MiniJack Geplaatst 19 Februari, 2013 Geplaatst 19 Februari, 2013 Al een tijdje aan het proberen het mistachterlicht van onze Picanto van 2005 aan de praat te krijgen. Moet het doen voor de APK (die er al op had moeten zitten !) Heb de schakelaar en stroomaanvoer doorgemeten: lijkt goed te zijn; relais verwisseld: is ok; lampje is heel...... Wie heeft een idee wat het zou kunnen zijn? (Ja, ik weet het: even de dealer bezoeken ) Ik zou ook heel erg geholpen zijn met een electrisch schema van deze serie Picanto. Heb al heel internet afgeschuimd, maar nergens te vinden.... Alvast hartstikke bedankt voor het meedenken. Quote
bigmac Geplaatst 19 Februari, 2013 Geplaatst 19 Februari, 2013 Staat er stroom op het contact in het mistachterlicht als je het aan hebt staan? Is de aarde misschien gecorrodeerd? Als je wel stroom hebt op je schakelaar, en niet in je lamp, zou het daar tussen fout moeten gaan; kabelbreuk ergens? Quote
skoebidoe Geplaatst 19 Februari, 2013 Geplaatst 19 Februari, 2013 zit er spanning op je contacten in je achtermistlamp als je de schakelaar opzet,lichten aanzetten,eventueel contact,zit er niet langs beide zijden van je auto een zogezegd achtermistlicht? Meestal is er maar één zijde electrisch verbonden(afhankelijk van welke uitvoering) kabelbreuk,slecht contact in connector op achterlicht, slechte aarding kan het ook zijn zoals eerder vermeldt succes! Mike Quote
MiniJack Geplaatst 19 Februari, 2013 Topic Starter Geplaatst 19 Februari, 2013 Bigmac en Mike, alvast bedankt voor jullie reactie. Ga er morgen even mee aan de gang en zal mijn bevindingen en hoop ik, oplossing even melden. Jack Quote
Leo 442 Geplaatst 20 Februari, 2013 Geplaatst 20 Februari, 2013 Begin met het simpelste. Heb je toevallig een verloopstekker in de stekkerdoos zitten? Of blijft het schakelaartje vast zitten in de doos? Gr. Leo Quote
MiniJack Geplaatst 20 Februari, 2013 Topic Starter Geplaatst 20 Februari, 2013 Alles doorgemeten en gecheckt. Eigenlijk niets kunnen vinden. Heel vreemd. Het lijkt er op dat de schakelaar niet lekker werkt. Heb nu een bypass aangelegd ivm de APK. Vanaf de schakelaar naar de achtermistlamp zelf. Beide achtermistlampen doe het nu gewoon. Ook het lampje op de schakelaar. Na de APK maar eens verder zoeken bij een betere temperatuur Iig bedankt voor de tips. Natuurlijk sta ik open voor de gouden tip Quote
xtra40 Geplaatst 20 Februari, 2013 Geplaatst 20 Februari, 2013 heb je stom toevalig een trekhaak ?????? Quote
MiniJack Geplaatst 21 Februari, 2013 Topic Starter Geplaatst 21 Februari, 2013 En zonder problemen is onze trouwe Picanto door de APK keuring gekomen. In de komende tijd maar eens even kijken hoe het probleem echt opgelost kan worden..... Overigens geen trekhaak, xtra40 Quote
iriscastle Geplaatst 2 Augustus, 2023 Geplaatst 2 Augustus, 2023 Op 19-2-2013 om 15:20, zei MiniJack: Al een tijdje aan het proberen het mistachterlicht van onze Picanto van 2005 aan de praat te krijgen. Moet het doen voor de APK (die er al op had moeten zitten !) Heb de schakelaar en stroomaanvoer doorgemeten: lijkt goed te zijn; relais verwisseld: is ok; lampje is heel...... Wie heeft een idee wat het zou kunnen zijn? (Ja, ik weet het: even de dealer bezoeken ) Ik zou ook heel erg geholpen zijn met een electrisch schema van deze serie Picanto. Heb al heel internet afgeschuimd, maar nergens te vinden.... Alvast hartstikke bedankt voor het meedenken. Nog kunnen vinden wat het is? Ik heb nu dit probleem zelfde soort auto! Quote
Beos Geplaatst 2 Augustus, 2023 Geplaatst 2 Augustus, 2023 MiniJack is sinds 21 februari 2013 niet meer online geweest, dus of u een antwoord krijgt.... Quote
xtra40 Geplaatst 2 Augustus, 2023 Geplaatst 2 Augustus, 2023 na 10 jaar ??? maar begin eens met de zekering lampje schakelaars relay enz enz Quote
Jan KIA Geplaatst 8 September, 2024 Geplaatst 8 September, 2024 Heb ook dit probleem ,geen mistachter licht er blijkt ergens een diode te zitten die zorg dat als de verlichting aan is het relais aarde maakt . als deze diode stuk is dus geen verlichting . ik heb het relais er uitgehaald een draad in de plus van het relais deze komt van de schakelaar en de andere in de min van de schakel kant van het relais deze gaat naar de mistlichten . wel een extra zwevende zekering in de draad gemaakt . kan hem nu aan en uit zetten buiten de verlichting om . Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.