Eddy1971 Posted June 3, 2011 Share Posted June 3, 2011 hallo ik ben bezig op mijn picanto cv in te bouwen. dit lukt aardig en heb al twee deuren klaar. ik heb vier draden over waarvan ik twee weet. rood en zwart = plus en min. die twee deuren werken dus goed nu, maaarrrrrrrr ik hou twee hele korte draadjes over en wel een bruine en een witte. volgens de tekening moet die naar de "manual switch trigger" of "manual trigger switch"? Zonder die aan te sluiten werkt het al, maar vroeg mij wat dit is en wat de meerwaarde is om ze aan te sluiten en waar die voor dienen. ik kan dit nergens terug vinden en heb alleen een electra schemaatje. Groetjes Eddy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tonisaez Posted June 3, 2011 Share Posted June 3, 2011 Als je rijdt dan gaan de deuren op slot, dus als je de bestemming hebt berijkt dan kan je er niet meer uit want de deuren zijn op slot. Daarom die draatje, om het slot te openen van binnen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eddy1971 Posted June 4, 2011 Author Share Posted June 4, 2011 oke maar niet aansluiten dus, want mijn deuren gaan niet automatisch op slot. bedankt voor de informatie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Picanto2011 Posted June 13, 2011 Share Posted June 13, 2011 Dag Eddy, Ook ik wil de cv t.z.t. draadloos maken. Ik ben nu eerst bezig om in de achterdeuren twee speakers te plaatsen. Mijn vraag aan jou, weet jij hoe de raamkrukken zijn te verwijderen, om zodoende de deurbekleding te kunnen verwijderen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eddy1971 Posted June 15, 2011 Author Share Posted June 15, 2011 Dag Eddy, Ook ik wil de cv t.z.t. draadloos maken. Ik ben nu eerst bezig om in de achterdeuren twee speakers te plaatsen. Mijn vraag aan jou, weet jij hoe de raamkrukken zijn te verwijderen, om zodoende de deurbekleding te kunnen verwijderen? hoi picanto2011 achter de kruk zit een rubberen ring en daar achter zit een veerring ofzo. die moet je eraf wippen, en dit is niet eenvoudig. ik heb voorzichtig met een kleine schroevendraaier even door de ring heengeprikt en kon zodoende die soort veerring eraf wippen. ook kreeg ik het idee dat het met een draaiende beweging moet lukken omdat er een palletje op die rubberen ring zit en met een draaiende beweging kan je hem er zo weer op klikken. het is wel raadzaam om eerst de hele paneel los te maken zodat je een beetje ruimte en speling krijgt schter de raamkruk. het is een hele strakke gebeuren, ben ook heel wat uren ermee bezig geweest, maar de laatste deur was in 20 minuten klaar, dus oefening baart kunst. ook even een tip, als je de boxen gaat vervangen, neem dan gelijk de cv mee, want anders moet je 2 x. ik hoor wel hoe het afgelopen is. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Picanto2011 Posted June 15, 2011 Share Posted June 15, 2011 Ik ga er mee bezig ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Picanto2011 Posted June 19, 2011 Share Posted June 19, 2011 Met de speakers achter inbouwen is gelukt! Bedankt voor de tip. Nu nog de al bestaande CV uitbreiden met een draadloze klapsleutel. Setje heb ik inmiddels. Maar waar kan ik het besturings moduul het makkelijkste plaatsen? Ik moet een constante plus hebben en de lock en unlock draad. Weet iemand of er in de bestuurders-deur een constante plus standaard aanwezig is? Ben Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eddy1971 Posted June 20, 2011 Author Share Posted June 20, 2011 Met de speakers achter inbouwen is gelukt! Bedankt voor de tip. Nu nog de al bestaande CV uitbreiden met een draadloze klapsleutel. Setje heb ik inmiddels. Maar waar kan ik het besturings moduul het makkelijkste plaatsen? Ik moet een constante plus hebben en de lock en unlock draad. Weet iemand of er in de bestuurders-deur een constante plus standaard aanwezig is? Ben hoi ik heb hem aangesloten op de zekeringkastje, er zit namelijk alwel voorbereiding in. de zekeringkast onder het stuur bedoel ik dan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Picanto2011 Posted June 25, 2011 Share Posted June 25, 2011 Hoi, de CV bediening is ingebouwd, toch nog veel tijd gekost om de goede draden te vinden. De constante plus en massa heb ik van de radio connektor afgehaald. De stuurdraden voor door lock/unlock heb ik gevonden op een stekker links boven het koppelings pedaal. De draden voor de richtingsaanwijzer l + r zijn van de bovenste grote connektor op de zekeringskastje in de auto. En als derde is i.p.v. de kofferbakfunktie, de claxon, van de stekker naast zekeringskastje, gebruikt. Handig als je de auto zoekt in een parkeer garage. Ben Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts