Jump to content

Ik zoek ervaringen met de Picanto AUTOMAAT

Guest GreyGriffin

Recommended Posts

Guest GreyGriffin

Hallo Picanto-rijders,

Sinds ruim twee jaar rijd ik in een Cee'd 2.0 automaat. Prima en flitsende snelwegtijger, maar tamelijk dorstig. Ik zit een beetje te denken aan 'downsizing' naar een Pica automaat. Ook omdat ik intussen met de VUT ben en op een andere manier ben gaan rijden. Minder snelwegen, meer toerisme.

Ik ben nu op zoek naar Pica automaat rijdende forum-leden die hun ervaringen met mij willen delen. Ik zou graag iets te weten komen over de volgende zaken:

:arrow: Hoe schakelt de automaat? Gaat dat wel lekker vloeiend?

:arrow: Heb je ervaring met de automaat in de bergen?

:arrow: Kan-ie een beetje vlot meekomen in het snelweg-verkeer?

:arrow: Hoe is het gemiddelde benzine-verbruik?

:arrow: Hoe is het interieur-geluid? Kun je rustig een gesprek voeren?

:arrow: Kun je iets vertellen over de besturing? Ligt-ie prettig op de weg?

Ik besef dat ik een hoop vragen op jullie afvuur, maar ook als je er

Hoi,

Mijn vrouw heeft een schakel Pica, maar mijn schoonouders hebben een Pica automaat.

Zij zijn zeer tevreden, schakelt soepel, trekt goed, ook hier in het heuvelland berg op.

Het verbruik zijn ze ook tevreden over, het is iets meer dan de Pica van mijn vrouw.

Ze rijden ook vaker snelweg (met 4 volwassenen erin) en dat gaat zelfs heel erg goed.

Het geluid valt dan ook reuze mee, je kunt een normaal gesprek met elkaar voeren.

Een tijdje geleden zijn ze met de buren de ardennen in geweest en ze hebben zich verbaast hoe geweldig dat ging.

minpuntje, mijn vrouw heeft airco in de Pica, en als deze vol open staat, is de Pica een kwart van zijn vermogen kwijt, en dat merk je dan ook behoorlijk. Dit is een groot verschil met mijn Cee'd 1.6 SW, waar je verschil helemaal niet merkt.

Ik hoop dat je er iets aan hebt, maar de Pica automaat is een goede keuze.

Edited by leeuw
typfoutje