Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo,

Mijn vrouw heeft vorige week een Kia Picanto gekocht uit oktober 2008.

Deze auto heeft een ingebouwde radio, prima ding, maar mijn vrouw wil graag een carkit ingebouwd hebben.

Probleem is echter dat ik nergens kan vinden hou ik de ingebouwde radio eruit kan halen zodat ik aan de achterkant van de radio kom.

Ik heb al de ventilatie-roosters erboven gedemonteerd, maar zie daar niet wat ik verder los moet maken om verder te komen.

Ook het handschoenenkastje heb ik eruit gehad, maar ook daar kom ik niet verder.

Kan iemand mij in de juiste richting helpen zodat ik bij de aansluitingen achter op de radio kom.

Daarnaast lijkt het er ook op dat de USB aansluiting voor de iPhone niet lekker werkt.

Als we een iPhone aansluiten, dan geeft de iPhone telkens aan dat ie spanning heeft, geen spanning, wel spanning, geen spanning, wel spanning,etc.

Er komt dus ook geen geluid uit. Het lijkt erop aslof er niet voldoende spanning op de USB-aansluiting staat.

Alvast bedankt.

Posted

Hoi,

dat van die iphone herken ik.. Daar heb je een speciaal kabeltje voor nodig (zie http://www.mbcaraudi...hyundai-kia.jpg).

Verder laat ik mijn carkit door iemand anders inbouwen... zelf zou ik het ook niet weten. Wel weet ik dat je achter de usb aansluiting heel veel ruimte hebt.. Je moet op de een of andere manier daar achter zien te komen. Succes!

Posted

Carkit is ingebouwd. Vrouwlief is even langs de dealer gereden om te vragen wat een 2e sleutel kost en heeft gelijk even gevraagd hoe het front om de radio losgemaakt kon worden.

Hebben ze gelijk even gedaan.

Monteur gaf wel aan dat ie erg stevig vastzit, steviger dan normaal.

Thnx voor de tip over de speciale kabel.