Ga naar inhoud

Picanto 2006 met orginele CV, AB module aansluiten


jayant020

Aanbevolen Berichten

Beste forumleden,

Ik heb een Kia Picanto uit 2006 met ingebouwde Centrale deurvergrendeling. (en elektrische ramen)
Deze werkt alleen met de sleutel of als je aan de vergrendelkop drukt of trekt (Alleen Bestuurderskant)

Ik heb nu een after-market setje gekocht, een module met afstandsbediening.

Nu lijkt het me een kwestie van 2 draden van de after-marketmodule aansluiten op de open en close signaal van de CV deur (Bestuurderskant).
Alleen weet ik niet waar ik de draad kan vinden voor de open en close signaal.
Ik weet ook niet of de open en close signaalPositief(+) of negatief(-) word aangestuurd. 

Ook zie ik heel veel mensen die een orginele CV met sleutel hebben een motortje inbouwen aan de bestuurderskant.
Dit lijkt mij niet nodig?? aangezien er al een motor in de deur en CV inzit....

Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt.


GR
Jay
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 1 jaar later...

Hoi Jayant020,

Ik ben zelf ook bezig met het uitzoeken van een set zodat ont- en vergrendeling met een afstandsbediening kan plaats vinden op mijn Pikanto uit 2005. Waar en welke set heb jij gekozen ?

Aansluitend op jouw vraag: Bij mij dezelfde situatie dat ik met de sleutel de bestuurdersdeur kan ontgrendelen automatisch alle deuren verder open gaan. Dit werk niet zo aan de bijrijderskant, dan gaat alleen die deur open.

Zoals  Murcielaygo ook aan geeft heeft de bestuurders zijde geen motortje zitten die kan ont-vergrendelen. Dit gebeurt tenslotte al met de sleutel. Dus je zal een motortje moeten kopen. Vanuit de bestuurderszijde volgt een signaal naar de overige deuren waar dan wel een motortje in zit.

Maar dan wil ik gelijk inhaken op dit onderwerp:

* Is de vergrendeling in de bestuurders-zijde met een kabel of stangetje ? Bij een kabel zal ik dus nog een aparte conversie-kit aan moeten schaffen om het motortje te laten werken.

* Heeft iemand nog tips wat betreft het electrisch aansluiten ? Bv waar ik de aansluitingen moet maken (zekeringkast of op dichstbijzijnde kabels), solderen of connectors etc ? Ik wil alles werkend hebben (uiteraard de vergrendeling zelf) met name de knipperlichten.

Ben benieuwd hoe het jou of andere af gaat/is gegaan.

Groeten Wouter

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...