Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dag Allen, 

Ben nieuw hier en graag zou ik even kijken wie mij hiermee kan helpen.

Ik heb sinds kort een Kia Picanto uit 2007. auto was gewoon goed, totdat ik gisteren opeens geen vermogen meer had.

Als ik plank gas geeft, reageert de motor past rond de 80km/u, maar dan moet ik de koppeling wel in gedrukt houden en heel voorzichtig los laten om voorruit te kunnen komen. Super irritant.

Wat ik heb gezien is dat de spruitstuk harstikke rood wordt,

ANWB kwam, zegt dat  de Katalysator stuk is, verstopt.

Weet iemand meer hieover?

Geplaatst

Dat klinkt inderdaad als een kapotte katalysator.
Waarschijnlijk verstopt of versmolten, waardoor de motor niet goed kan ademen. En het spruitstuk wordt nu rood omdat onverbrande brandstof daar nu alsnog ontbrandt.

Vervangen is dus het devies.

Geplaatst
20 minuten geleden, zei Murcielaygo:

Dat klinkt inderdaad als een kapotte katalysator.
Waarschijnlijk verstopt of versmolten, waardoor de motor niet goed kan ademen. En het spruitstuk wordt nu rood omdat onverbrande brandstof daar nu alsnog ontbrandt.

Vervangen is dus het devies.

Hallo Man, tanx

Ben je verder monteur ofzo dat je me hiermee verder kan helpen?. Ik zoek iemand hiervoor

Geplaatst

Helaas, geen monteur, puur iemand geïnteresseerd in auto's en techniek.
In een redelijk ver verleden had ik een klassieker waaraan ik zelf sleutelde, maar een auto uit 1981 sleutelt veel simpeler dan een moderne.
Aan mijn eigen Picanto doe ik wel wat, maar niet meer dan met simpel gereedschap te doen is.

Je zou eens kunnen kijken op onderdelenlijn.nl of onderdelenzoeker.nl of er ergens bij een demontagebedrijf een kat voor jouw auto te vinden is.
In sommige gevallen kunnen die bedrijven 'm er ook voor je op zetten, maar dat zou je zelf moeten bekijken, ook wat voor jou in de buurt is...

Geplaatst
13 minuten geleden, zei Murcielaygo:

Helaas, geen monteur, puur iemand geïnteresseerd in auto's en techniek.
In een redelijk ver verleden had ik een klassieker waaraan ik zelf sleutelde, maar een auto uit 1981 sleutelt veel simpeler dan een moderne.
Aan mijn eigen Picanto doe ik wel wat, maar niet meer dan met simpel gereedschap te doen is.

Je zou eens kunnen kijken op onderdelenlijn.nl of onderdelenzoeker.nl of er ergens bij een demontagebedrijf een kat voor jouw auto te vinden is.
In sommige gevallen kunnen die bedrijven 'm er ook voor je op zetten, maar dat zou je zelf moeten bekijken, ook wat voor jou in de buurt is...

Duidelijk. Dankejwel

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...