Jump to content

Recommended Posts

Posted

Onze '05 Picanto is binnenkort aan nieuwe bandjes toe achter. Nu is de vraag: Welke band moeten we nemen?

Liefst een band met een goeie prijs/kwaliteitsverhouding. De eerste Hankooks Optimo nogwat moeten vervangen worden achter. Voor zijn ze al vervangen voordat wij de auto kochten. Daar zitten nu Michelin Energy om in 165/60/R14 en dat is een erg fijne band. Met welke band(en) hebben jullie ervaring en wat is jullie mening daarover?

Posted

Beste,

Klik hier: autobandenmarkt.nl

voer de maat in die jullie zoeken: zie instructie boekje of bekijk de maat die er momenteel op zit, lees dan de testen en klaar :)

ps: niemand zou in principe voorstander moeten zijn van verschillende banden op de auto... dus merk A voor en merk B achter dat is niet ideaal. zie dat jullie dezelfde banden ook achter erop krijgen is vast te vinden via autobandenmarkt.nl

je zou ook nog de banden die voorop zitten naar achteren kunnen doen, en dan voor 2 hagel nieuwe (omdat die ook eerder slijten dan achter...) ;)

Posted

Hallo MauS,

Die site had ik al gevonden, maar ik ben benieuwd naar ervaringen van mensen hier met de banden om hun Picanto.

Posted

Ik had op mijn vorige auto Daihatsu Sirion 1.0 (vergelijkbaar met 'n picanto)Goodyear Vector 4-Seasons 165/65 R14. Deze komen erg goed uit de testen en je hebt meteen geen probleem met winter/zomerbanden-wisselingen meer.

Ik heb voor deze maat 1.5 jaar geleden 300 euro/4 stuks betaald inkl.montage en na 40.000 km mijn auto ingeruild op de Picanto; er zat nog genoeg profiel op toen.

Stille band, loopt licht (dus zuinig), gaat lang mee, goed in zomer en winter (niet uitstekend dus, maar wel goed)

• 5 months later...
Posted

Onze Picanto van maart 2010 heeft inmiddels "al" 28.000 km gereden. Vandaag krijgt hij zijn onderhoudsbeurt. Nu wordt ik gebeld door de dealer met de mededeling dat de voorbanden aan vervanging toe zijn. Er zit nog slechts 3 mm. profiel op deze banden en nog 5.5 mm. op de achterbanden.

Hij stelde dat zij bij 3 mm. altijd de banden vervangen. dit is toch pas bij 1,6 mm. of heb ik dat helemaal verkeerd?

En volgens mij is er altijd nog de mogelijkheid om de voor en achterbanden om te wisselen.

Hebben andere picanto rijders ook zoveel slijtage op de voorbanden?

Posted

Onze Picanto van maart 2010 heeft inmiddels "al" 28.000 km gereden. Vandaag krijgt hij zijn onderhoudsbeurt. Nu wordt ik gebeld door de dealer met de mededeling dat de voorbanden aan vervanging toe zijn. Er zit nog slechts 3 mm. profiel op deze banden en nog 5.5 mm. op de achterbanden.

Hij stelde dat zij bij 3 mm. altijd de banden vervangen. dit is toch pas bij 1,6 mm. of heb ik dat helemaal verkeerd?

En volgens mij is er altijd nog de mogelijkheid om de voor en achterbanden om te wisselen.

Hebben andere picanto rijders ook zoveel slijtage op de voorbanden?

Beste Peter,

Op:http://auto-en-vervoer.infonu.nl/auto/48526-autobanden-tijdig-vervangen.html is het volgende te lezen...

- bandenfabrikanten raden aan zomerbanden bij een profiel van 3mm te vervangen en winterbanden 4mm

- wettelijk is 1mm toegestaan om nog veilig je op de weg te begeven

- bij apk wordt 1,6mm aangehouden

Ik denk dat je dus niet verplicht bent om je banden te laten vervangen. Daarbij vraag ik me tevens af of je uberhaupt verplicht bent bij je dealer de banden te laten vervangen. Je mag toch ook gewoon ervoor kiezen om bij een profile (of andere) banden te kopen en te laten monteren zonder dat het afbreuk doet aan je garantie....?

Succes ermee! Laat even weten hoe het is afgelopen, ben wel benieuwd!

Posted

al zet je 4 verschillende banden onder je auto dan nog maakt het niks uit zo lang je maar geen diagonaal band naast een radiaal band zet

nou probeer maar eens een diagonaal band te kopen B)

maar onder de 1.6 mm is het afkeur en onder de 2.5 mm is het een reparatie punt voor de apk

ik snap dat je dealer belt voor vervanging maar het is nooit verplicht om dat bij de dealer te kopen gewoon lekker bij een bandenboer of zelf doen als je daar de mogenlijk toe heb

en je word geadviseerd om 2 de zelfde banden op een as te doen dus voor en achter mag best een ander merk zijn

Guest Warmentuuter
Posted

http://www.anwb.nl/a...-165-70R14.html

Ik zou zeggen kijk hier eens.

Deze zijn getest door de ANWB.

En banden zou ik bij de goede banden handel halen zoals een Euromaster, Profile tyre centra of Kwik fit.

Zij kunnen je een goed advies geven wat er het best onder je auto past.

En ze hebben er veel meer soorten op voorraad dan je dealer.

Als je alle adviezen op een rijtje hebt ga je naar de goedkoopste :D

Posted

Ik heb al diverse auto gehad en de meeste reden het stils en langst op de Michelin banden die je ook all voor hebt. Ik zou deze velgen naar achter zetten en voor een setje zelfde nieuwe banden. Weet het met de picanto niet maar met een V70 / Michelen energy saver 45.000 km en met Nissan Sunny / Michelin energy saver 55.000 km.

Dus dat laatste zou haalbaar moeten zijn, MITS de auto goed is uitgelijnd ! (Kost ongeveer € 35)

Heb paar weken geleden € 85 pst betaald op mijn Picanto inclusief alles (opzetten balanceren etc.).