Jump to content
 

Sharkster

Leden
  • Content Count

    143
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Sharkster last won the day on January 2 2019

Sharkster had the most liked content!

Community Reputation

23 Excellent

1 Follower

About Sharkster

  • Rank
    Lid

Algemeen

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Noord Brabant
  • Auto
    Hyundai IX35 2.0 I-Catcher A.T. (facelift model)

Recent Profile Visitors

1,626 profile views
  1. @ Lange1: Dat wil waarschijnlijk zeggen dat je motor (veel) olie verbruikt/verbrand. Die (donker)blauwe rook is gewoon olie die verbrand in je cilinders en na verbranding via de uitlaat eruit wordt gegooid. Tenminste als het een benzine motor betreft. Bij een diesel is dat weer een heel ander verhaal. Oorzaak olieverbruik zouden kunnen zijn: 1. Verstopte carterventilatie. De druk in het carter wordt dan te hoog, en de auto verbruikt olie. 2. Versleten klepgeleiders of klepseals. De olie lekt dan langs de klepstelen de cilinders in en verbrand. 3. De pakking van je oliepan lekt,
  2. TE KOOP: Wegens aanschaf andere auto heb ik deze MANN (actief koolstof) interieurfilter type CUK24 004 nog liggen. Deze filter is door mij op voorhand gekocht, nog helemaal NIEUW in doos en nu dus helaas overcompleet. De filter is geschikt voor diverse KIA en Hyundai modellen. (zie bijgevoegde foto's voor welke types en afmetingen) Een actief koolstoffilter filtert aanzienlijk meer partikels en vieze luchtjes uit de buitenlucht, dan een normale (niet koolstof) interieurfilter. Deze koolstoffilter is dan ook uitermate geschikt voor mensen die last hebben van hooikoorts en C.O.P.D. pa
  3. TE KOOP: Wegens aanschaf andere auto heb ik deze BOSCH Aerofit AF601 flatblade ruitenwisserset nog liggen. Deze ruitenwisserset is door mij op voorhand gekocht, nog helemaal NIEUW in doos, en nu dus helaas overcompleet. De ruitenwisserset is geschikt voor meerdere automerken, waaronder diverse KIA modellen (zie bijgevoegde foto's voor merken, types en afmetingen) Deze ruitenwisser flatblade set is zéér makkelijk zelf te vervangen. (3 minuten werk) Zorg voor een goed streeploos zicht door uw voorruit en vervang tijdig uw ruitenwissers voor uw eigen en andermans veiligheid !!! Voor al
  4. Misschien hebben ze hier een oplossing: https://www.priad-autosleutels.com/product-categorie/autosleutel-reparatie-repareren/kia-reparatieservice
  5. Een mogelijke oorzaak kan zijn dat de ruit er onder spanning in (heeft) gezeten en nu, met temperatuurverschillen is gebarsten....
  6. In de winterperiode kunnen accu's sneller leegraken, dat is een bekend euvel. Zeker als de auto een aantal dagen (week of langer) stil staat vindt de accu dat niet fijn, zeker bij moderne auto's die tegenwoordig veel elektronica aan boord hebben. Ikzelf heb een accu/druppellader van CTEK die ik er in de winterperiode wel eens af en toe aanhang als de auto langer heeft stilgestaan. Die kun je er gewoon aan laten hangen, want die gaat vanzelf over op druppelladen als de accu vol is, en zo is de auto(accu) altijd startklaar. Goede accu's zijn Varta / Bosch / Yuasa, maar hou je wel aan
  7. Ben er bijna zeker van dat dit van de benzinepomp afkomt. Op sommige momenten hoor ik het geluid sterker, als je b.v. met je toestel bij de achterbank en in de kofferbak bent. Als je het toerental veranderd (bij gasgeven) gaat het zoemende geluid dan ook van toonhoogte veranderen... of blijft dit hetzelfde?
  8. Heb je het al met een A-kwaliteit knoopcel zoals Duracel of Varta geprobeerd, want mijn ervaring is dat die batterijen van de supermarkt / Action / SoLow niet goed, of maar heel kort werken in de afst.bediening van je auto. Ik ben benieuwd of dit ook bij jou werkt.
  9. Dat betreft een TPMS melding. De ventielen in jouw wielen geven een signaal naar jouw boordcomputer als de bandenspanning onderling verschilt. Het kan dus zijn dat de bandenspanning niet op het juiste niveau is (onderling verschil, of allemaal te laag) Het kan echter ook zijn dat er een verkeerd TPMS ventiel gemonteerd is, je hebt namelijk voor verschillende uitvoeringen, ook verschillende types TPMS ventielen. Zo heb je HIGH-line en LOW-line ventielen. Als er een LOW-line ventiel is gemonteerd in een HIGH-line model (of andersom) dat krijg je een brandend lampje.... Verder kan het
  10. Na het bekijken van bovengenoemd filmpje, zou ik inderdaad eerst het relais controleren en evt. vervangen, want dit lijkt inderdaad ontzettend veel op jouw probleem. Knap gevonden door Ehombie en Murcielago
  11. Een monteur van de garage heeft dit gedaan om te testen; da's mooi om te testen, maar biedt helaas zoals blijkt uiteindelijk geen definitieve oplossing. Het lijkt erop dat door dit elek.draadje het start (en blokkeer) principe wordt omzeild, want ook bij het autom. starten (via start/stop sys.) start de motor wel gewoon. Ik snap dat je altijd een volle batterij in je sleutel hebt, maar op een gegeven moment is die leeg en zul je de batterij moeten vervangen. Als de oude batterij dan wordt uitgenomen en de nieuwe wordt geplaatst kan dit binnen een aantal seconden zonder dat je de ins
  12. Waar maak je de andere kant van dat elektriciteitsdraadje dan aan vast op de startmotor, is dat bij de + pool aansluiting van de startmotor ? En hoe ben je hierop gekomen, of wie heeft je dat verteld waarom je dat zo moet doen ? Heeft diegene ook uitgelegd waarom dat het zo wel werkt? Een andere optie zou kunnen zijn dat je startonderbreker-ring in je contactslot defect is. Dan detecteert hij je sleutel (en ook je reservesleutel) niet en start hij dus niet... Verder zeg je iets over het 'inleren' van je sleutel... heb je kort voor het probleem ontstond een nieuwe sleutel of de
  13. Hoi Cindy, Je schrijft dat jouw auto alleen maar probleemloos start als je een (start)kabel aan de ene kant op de accu houdt en de andere kant op de startmotor... Ik heb nog een aanvullende vraag: Welke accupool gebruik je hiervoor, de - (zwart) of de + (rood) ??? Een mogelijke oplossing: Ik denk dat je de - pool oftewel de massa gebruikt, en als dat zo is, dan denk ik dat iets (de startmotor of de accu) geen goed contact meer maakt met de massapunten van de auto. De massa tussen accu en startmotor is dan ergens verbroken, die je dan met de (start)kabel weer hersteld en de
  14. Dit is belachelijk, zowel het feit dat de airco na 1,5 jaar zomaar 'leeg' zou kunnen zijn, als ook de prijs die gevraagd wordt voor een aircoservice incl. opnieuw afvullen. Een normale prijs is inderdaad zoals Murcielaygo zegt, zo rond de € 100,- Indien de airco na 1,5 jaar nu al leeg is, dan is er duidelijk sprake van lekkage en dat zo na 1,5 jaar niet moeten kunnen en dus onder de garantie vallen. Als je dealer dit verhaal blijft volhouden, dan zou ik snel afscheid nemen van hem en een dikke klacht naar KIA Nederland schrijven. Succes met de afwikkeling!
  15. Waarschijnlijk heeft de bandenboer de verkeerde TPMS sensoren gemonteerd, OF hij heeft ze niet gekloond. Bij mij zijn de TPMS sensoren inderdaad ook met een speciaal apparaat gekopieerd / gekloond en vervolgens op de nieuwe velgen/banden ingelezen. Hierdoor werden de nieuwe velgen/banden meteen herkend, verder nooit problemen mee gehad. Je moet dus terug naar de bandenboer !
×
×
  • Create New...