ArnoldB Posted September 29 Share Posted September 29 Hallo, na lange afwezigheid even weer een vraag.waar kan ik het beste ruitrubbers kopen, dealer? Het gaat om de rubbers buitenzijde onderkant raam. Er zijn allemaal "hapjes" uit. Nog nooit eerder gezien. Zie foto's het gaat om alle 4 deuren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gios Posted September 30 Share Posted September 30 (edited) Hallo, Is dit wel rubber? volgens mij is dit harde plastic en hoe dit zo kapot kan gaan . Nooit eerder gezien. Welke Picanto is het ? Misschien bij Autodoc even Googlen Edited September 30 by gios Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArnoldB Posted October 2 Author Share Posted October 2 (edited) Hallo, Autodoc heeft ze niet, het zijn de "raamlikkers". Dus lijkt me wel een soort rubber om de ruiten schoon te vegen als ze open en dicht gaan. Het is een Picanto van 2010. Edited October 2 by ArnoldB Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Murcielaygo Posted October 2 Share Posted October 2 Het daadwerkelijk schoon/deoog vegen doen de rubbers/snorren die je achter dit zwarte deel nog tegen het glas ziet liggen.Dit deel is volgens mij een hard rubber, dat nog harder en broos is geworden in de 14 jaar dat de auto nu bestaat.Ik denk dat de functionaliteit nog steeds prima is, maar het is niet mooi en de puntjes lijken me ook scherp, niet fijn als je met je arm eroverheen moet om bijv. een parkeerticket aan te nemen uit een paal.Ik heb ook gezocht en kom links maar Ali Express tegen, maar zonder account kan ik die niet checken.En ik vind onderstaand, maar die zijn wel aan de prijs vind ik...https://www.sgpetchparts.co.uk/kia/picanto/2004-2007-petrol-1.0-60-bhp/Door-Window-External-Weatherstrip-20439.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArnoldB Posted October 2 Author Share Posted October 2 Oké, heel erg bedankt, ja als ik goed naar de foto's kijk zit de likker er inderdaad achter. Het lijkt idd iets cosmetisch i.p.v. functioneel. Dan is dit misschien met stripjes en 3M dubbelzijdige tape weerstrak te maken. Nieuw bij de dealer kosten ze samen 250 euro. En dan moeten ze er nog op. Of ik kijk zelf even op Aliexpress, ook niet aan gedacht. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts