Guest GreyGriffin Posted November 19, 2009 Share Posted November 19, 2009 Hallo forumleden, Even een verslagje over iets dat wel meer mensen de laatste maanden doen of overwegen. Downsizen naar een kleinere auto. In mijn geval ben ik zelfs wel twee maten 'gekrompen', want ik heb mijn Cee'd 2.0 X-clu automaat ingeruild voor een Picanto 1.1 X-ecutive automaat. Over het waarom zal ik niet te veel optikken, daar kunnen jullie je wel iets bij voorstellen . Het kostenplaatje speelde een hoofdrol. Ik ben nu dus de eigenaar van Kia's kleinste auto en ik moet zeggen dat die hummel me helemaal niet tegenvalt. Natuurlijk rij je anders in een 1.1 dan in een auto met een 2.0-motor. Maar de Pica komt goed mee in het verkeer, is geknipt voor toeristische tochtjes over 80-kilometerwegen en ik zit voorin zeker niet minder riant dan in mijn Cee'd. Wie met de gedachte mocht spelen om ook te gaan downsizen kan ik dus geruststellen: het is niet eng, gewoon doen! Aangezien ik andere mensen op deze site altijd oproep om een paar foto's van hun nieuwe Kia te uploaden, kan ik er natuurlijk niet onderuit om dat zelf ook te doen. Hierbij dus enkele plaatjes van mijn Tante Pica, want ze wilde op de Veluwe best even poseren. Groet van GreyGriffin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Giovanny Posted November 19, 2009 Share Posted November 19, 2009 Hallo forumleden,Even een verslagje over iets dat wel meer mensen de laatste maanden doen of overwegen. Downsizen naar een kleinere auto. In mijn geval ben ik zelfs wel twee maten 'gekrompen', want ik heb mijn Cee'd 2.0 X-clu automaat ingeruild voor een Picanto 1.1 X-ecutive automaat. Over het waarom zal ik niet te veel optikken, daar kunnen jullie je wel iets bij voorstellen . Het kostenplaatje speelde een hoofdrol. Ik ben nu dus de eigenaar van Kia's kleinste auto en ik moet zeggen dat die hummel me helemaal niet tegenvalt. Natuurlijk rij je anders in een 1.1 dan in een auto met een 2.0-motor. Maar de Pica komt goed mee in het verkeer, is geknipt voor toeristische tochtjes over 80-kilometerwegen en ik zit voorin zeker niet minder riant dan in mijn Cee'd. Wie met de gedachte mocht spelen om ook te gaan downsizen kan ik dus geruststellen: het is niet eng, gewoon doen! Aangezien ik andere mensen op deze site altijd oproep om een paar foto's van hun nieuwe Kia te uploaden, kan ik er natuurlijk niet onderuit om dat zelf ook te doen. Hierbij dus enkele plaatjes van mijn Tante Pica, want ze wilde op de Veluwe best even poseren. Groet van GreyGriffin Hij ziet er zeker wel goed uit GreyGriffin. En het downsizen is absoluut iets van deze tijd. Mijn vrouw is ook opzoek naar een leuke kleine auto, eentje die zuinig rijdt en niet te veel onderhoudskosten met zich mee zal brengen. Vanwege dat gedoe rond de krediet crisis hebben wij nog niet besloten. Zie weer vandaag her resultaat dat BOS weer eens 3 mlrd euro in ABN moet pompen. Het maakt je in ieder geval wat huiverig, maar tja je kiest dan eerder voor een kleinere auto. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venga1 Posted November 19, 2009 Share Posted November 19, 2009 Je bedoelt dat je van Bos huiverig bent? Gelijk heb je, dat doen er heel veel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest GreyGriffin Posted November 19, 2009 Share Posted November 19, 2009 Hallo Giovanny, Ben wel benieuwd voor welk klein autootje je vrouw uiteindelijk zal kiezen. Enuuuh, over meneer Bos zullen we verder maar niet te veel praten. Ik heb hem net op de radio horen uitleggen, waarom er nog eens 3 miljard nodig is om van ABN/Amro en Fortis weer een fleurig geheel te maken. Ik dacht alleen maar: Groet van GreyGriffin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rick Horst Posted November 19, 2009 Share Posted November 19, 2009 mooie pica Grey, boel luxe ook voor dat autotje. alleen nog een leuk setje velgjes en hij/zij is klaar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted November 19, 2009 Share Posted November 19, 2009 Leuk hoor, GreyGriffin ! Heb laatst dagje in deze gereden: Bekijk via www.kia.nl alle Kia occasions Dat was een 1.0 met roerbak en dat vond ik toch wat minder. Je interieur is ook fraaier ! Zelf hebben we nog een Hyundai i10 met waarschijnlijk dezelfde motor en dat bevalt prima (ook roerbak) Geen strepentrekker maar een fijn Label B wagentje en daar moeten Eurlings en Bos gewoon met hun fikken vanaf blijven, vind ik. grtz Frank Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Giovanny Posted November 19, 2009 Share Posted November 19, 2009 Hallo Giovanny,Ben wel benieuwd voor welk klein autootje je vrouw uiteindelijk zal kiezen. Enuuuh, over meneer Bos zullen we verder maar niet te veel praten. Ik heb hem net op de radio horen uitleggen, waarom er nog eens 3 miljard nodig is om van ABN/Amro en Fortis weer een fleurig geheel te maken. Ik dacht alleen maar: Groet van GreyGriffin Ja inderdaad, ik en een hoop anderen. Wij hebben gekeken naar de KIA Picanto, de Hyundai I10, Toyota Yaris. De laatste was ons tot nu toe goed bevallen, maar net wat ik al zei, we gaan kijken was de BOS-s komende periode uit spookt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Relena Posted November 19, 2009 Share Posted November 19, 2009 Klein maar fijn mijn vrouw en ik vinden dat hij er mooi uitziet GreyGriffin. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted November 19, 2009 Share Posted November 19, 2009 Nou, nou GG het kan niet op aan luxe zeg! De meest luxe picanto op deze site geloof ik. Hij ziet er inderdaad gelikt uit met die lederen bekleding. Heel veel plezierige kilometers toegewenst! Have fun!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest GreyGriffin Posted November 20, 2009 Share Posted November 20, 2009 Dank jullie wel voor de plezierige reacties! Even een paar puntjes beantwoorden: Lichtmetalen velgen? Weet ik nog niet, ga ik over nadenken. En de leren bekleding? Toen ik de overstap van groot naar klein zat uit te pluizen wist ik zeker dat ik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted November 20, 2009 Share Posted November 20, 2009 Nu maar hopen dat ik snel toegang zal krijgen tot Mijnkia.nl, want ik wil graag het PDF-instructieboekje scoren. De papieren versie is me een beetje te zwaar...Groet van GreyGriffin Hallo GG, Wil jij El-Rio-Grande dan ook laten delen in jouw pdf-instructieboekje van de Picanto II? Hij verzamelt ze op dit forum en dit exemplaar wordt ook nog node gemist. BTW, als je pech onderweg hebt, dan print jouw (lichte) digitale usb-stick met pdf-bestand de betreffende bladzijde uit het instructieboekje? Of ligt het boekje gewoon netjes in het dashboardkastje? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest GreyGriffin Posted November 20, 2009 Share Posted November 20, 2009 (edited) Goedemorgen Smart, Komt in orde. Ik had al gezien dat de Picanto II nog ontbreekt in de PDF-serie. Groet, GreyGriffin PS: boekje ligt in dashkastje, maar bij pech onderweg ga ik toch meestal te biecht bij de Wegenwacht. Edited November 20, 2009 by GreyGriffin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted November 20, 2009 Share Posted November 20, 2009 PS: boekje ligt in dashkastje, maar bij pech onderweg ga ik toch meestal te biecht bij de Wegenwacht. Die foute club heb je toch wel opgezegd hoop ik. Dat zit in je Kia garantie, pechhulp. Dat er dan alsnog een WW autootje voor komt rijden is mogelijk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
leeuw Posted December 30, 2009 Share Posted December 30, 2009 Hoi GreyGriffin, Ik vind het leuk te lezen dat de Picanto je goed bevalt. Ik wens je heel veel plezierige kilometers toe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
El-Rio-Grande Posted December 30, 2009 Share Posted December 30, 2009 Hoi Grey Griffin, Een leuke en vooral luxe uitgevoerde auto zeg! Ziet er goed uit! Hoop dat je er v Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest GreyGriffin Posted December 30, 2009 Share Posted December 30, 2009 Hallo Peter, Er waren al eerder behulpzame lieden die mij er op wezen dat ik 'dubbel verzekerd' ben van hulp bij pech onderweg en ik zal er dus aan denken voor volgend jaar november de WW af te schrijven. De Pica en ik zijn intussen heel goed aan elkaar gewend. Wat de 'optics' betreft (de foto's lopen al weer achter...) heb ik toch besloten voor een setje lichtmetalen velgen van MAK en voor een korte zilvergrijze antenne in plaats van die lange zwarte spriet. Groet van GreyGriffin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
corne Posted December 30, 2009 Share Posted December 30, 2009 hallo greygriffin lichtmetale velligen veranderen de auto in positieve zin ik vind ook als ze wat breeder zijn dat je met droog weer betere wegliging heb maar met heel veel regen dan heb je wel sneller aquaplanning maar mooi is het wel gr corne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts