Jump to content

Calimero in een Picanto (???)

Guest GreyGriffin

Recommended Posts

Guest GreyGriffin

Hallo Pica-rijders,

Sinds een maand heeft mijn Cee'd een andere eigenaar en zit ik in een Picanto. De baby-Kia bevalt goed, we zijn inmiddels aan elkaar gewend, maar er valt mij tijdens het rijden iets eigenaardigs op. Ik word in dat autootje door mijn mede-weggebruikers heel anders benaderd dan toen ik nog in de Cee'd rondtufte.

Ik word ietwat onelegant gesneden, krijg geen voorrang op rotondes, mensen gaan nog gauw even vlak voor mij langs. Kortom, men denkt kennelijk 'O, daar komt weer zo'n kleuter, die kan ik nog wel even hebben'. Het verbaast me een beetje, want ik had dat nooit eerder bij de hand. De eerste week meende ik nog dat er wel van toeval sprake zou zijn, maar na ruim een maand stel ik toch vast dat het hier om een trend gaat :-(.

Zou het werkelijk iets te maken hebben met het feit dat ik nu letterlijk een kleine verkeersdeelnemer ben geworden? Kennen jullie dit? Ik voel me een beetje Calimero in een Picanto: zij zijn groot en ik ben klein en da's niet eerlijk! Ik benader het brutale gewriemel maar met de nodige gelatenheid, maar ben toch wel benieuwd of er meer mensen zijn die dit groot-tegen-klein-optreden kennen.

Enuuhh, nee, ik heb geen eierkapje op mijn kop...

GreyGriffin

post-1520-1297852894,49_thumb.jpg

Edited by GreyGriffin

Om eerlijk te zijn ben ik overgestapt van een Hyundai Tucson in een (tijdelijke) Smart for two. Met deze Smart reed ik net zo 'brutaal' rond als met de Tuc, totdat iemand tegen mij zei dat dat soms tot een verkeerde inschatting kan leiden. Auto's zitten bijna letterlijk aan je 'kont'. Ik kwam er pas achter dat er geen achterkant aan de auto zat, totdat er bij een verkeerslicht een vrachtwagen bijna tegen mijn bumper aan stond. Zoals je weet loopt een bumper van een Smart bijna tot aan de stoelen. Het ultieme Calimero gevoel.

Soms moet je duidelijk zijn in het verkeer. Niet brutaal maar duidelijk aangeven wat je wilt en waar je niet van gediend bent. Dat hoeft niet altijd met heftige vingerwijzingen, zo van kijk deze vinger is langer dan de rest....! Maar duidelijk anticiperend gedrag. Laat zien dat je er bent en niet zomaar aan de kant gaat, terwijl je voorrang hebt, doordat meneer (soms ook een mevrouw) druktemaker er langs wilt.

In de Picanto (uiteraard van mijn vrouw) heb ik daar echter nog geen last van gehad, door het bovenstaande toe te passen. Voorrang nemen daar waar mogelijk, voorrang krijgen is niet altijd vanzelfsprekend,

Edited by Smart

Guest GreyGriffin

Die adrenaline-types menen zich kennelijk meer te kunnen veroorloven tegenover een bestuurder van een kleine auto. Ik ben niet anders gaan rijden dan ik in de Cee'd deed, maar ontlok kennelijk andere reacties door mijn miniatuur-verschijning. Ik zal er mee moeten leren leven...

GreyGriffin

Die adrenaline-types menen zich kennelijk meer te kunnen veroorloven tegenover een bestuurder van een kleine auto. Ik ben niet anders gaan rijden dan ik in de Cee'd deed, maar ontlok kennelijk andere reacties door mijn miniatuur-verschijning. Ik zal er mee moeten leren leven...

GreyGriffin

En nu moet ik ingrijpen GG...!! We gaan geen slachtoffer spelen door jezelf aan te praten dat je rondrijdt in een 'miniatuur-verschijning'.

En wel om het volgende:

1. je kwetst mijn vrouw en andere forumleden met een Picanto daarmee;

2. je kwetst ook mij, omdat ik heel af en toe gebruik mag maken van haar Pico;

3. Finally yourself. Als je zo doorgaat moet je nog in therapie, man!

Relax, voel het bloed door je aderen stromen als het kabbelende beekje waar je nog steeds in je leven had willen vissen. Laat je gedachten gaan naar al die fijne momenten op het KiaForum, toen je werd bejubeld en toegesproken als, als.......

Laten we samen mediteren..........

15369_Bibendum_is_zen.jpg

Edited by Smart

Guest GreyGriffin

Ahhhhhh, deze Bibendum-behandeling geeft mij reeds na enkele minuten een geheel andere kijk op het leven. Therapie? Neuuuuuh. Ga het best redden, was alleen even benieuwd naar reacties van anderen die dagelijks in een kleine auto rijden. Ben verder nog steeds erg tevreden met de Pica, dus laat me er door de testosteron/adrenaline/hyperventilatietypes niet onder krijgen.

GreyGriffin

PS: Dank U voor het consult, dokter Smart. De rekening graag rechtstreeks naar mijn verzekeraar.

Edited by GreyGriffin

Hallo Pica-rijders,

Sinds een maand heeft mijn Cee'd een andere eigenaar en zit ik in een Picanto. De baby-Kia bevalt goed, we zijn inmiddels aan elkaar gewend, maar er valt mij tijdens het rijden iets eigenaardigs op. Ik word in dat autootje door mijn mede-weggebruikers heel anders benaderd dan toen ik nog in de Cee'd rondtufte.

Ik word ietwat onelegant gesneden, krijg geen voorrang op rotondes, mensen gaan nog gauw even vlak voor mij langs. Kortom, men denkt kennelijk 'O, daar komt weer zo'n kleuter, die kan ik nog wel even hebben'. Het verbaast me een beetje, want ik had dat nooit eerder bij de hand. De eerste week meende ik nog dat er wel van toeval sprake zou zijn, maar na ruim een maand stel ik toch vast dat het hier om een trend gaat :-(.

Klopt HELEMAAL.

Met mijn Chevy Van (5.5x2x2 meter, 2700kilo) kreeg ik alle ruimte.

Als ik dan eens met de i10 van mijn echtgenote ging rijden werd ik idd door al die pakkemansleaseloosers aan alle kanten gesneden.......

Je kent ze wel, die mannen die bij -3 gr nog steeds in hun overhemd rijden.....

hahaha najah ik kan hier eigenlijk wel om lachen.

Inderdaad mensen met grotere auto's: BMW mercedes enz willen nogal eens afsnijden.

Nu kom ik er aan met mijn pica: en ik snij hun dus allemaal zelf af hahahhaa tjah.....

Heb er een hekel aan die mensen die denken dat ze alles zijn in hun patserbakken en dan.... daaaaaagggggg vroem weg met de pica !! Hahaha en dan die gezichten zien van K*T!!! heb ik dat, hahaha KIJK dat is MIJN pica :P

Sorry voor mijn rijstijl hehe maar ben blij met dit (kleine) racemonster :D

Gr Daiz

GG dat ben ik met je eens, als ik rond rij in de aygo van mijn moeder dan voel ik me ook wel is heel onveilig door mongolen in aso bakken op de weg.

Rij je 130 op de snelweg en het enige wat je in je achteruitkijk spiegel ziet is een range rover grille.... :roll:

van een leuke jonge dame wordt dat rijgedrag beter op prijs gesteld dan de krasse knarren in dezelfde auto.......

Absoluut niet! als een vrouw het doet vindt ik het nog veel enger :shock:

Zeg, eh, Alex,

heb jij net YouTube ontdekt ?

Da's pas progressie :-))

Nope.. Misbruik Youtube al jaren tbv diverse doeleinden... Ik ben alleen niet zo'n type mens die overal filmpjes plaatst behalve in een forumcafe...

@ Jantje:

Enger????

Hahaha dan wordt het leuk als ik jou tref op de weg :P

@ Bigwade: hahhah oke klopt je hebt gelijk.

Oudere mensen rijden zoiezo erg sloom...niet alle hoor!!! Meeste rijden ook goed mee met het verkeer en soms.....kom ik een oud wegpiraatje tegen die harder gaat als mij hahaha

Gr daiz

ik heb wel door dat mensen de auto vaak er nog ff voorgooien. zeker op de snelweg. in de stad valt het nog wel mee. daar druk ik zelf ook wat meer door. (niet met het weer van vandaag hoor) overdag de lampen aan (doe je toch standaard??) helpt ook al veel. mensen zien je eerder en houden dan vaker ff in. dat merk ik bijv bij die wegversmallingen waar geen 2 auto's naast elkaar passen.

kortom, ermee leren leven?? dacht het niet. gewoon laten zien dat jij er ook rijdt :D

Guest GreyGriffin

Dank jullie voor alle reacties. Heb intussen begrepen dat er meer rijders in kleine auto's zijn die te maken krijgen met aso-gedrag van grote-bakken-bullies. Zal als krasse knar met een flitsend reactievermogen mijn plaats opeisen zonder dat de Pica daar deuken bij oploopt!

GreyGriffin