Jump to content
  • Sign Up

Sharkster

Leden
  • Content Count

    133
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Sharkster last won the day on January 2

Sharkster had the most liked content!

Community Reputation

22 Excellent

1 Follower

About Sharkster

  • Rank
    Lid

Algemeen

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Noord Brabant
  • Auto
    Hyundai IX35 2.0 I-Catcher A.T. (facelift model)

Recent Profile Visitors

1,102 profile views
  1. Na het bekijken van bovengenoemd filmpje, zou ik inderdaad eerst het relais controleren en evt. vervangen, want dit lijkt inderdaad ontzettend veel op jouw probleem. Knap gevonden door Ehombie en Murcielago
  2. Een monteur van de garage heeft dit gedaan om te testen; da's mooi om te testen, maar biedt helaas zoals blijkt uiteindelijk geen definitieve oplossing. Het lijkt erop dat door dit elek.draadje het start (en blokkeer) principe wordt omzeild, want ook bij het autom. starten (via start/stop sys.) start de motor wel gewoon. Ik snap dat je altijd een volle batterij in je sleutel hebt, maar op een gegeven moment is die leeg en zul je de batterij moeten vervangen. Als de oude batterij dan wordt uitgenomen en de nieuwe wordt geplaatst kan dit binnen een aantal seconden zonder dat je de instellingen verliest. Als je die tijd overschrijdt, dan kan het zijn dat je de instellingen verliest en de sleutel opnieuw moet inleren. Is niet per definitie zo, maar het kan wel. De 'clutch engine pedal' melding kan inderdaad duiden op een kapotte schakelaar waardoor het voor je elektronica lijkt alsof de koppeling niet wordt ingetrapt en de motor dus niet start... Er zijn inderdaad meerdere theorieën mogelijk, maar welke biedt de oplossing....? Ik vrees dat je misschien toch iets zult moeten gaan vervangen. Misschien een handig iemand in jouw omgeving die je hierbij kan helpen, zodat je niet naar de prijzige dealer hoeft. Trial & error is mooi tot je thuis bent, maar vaak geen definitieve oplossing. Bovendien weet ik altijd graag 'het waarom' iets wel/niet werkt bij een trial & error. Vaak kun je hieruit de oplossing afleiden.
  3. Waar maak je de andere kant van dat elektriciteitsdraadje dan aan vast op de startmotor, is dat bij de + pool aansluiting van de startmotor ? En hoe ben je hierop gekomen, of wie heeft je dat verteld waarom je dat zo moet doen ? Heeft diegene ook uitgelegd waarom dat het zo wel werkt? Een andere optie zou kunnen zijn dat je startonderbreker-ring in je contactslot defect is. Dan detecteert hij je sleutel (en ook je reservesleutel) niet en start hij dus niet... Verder zeg je iets over het 'inleren' van je sleutel... heb je kort voor het probleem ontstond een nieuwe sleutel of de batterijtjes in je sleutel vernieuwd ??? Want dan moet de sleutel (bij een nieuwe sleutel) inderdaad opnieuw worden ingeleerd. En als je bij het verwisselen van de batterij, deze te lang uit de sleutel is geweest heb je ook kans dat de sleutel opnieuw moet worden ingeleerd. Maar ja, als het met je reservesleutel ook niet lukt (zonder dat je daar ook de batterijen van hebt verwisseld) zou het daar niet aan kunnen liggen... Is dat inleren waar je over spreekt inmiddels gebeurd ? Trouwens vreemd dat ze dit probleem bij de (KIA) garage niet opgelost krijgen, dat zou je toch wel verwachten. Anders misschien eens naar een andere KIA garage gaan.
  4. Hoi Cindy, Je schrijft dat jouw auto alleen maar probleemloos start als je een (start)kabel aan de ene kant op de accu houdt en de andere kant op de startmotor... Ik heb nog een aanvullende vraag: Welke accupool gebruik je hiervoor, de - (zwart) of de + (rood) ??? Een mogelijke oplossing: Ik denk dat je de - pool oftewel de massa gebruikt, en als dat zo is, dan denk ik dat iets (de startmotor of de accu) geen goed contact meer maakt met de massapunten van de auto. De massa tussen accu en startmotor is dan ergens verbroken, die je dan met de (start)kabel weer hersteld en de motor vervolgens wel start. Als die kabel er niet is (en er dus geen goede massa is) start ie niet... Dus kijk of de massa (- pool met normaal een zwarte kabel) van de startmotor goed aan het plaatwerk (chasis / carosserie) in de motorruimte is verbonden (en niet geroest is). Kijk ook of de - pool van de accu goed vast zit en contact maakt met het plaatwerk (chasis / carosserie) en niet geroest is. Probeer het maar eens en laat maar weten of het geholpen heeft, succes !
  5. Dit is belachelijk, zowel het feit dat de airco na 1,5 jaar zomaar 'leeg' zou kunnen zijn, als ook de prijs die gevraagd wordt voor een aircoservice incl. opnieuw afvullen. Een normale prijs is inderdaad zoals Murcielaygo zegt, zo rond de € 100,- Indien de airco na 1,5 jaar nu al leeg is, dan is er duidelijk sprake van lekkage en dat zo na 1,5 jaar niet moeten kunnen en dus onder de garantie vallen. Als je dealer dit verhaal blijft volhouden, dan zou ik snel afscheid nemen van hem en een dikke klacht naar KIA Nederland schrijven. Succes met de afwikkeling!
  6. Waarschijnlijk heeft de bandenboer de verkeerde TPMS sensoren gemonteerd, OF hij heeft ze niet gekloond. Bij mij zijn de TPMS sensoren inderdaad ook met een speciaal apparaat gekopieerd / gekloond en vervolgens op de nieuwe velgen/banden ingelezen. Hierdoor werden de nieuwe velgen/banden meteen herkend, verder nooit problemen mee gehad. Je moet dus terug naar de bandenboer !
  7. Zit jou kofferdeksel misschien niet goed dicht want dan gaan de deuren volgens mij ook niet op slot...!? Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  8. Sharkster

    Onderhouds beurt

    Is dat kaartje niet van de richtingaanwijzer verhuist naar de deurstijl van het bestuurdersportier... of tegen de zijkant van het dashboard in de deuropening? Bij mij in ieder geval wel.
  9. Ik heb mijn zielige standaard claxon ook vervangen voor een dubbele luchthoorn van Carpoint / Hella. Bij de Technische Centrale (lokale autoshop) kost deze nog geen € 15,- en nu komt er dus wel een fatsoenlijk geluid uit !!! Bij de dubbele claxon zit ook een relais dat je evt. kunt gebruiken. De alarm-claxon is bij mijn auto overigens een APARTE claxon, dus niet dezelfde als die je via het stuurwiel bedient !!! Hier kwam ook zo'n zielig geluidje uit dat ik het alarm binnenshuis niet eens kon horen... dus dat was niks. Ook deze is door mijzelf vervangen, stel niets voor.
  10. Sharkster

    Onderhouds beurt

    Volgens mij ligt het ook aan de soort olie die er in gegooid wordt... ik rijd ook elke dag 2 x 7 km. naar m'n werk en maar heel af en toe grotere afstanden, maar absoluut geen sludge. Ik heb er 5W30 full synthetic olie in zitten.
  11. Ziet er inderdaad heel netjes uit. Ben er ook wel in geinteresseerd. Heb je misschien een linkje waar je dit hebt gekocht? Dien je dit nog aan te sluiten op de richtingaanwijzer en DRL of is dit een soort lichtgeleidende strip?
  12. Hoe heb je die reset dan gedaan waarna je USB-stick niet meer wordt herkend...? Probeer anders je USB-stick eens opnieuw te formatteren op je PC. En dan moet je de methode FAT32 of exFAT proberen, dus niet NTFS. (Zoek op Google als je niet weet hoe dit moet) Dan opnieuw muziek erop zetten en proberen af te spelen
  13. Is het inmiddels gelukt....? Met 2 handen zou 't moeten lukken
  14. Zorg eerst dat de CD er uit is. Zet de radio/navigatie uit. Druk nu gelijktijdig de CD uitwerp-knop in en de AAN/UIT knop van de radio/navigatie. Terwijl je dit ingedrukt houdt draai je de volume (AAN/UIT) knop minimaal een kwartslag (90 graden) naar links. Als je dat gedaan hebt kun je alles gewoon loslaten. Stelt allemaal niets voor. Nu is het apparaat gereset en zou je het gewoon aan of uit moeten kunnen zetten.
  15. Navi RESETTEN: Schakel het radio/navi-systeem uit door de druk/draaiknop in te drukken nadat je de eventuele CD hebt verwijderd. Daarna tegelijkertijd de ronde volumeknop EN de cd verwijder knop ingedrukt houden. Draai nu de volumeknop minimaal 90 graden naar links draaien. Het navigatiesysteem is nu gereset.
×
×
  • Create New...