik zelfs eens een poging gewaagd om er een te kopen met een automaat. Die was er officieel niet voor de Nederlandse markt, maar de dealer in Soest had die uitvoering wel, voor de Amerikaanse militairen op de vliegbasis Soesterberg. Nou ja, om een lang verhaal kort te maken: het is uiteindelijk niet doorgegaan. Het werd te ingewikkeld en te duur.

Groet,

GreyGriffin