Robert1976 Posted November 22, 2009 Posted November 22, 2009 Geachte heren/dames, Gisteren mn eerste picanto gekocht (93-SB-PG) Hij staat nog bij de garage en ga hm over een weekje ophalen. 't is een 1.o LXE-Xtra van nov. 2005 met airco, Centrale Deur vergr., elec.ramen voor, etc. Nu mn vraag. Ik zie zowel rechts van de snelheidsmeter als links van de toerenteller 5 lampjes boven elkaar. Als ik hm op contact zet, gaan er tussen de klokken wat lampjes branden (koelwater, motormanagement etc) en de lampjes rechts van de snelheidsmeter. De rij aan de linkerzijde van de toerenteller echter niet. Hoort dit te branden en wat betekenen die lampjes dan? Er gaat ook geen conrolelampje branden wanneer ik het dimlicht inschakel. Uit het pdf-instructieboekje word ik niet veel wijzer (beetje onduidelijk) Kan iemand iets zeggen over wat er w Quote
Guest GreyGriffin Posted November 22, 2009 Posted November 22, 2009 Hallo Robert, Welkom op dit forum en alvast veel plezierige en veilige kilometers toegewenst met je Picanto. Ik heb zelf een jonger exemplaar, maar daar gaat ook geen controlelampje branden als je het dimlicht aanzet. Mijn vier lampjes links van de toerenteller staan voor: 1. Overdrive off (alleen voor automaten). 2. Achterklep niet gesloten. 3. ESP (als je dat hebt). 4. ESP off. Het zijn dus alle vier lampjes die niet of zelden zullen gaan branden en die ook niet meedoen bij de startprocedure. Krijgen we een paar foto's van je Picanto te zien als je hem hebt? Groet van GreyGriffin Quote
Robert1976 Posted November 22, 2009 Author Posted November 22, 2009 Yo Grey, Als ie er is, komen er wat plaatjes hoor (trouwens zo speciaal is ie nou ok weer niet hoor) Weet jij (of iemand anders) overigens wat er precies verstaan wordt onder 'LXE-X-tra'? Kom in carbase deze uitvoering niet tegen nl. hartelijke groet, Robert Quote
Guest GreyGriffin Posted November 23, 2009 Posted November 23, 2009 Goeiemorgen Robert, Als je de LXE X-tra even Googelt dan vliegen ze op sites als Autotrader en Autotrack om je oren. Kun je gelijk bekijken of je er een nette prijs voor hebt betaald! En wat de foto's betreft: het is altijd leuk om te kijken naar de auto's van anderen. Dit is per slot van rekening een autosite... Groet van GreyGriffin Quote
Robert1976 Posted November 23, 2009 Author Posted November 23, 2009 Hoi Grey, Dank voor de tip. Was ff in verwarring gebracht, omdat op de achterkant van de auto alleen maar Lx staat (de e ontbreekt), maar spec's kloppen wel. Ander vraagje nog....Lees hier en daar over breuk van de krukas. Grijze bout / Zwarte bout, welke moet het zijn? Is bekend vanaf welk periode / serienummer deze problemen afgelopen zijn? Bvd hartelijke groet, Robert Quote
Guest GreyGriffin Posted November 23, 2009 Posted November 23, 2009 Hey Robert, Ik weet niet precies wanneer de krukas-problemen zijn opgehouden, maar dat kunnen anderen op dit forum je ongetwijfeld wel vertellen. Mijn Pica is vers uit de Koreaanse bakkerij en ik bid tot het Opperwezen dat hij is uitgevoerd met een onfeilbare krukas... Groet, GreyGriffin Quote
Robert1976 Posted November 24, 2009 Author Posted November 24, 2009 Hoorde van Kia-Wolters uit Ijsselstein dat die krukasproblemen zich voordeden tot en met september 2005 en dan alleen bij 1.1 liters? Ben benieuwd of dit juist is. Hier mensen met 1.0 en krukas-troubles? hoor het graag, Robert Quote
Recommended Posts