Alex W Geplaatst 19 November, 2011 Geplaatst 19 November, 2011 Ik heb sinds een maand een Kia Picanto van 2005. Vorige week is mijn autoradio (van de Lidl) er uit gejat. De hele auto vol glas en enkele krassen en een deuk in het rechter portier. De schade is inmiddels gerepareerd en ik heb een nieuwe autoradio gekocht. Maar bij het inbouwen blijkt deze niet echt lekker te passen. Het metalen frame dat bij de radio wordt geleverd past er van geen meter in. Ik gat in het dashboard zal zeker een halve centimeter breder moeten worden gemaakt. Hebben anderen hier ook last van gehad? En hoe hebben jullie dat dan opgelost? Met vriendelijke groet, Alex Quote
bigwade Geplaatst 19 November, 2011 Geplaatst 19 November, 2011 Dit is dubbelsneu..... Ga niks hakken of zagen, het is misschien even wachten maar je krijgt antwoord. Zelf heb ik van pica's geen verstand, maar er zijn zat anderen die kunnen helpen. Sterkte.. Quote
Smart Geplaatst 19 November, 2011 Geplaatst 19 November, 2011 Hallo Alex, Inderdaad dubbel vervelend. Mijn vrouw heeft ook een Pica van de vorige generatie gehad. Daar heb ik zelf een autoradio ingebouwd. Inderdaad past de radio niet met het bijgeleverde inbouwframe. Wel is er sprake van een gat volgens de standaard (Din norm). Zonder inbouwframe past de radio wel en bij onze auto bleef hij goed strak zitten. Misschien dus een overweging om zonder inbouwframe te plaatsen! Suc6 ermee! Quote
Gast Jeroen66475 Geplaatst 19 November, 2011 Geplaatst 19 November, 2011 Zelfde bij de nieuwe Picanto, radio past er prima in maar zonder het inbouwframe van de radio zelf. Omdat het ''gat'' niet horizontaal is maar iets schuin naar achter loopt blijft de radio prima zitten. Maar ik vond het ook wel wat vreemd..aan de andere kant is het nu geen ramp wanneer die vervelende pennetjes weer eens kwijt zijn als de radio er uit moet. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.