Ga naar inhoud
JohnT64

Picanto rijdt langzaam , houd in , verbruikt veel

Aanbevolen berichten

Goedemiddag forumleden,

Een vriend van mij heeft twee weken geleden een KIA Picanto uit 2004 gekocht.  krap  140.000 op de teller en met goede onderhoudshistorie.   Tijdens de korte proefrit leek de auto wat lui te zijn (oud dametje of boodschappenwagentje) . Maar nu hij de auto in bezit heeft ,  blijkt dat de Picanto niet voor uit te branden is .  We praten over nog geen 100 km/u op de snelweg  met plankgas  .
Bij uitlezen van de computer werd een fout aangegeven bij de gasklepsensor links . Dus een 2de hands gasklephuis gekocht  en gaan ..... dus niet  :( 
Het oude probleem dat de motor blijkbaar in houd en aanzienlijk veel verbruikt blijf bestaan.  Zelf dacht ik aan een luchtmassameter probleem dat ik ken van een Nissan die ik jaren terug bezat en dat de Kia in een soort noodloop draait .  Tot nu toe kunnen we het probleem niet achterhalen.  

Kan iemand hier vertellen wat het zou kunnen zijn ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Voelt als een open deur, maar is de storing wel gereset na het vervangen van de onderdelen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
17 uur geleden, JohnT64 zei:

Goedemiddag forumleden,

Een vriend van mij heeft twee weken geleden een KIA Picanto uit 2004 gekocht.  krap  140.000 op de teller en met goede onderhoudshistorie.   Tijdens de korte proefrit leek de auto wat lui te zijn (oud dametje of boodschappenwagentje) . Maar nu hij de auto in bezit heeft ,  blijkt dat de Picanto niet voor uit te branden is .  We praten over nog geen 100 km/u op de snelweg  met plankgas  .
Bij uitlezen van de computer werd een fout aangegeven bij de gasklepsensor links . Dus een 2de hands gasklephuis gekocht  en gaan ..... dus niet  :( 
Het oude probleem dat de motor blijkbaar in houd en aanzienlijk veel verbruikt blijf bestaan.  Zelf dacht ik aan een luchtmassameter probleem dat ik ken van een Nissan die ik jaren terug bezat en dat de Kia in een soort noodloop draait .  Tot nu toe kunnen we het probleem niet achterhalen.  

Kan iemand hier vertellen wat het zou kunnen zijn ?

wat heb je aan zo'n barrel van negentien oud. ik zou een Toyota voor nog geen twee honderd euro in de maand leasen.  

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Geplaatst (aangepast)
4 minuten geleden, henk smit zei:

wat heb je aan zo'n barrel van negentien oud. ik zou een Toyota voor nog geen twee honderd euro in de maand leasen.  

Niet bepaald een reactie waar TS wat aan heeft....je kunt toch niet in de portemonnee van die vriend kijken?

aangepast door Machlo
  • Like 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 uur geleden, Machlo zei:

Niet bepaald een reactie waar TS wat aan heeft....je kunt toch niet in de portemonnee van die vriend kijken?

ik begrijp niet dat zulke barrels de weg op mogen koop een goede  fiets als je geen behoorlijke auto kan kopen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
13 minuten geleden, Machlo zei:

Ik kan maar beter niks zeggen........:cry:

om dat ik gelijk heb zulke auto's zijn een gevaar op de weg?????? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nee, omdat ik je (déze) antwoorden inhoudelijk kansloos vind waar de TS niks mee kan. 

@JohnT64.....heb zelf te weinig kennis van auto's, maar hoop dat een ander forumlid je met een zinniger antwoord kan verder helpen....

• Like 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hoi,

Ik zou eerst controleren of de krukas nog goed is, die kunnen nog wel eens problemen geven op de poelie.
Als dat goed is zou ik kleppen laten stellen, daar zijn ze gevoelig voor. Weinig dealers stellen ze bij groot onderhoud maar dit moet echt! het is een 12v en geen 16 klepper. Als dit niet werkt zou ik compressie meten.

Als de gasklep niet goed is, zit er een roet randje in?. Indien ja goed schoonmaken. Tank BP Ultimate en naar goed warm rijden stevig doortrappen en toeren maken. Je kan cleaners van bv Tunap er ingooien dit werkt echt!!! Op de gasklep zit een uiteraard de toerental regelaar er op, verzet het staaltje op de gaskabel om hem stationair wat hoger te laten draaien.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
13 uur geleden, V3yro zei:

Hoi,

Ik zou eerst controleren of de krukas nog goed is, die kunnen nog wel eens problemen geven op de poelie.
Als dat goed is zou ik kleppen laten stellen, daar zijn ze gevoelig voor. Weinig dealers stellen ze bij groot onderhoud maar dit moet echt! het is een 12v en geen 16 klepper. Als dit niet werkt zou ik compressie meten.

Als de gasklep niet goed is, zit er een roet randje in?. Indien ja goed schoonmaken. Tank BP Ultimate en naar goed warm rijden stevig doortrappen en toeren maken. Je kan cleaners van bv Tunap er ingooien dit werkt echt!!! Op de gasklep zit een uiteraard de toerental regelaar er op, verzet het staaltje op de gaskabel om hem stationair wat hoger te laten draaien.

de reparatie kan duur de uit vallen dan de hele auto waart is 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe eens even normaal man!

Bij forums draait het om respect. Dat jij iemands auto een barrel noemt zegt meer over jou dan over hem of zijn auto.

En stop eens met het pushen van lease! Voor jou ideaal, dat weten we nou wel, dat is alles waar je het over hebt.

Reageer normaal, on-topic en netjes, hou je mond of hoepel op!
  • Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op ‎14‎-‎3‎-‎2019 om 08:43, Machlo zei:

sorry ik heb dat niet zo bedoelt. ieder een moet je in zen waar de laten? 

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 14-3-2019 om 08:39, henk smit zei:

vermoedelijk het domste en meest zinloze antwoord wat ik  ooit gehoord heb.  
Ten eerst is de Picanto voor de rest in perfecte staat , dus zou het geen barrel noemen.    
Ten tweede rij ikzelf in een  ruim 30 jaar oude bak die uitermate goed rijdt .  
Domme lullen is een gave en jij bent er ingeslaagd .   Aangeboren ?

• Like 3

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heren, heren, heren!!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 14-3-2019 om 12:01, henk smit zei:

ik begrijp niet dat zulke barrels de weg op mogen koop een goede  fiets als je geen behoorlijke auto kan kopen

Je kan er ook een leasen  als je geen auto kunt kopen, toch? :no::no::no:

Een paar miljoen Nederlanders zijn zo in de problematische schulden geraakt en moeten geholpen worden. Dan beter verstandig een oude wagen op de kop tikken en gezellig hobbyen. Is bovendien hardstikke leuk en voor vragen is er dit forum. Gelukkig zijn er genoeg leden die wel serieus willen meedenken. Bovendien is een Aziaat van 20 jaar oud nog prima mee. 

Helaas weet ik zelf het antwoord niet. 

Sorry.

• Like 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uur geleden, Derrek zei:

Je kan er ook een leasen  als je geen auto kunt kopen, toch? :no::no::no:

Een paar miljoen Nederlanders zijn zo in de problematische schulden geraakt en moeten geholpen worden. Dan beter verstandig een oude wagen op de kop tikken en gezellig hobbyen. Is bovendien hardstikke leuk en voor vragen is er dit forum. Gelukkig zijn er genoeg leden die wel serieus willen meedenken. Bovendien is een Aziaat van 20 jaar oud nog prima mee. 

Helaas weet ik zelf het antwoord niet. 

Sorry.

een Aziaat van twintig jaar oud zal geen katheterisatie. hebben. mijn buren kopen ieder jaar. zo'n auto waar om zou je denken.

om dat die ieder jaar niet door de APK komt   

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat was de vraag ook al weer?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben net als de buren van Henk, heb ook nog nooit een auto met katheterisatie gehad.......

Verstuurd vanaf mijn Moto Z2 Play met Tapatalk

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 18-3-2019 om 17:45, henk smit zei:

een Aziaat van twintig jaar oud zal geen katheterisatie. hebben. mijn buren kopen ieder jaar. zo'n auto waar om zou je denken.

om dat die ieder jaar niet door de APK komt   

Je bedoelt wellicht een katalysator.

Maar dan neem je gewoon een Aziaat (Kia) van 23 jaar oud. Gaat nog jaren mee en daarbij is de katalysator niet verplicht en dus ook geen APK afkeur:clown:.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
20 uur geleden, Derrek zei:

Je bedoelt wellicht een katalysator.

Maar dan neem je gewoon een Aziaat (Kia) van 23 jaar oud. Gaat nog jaren mee en daarbij is de katalysator niet verplicht en dus ook geen APK afkeur:clown:.

en geen gordels.  ik heb een neef die rijd met een BMW 525 van 1994. vier kand. model. lijk wel op een Kia nero.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur terug, henk smit zei:

en geen gordels.  ik heb een neef die rijd met een BMW 525 van 1994. vier kand. model. lijk wel op een Kia nero.

BMW... Hè getver. Ik vind dat zo een ordinair merk!

• Like 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

Door deze site te gebruiken ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.