Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Climate control werkt niet onder de 5 graden buitentemperatuur

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Beste Kia Picanto rijders,

Sinds kort heeft mijn dochter een Kia Picanto uit 2007.

Deze is vrij compleet aangeschaft zodat deze is voorzien Van Climate control. Echter als de buitentemperatuur onder de 5 graden komt, gaat de climate controle niet aan: display blijft zwart, knoppen werken niet (dus ook de blower gaat niet aan). Als we de auto een minuut of tien aanzetten, waardoor de temperatuur onder de motorkap oploopt (in de auto blijft het koud, want de blower werkt niet), en we starten de auto opnieuw,  gaat de climate control wél aan en werkt hij Prima.

Iemand enig idee waar deze storing door wordt veroorzaakt?

Probeersels tot nu toe: relais vervangen onder de motorkap (helpt niet) en een buitentemperatuur sensor is onderweg. Uitlezen via OBD2 adapter icm telefoon-app geeft geen storingscodes

Ik hoor graag of iemand deze storing ook heeft gehad (en opgelost)

Geplaatst

Onder de 5 graden werkt meestal de A/C niet meer; dan slaat de compressor niet aan. Maar dat alles het niet doet lijkt me niet te kloppen.
Kun je bij een Picanto 1 de A/C uit zetten?

Probeer dat dan eens, om te kijken of dat van invloed is.

Geplaatst

Ha Murcielaygo,

Dank voor je antwoord en het meedenken!

Er zit in het climat control systeem/display wel een aparte knop om de airco aan en uit te zetten, maar het hele systeem is "stroomloos" ten tijde van de storing.

Ik heb ook het idee dat als ik de AC uitzet (als het systeem werkt) hij de volgende keer automatisch weer inschakelt.

Maar ik ga het vanavond eens proberen

• Like 1
Geplaatst

Ha Murcielaygo,

Dank voor je antwoord en het meedenken!

Er zit in het climat control systeem/display wel een aparte knop om de airco aan en uit te zetten, maar het hele systeem is "stroomloos" ten tijde van de storing.

Ik heb ook het idee dat als ik de AC uitzet (als het systeem werkt) hij de volgende keer automatisch weer inschakelt.

Maar ik ga het vanavond eens proberen

Helaas, airco handmatig uitgezet toen de climate control het deed, maar later op de avond was het systeem weer "dood/stroomloos"

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...