E-SOUL
2019->heden
Discussies, Vragen en Weetjes over de E-Soul vind of plaatst u hier
27 topics in this forum
-
- 1 follower
- 0 replies
- 47 views
Hallo Mede rijders van de Kia E-Soul. Ik rijd sinds begint van dit jaar 2022 de E-Soul tot tevredenheid. Alleen vind ik het banden geluid te luid vooral van de achterbanden. Nu wik ik uitzoeken hoe lastig of makkelijk het is om het geluid te verminderen door wielkast isolatie toe te passen. Heeft iemand hier ervaringen mee en kan mij voorzien van tips en tricks om het zelf te doen, of een bedrijf aanraden in omgeving Friesland die dit voor me kan uitvoeren
Last reply by janwes, -
- 1 follower
- 4 replies
- 562 views
Beste E-soul rijders, Ik heb van de week de UVO connect app op mijn mobiel moeten updaten (de app was kennelijk geen update van de vorige versie, want ik had opeens twee UVO apps op mijn telefoon....) en met deze nieuwe update geeft de app aan dat mijn bereik 502 km is geworden. Normaliter is het bereik 451km en in de winter is het minder. Maar nu geeft de Kia 502km aan! Heeft dat met de buitentemperatuur te maken (zo warm is het nou ook weer niet geweest)? Of heeft de nieuwe UVO app het één en ander getweakt aan de auto?? Heeft iemand enig idee? Heeft iemand ooit wel 502km bereik gezien met de Kia E-Soul? Ik ben benieuwd. Alvast bedankt, …
Last reply by Zarpax, -
- 1 follower
- 2 replies
- 560 views
Beste Kia E-Soul rijders, Ik heb inmiddels 4000km gereden met mijn auto en ik ben er zeer tevreden mee. Echter na deze 4000km (in september 2020 aangeschaft) blijft de heater nog stank afgeven als ik de heater aanzet. Het wordt lekker warm in de auto, maar het ruikt naar verwarmd plastic oid. Hebben jullie dat ook ervaren? Zo ja, hoe hebben jullie dat opgelost? Gaat het vanzelf over? Ik hoor het graag en alvast bedankt, G.
Last reply by Zarpax, -
- 5 replies
- 454 views
Hi, I’m an expat and Dutch needs a translator. I can read your Dutch but there’s a chance that you will not understand mine I have a 2020 soul 64KW battery EV. It basically never charges faster than 50kw. Half the time the FastNed chargers on the highway give an error or flat out refuse to charge. KIA says that this is normal and that I can only fast charge under very specific circumstances. They say there are many variables and that the car is perfectly fine. I don’t actually know anyone who drive a soul and I have been getting stonewalled for a year now ! So I am wondering if it’s just me. Does your soul charge faster than 50kw? Thanks J…
Last reply by Zarpax, -
- 1 follower
- 5 replies
- 2.7k views
Sinds gisteren heb ik geen verbinding meer met mijn eSoul via de UVO app. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen. Groeten Luuk
Last reply by Zarpax, -
- 1 reply
- 199 views
Heeft er iemand ervaring met wielslot moeren, welke niet van Kia zijn. Vriendelijke groet, Ben Fenneman
Last reply by Peter-036, -
- 1 reply
- 132 views
Beste E-Soul-rijders, Ik overweeg onze Renault Zoe uit 2013 te vervangen door een auto met net iets meer bereik en net iets meer ruimte op de achterbank. Dus: 1. Waar kan ik op rekenen qua bereik voor een gebruikte Kia e-Soul (het vorige model), is de batterij dan typisch veel gedegradeerd? 2. Weten jullie of drie kinderen (nu twee peuters in zitjes en eentje van 6 ertussen, en later zonder zitjes) passen op de achterbank? Reviews laten zien dat drie volwassenen een beetje krap is, maar dat is voor ons voorlopig toch niet aan de orde. Uiteraard zijn andere suggesties of opmerkingen ook welkom. Groet, Keith
Last reply by Peter-036, -
- 7 replies
- 809 views
Als mijn E Soul thuis in de garage staat, alles uit, deuren dicht, dan hoor ik een lichte bromtoon bij de linker voorstijl, heeft iemand hier ervaring mee
Last reply by Murcielaygo, -
- 3 replies
- 1.3k views
Beste allemaal, Na het starten van de Kia E-Soul verschijnt een melding op het dashboard dat ik over 25 dagen een onderhoud moet doen aan de Kia. Ik heb de auto sinds half september en ik heb maar 3200km gereden. Wat voor onderhoud is dit dan? Ik hoor t graag, G.
Last reply by Zarpax, -
- 2 replies
- 1k views
Voorheen had ik een optie in de UVO app om ook de spiegels, stuur en achterruit op afstand te verwarmen. Deze opties zijn verdwenen. Ik gebruik de meest recente optie van de app. Ik had al langer gezien dat deze opties er niet meer waren, maar met de koude weer mis ik ze toch wel. Ben ik de enige die deze optie mist?
Last reply by Gino, -
- 2 followers
- 2 replies
- 715 views
Vanochtend ging ik boodschappen doen met mijn Kia E-Soul en opeens zag ik het: er zit een barst in mijn voorruit die onderaan de raamsponning begint. Supervaag. Ik kan me geen steenslag herinneren of wat dan ook. De breuk is ook heel typisch. Bij steenslag zou je vermoeden dat er een putje of ster in het raam zit vanwaaruit de breuk 'groeit'. Dat kan ik bij mijn auto niet zien. Zie foto's. Maandag de dealer bellen, want dit is niet goed natuurlijk. Iemand anders dit meegemaakt met zijn/haar Kia?
Last reply by Zarpax, -
- 1 follower
- 2 replies
- 817 views
Heb een Kia e-Soul van november 2019. Sinds enige tijd hoor ik een continu tikkend geluid als ik het pedaal intrap. De garage (van mossel) heeft al gekeken met de laatste beurt maar hebben niks kunnen vinden. Het is gewoon irritant. Binnenkort maar eens bij een andere Kia dealer langs gaan. Weet hier iemand toevallig wat dat zou kunnen zijn? Mvg Richard
Last reply by Richard40, -
- 2 replies
- 743 views
In de software van de regeleenheid van het ABS/ESC-systeem kan een storing optreden. Als gevolg werkt de electrische rem (IEB) dan niet. Materiële gevolgen Voor het afremmen van het voertuig zal het rempedaal dan met meer kracht dan gewend moeten worden bediend.
Last reply by Zarpax, -
- 3 replies
- 1.1k views
Goedemorgen allemaal, dat wij een Kia gaan kopen staat vast, maar er heerst nog wat twijfel en dan is er geen betere plek dat de Kiaclub waar anderen al voor vergelijkbare keuzes hebben gestaan en inmiddels al ervaring hebben met de e-Soul en/of e-Niro. Concreet de twee vragen: Zijn er mensen met een gezin (wij hebben 2 jonge kinderen) die de kofferbak van de e-Soul als belemmering ervaren? Ook voor op vakantie in Europa, liefst zonder dakkoffer. Het viel ons op dat de e-Soul op de snelweg best wat windgeruis langs de A-stijlen laat horen, dit viel gelijk op en bij de e-Niro was dit niet het geval. In onze korte test maakte het weinig uit of je 100 km/u o…
Last reply by Jan Doedel, -
- 6 replies
- 1.8k views
Wij hebben afgelopen donderdag het koopcontract getekend voor de nieuwste versie van de E-soul, de MY21 variant. Deze is geschikt voor 3-fase laden en kan meer kogeldruk hebben. Zijn er ook anderen die deze versie hebben besteld? Ik ben wel benieuwd naar de levertijd.. Van Mossel geeft nu december aan, maar ik hoop toch stiekem hem in september al te kunnen rijden
Last reply by Jan Doedel, -
- 1 follower
- 6 replies
- 1.4k views
Beste allemaal, Ik ben sinds kort Kia E-Soul eigenaar en ik ben erg blij met de auto. Ik heb er al 1000km op zitten en er zullen ongetwijfeld vele km's volgen. Wat mij tot nu opvalt is dat de DAB+ radio niet laat zien welke artiest met welk liedje wordt afgespeeld. Die informatie wordt volgens mij standaard de ether ingestuurd, maar de DAB+ radio van mijn KIa kan dit niet weergeven. Of is er een manier om dat wel voor elkaar te krijgen? Of wachten op een update? Ik had hiervoor een oude Magentis met een nieuw hifi-systeem van Pioneer. Deze Pioneer radio had een spotify app zodat je via bluetooth verbinding met je mobiel ook je spotify kan beluisteren. Het i…
Last reply by Bernd, -
- 0 replies
- 1.7k views
hallo, Volgens opgave van de dealer zit er in de e soul executive lijn vanaf 2020 een warmtepomp. je zou veronderstellen dat deze warmtepomp op dezelfde plaats zit als bij de e niro. De warmtepomp van de niro heeft behoorlijke afmetingen met nogal wat slangen naar de radiateur. De warmtepomp zit boven de rechter wielbak. Vanwege het mooie weer een motorrit gemaakt en kwam bij een kia dealer, die een e soul had staan. Deze e soul had hetzelfde grote gat waar bij de e niro de warmtepomp zit.Hij wist ook niet waar de warmtepomp zat. Weet iemand waar de w.p. zit in de e soul? Ik heb de importeur geschreven met het verzoek om informatie.
Last reply by yamaha, -
- 0 replies
- 568 views
Beste allemaal, Ik heb op Amazon van die rubberen afdichtingen strips met 3M tape gekocht in de hoop ermee het windgeruis te verminderen. Laat ik voorop zeggen dat ik het windgeruis geen probleem vind. Ik vind dat ik met 100km/u nog steeds een goed en duidelijk gesprek kan voeren en dat ik kan genieten van mijn muziek (die Harman Kardon Sound system is echt top!), maar ik ga kijken in hoeverre ik het windgeruis nog verder omlaag kan brengen door deze strips te plaatsen. Het gaat om: https://smile.amazon.de/gp/product/B07Y515M4K/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o00_s01?ie=UTF8&psc=1 Ik laat jullie weten wanneer het is gelukt en wat het resultaat is. Mvgr,
Last reply by Zarpax, -
- 1 reply
- 658 views
Ik vraag me af of het 3 fasen laden met de zappi ook problemen gaat geven bij het 2021 model van de kia e soul ?
Last reply by yamaha, -
- 1 follower
- 3 replies
- 853 views
Hallo, vandaag de KIA e-Soul opgehaald van Van Mossel Kia Hengelo. Tot nu reden we een Nissan Leaf met een accu van 40 kWh, prima auto. Met deze auto vaker naar Zeeland gereden en dan onderweg bij een snellader bijgeladen. Meestal 20 tot 25 minuten naar 90%. De pauze kwam goed uit en dan fris verder. Dus eigenlijk geen reden over te stappen naar een andere EV. Wel zien we dat er meer EV komen en de kans dat het snellaadstation bezet is wordt groter en dan wordt de pauze misschien 60 minuten. Gekeken naar EV met een grotere accu zoals Leaf 62kWh, Kona 64kWh en de Soul. Gebruiksgemak van de Leaf kenden we al, een proefrit met een Kona was positief (minde…
- 1 reply
- 818 views
hallo, zoals afgesproken wat fotoos van de installatie van de zappi. De auto komt in juli,dus ik heb de zappi nog niet kunnen testen. De hub heb ik nog niet geinstalleerd,Ziet er nogal complex uit.Daar zal ik de tijd voor nemen.
- 7 replies
- 1.1k views
Deze gaat het worden! Vermoedelijk zal het juli a.s. worden. Tot die tijd vermaak me met de motor.
Last reply by yamaha, -
e-Soul rider
by Gino- 2 replies
- 712 views
Sinds 15 januari rijd ik rond in de nieuwe Kia e-Soul. Inmiddels heb ik rond de 2800 km op de teller staan en ik moet zeggen dat de auto tot nu toe goed bevalt. Ik heb de auto gekozen vanwege de hoge zit en verder is de gunstige bijtelling ook mooi meegenomen. Tot nu toe heb ik het helaas moeten doen zonder een laadpaal thuis, omdat er een achterstand is met het plaatsen van deze palen. Ik denk dat ik daarvoor alle model 3 rijders die vorig jaar op de valreep nog een nieuwe auto hebben gekregen mag bedanken Tot op heden ben ik nog geen e-Soul in het wild tegen komen. Dat zal denk ik ook niet heel veel gaan gebeuren vanwege de beperkte beschikbaarheid voor Nederl…
Last reply by Ronaldp, -
- 1 reply
- 721 views
Beste leden, Medio september heb ik een oproep geplaatst voor een onderzoek waar we specifiek E-Niro rijders voor zochten. Daar hebben 1 of 2 leden van dit forum aan meegedaan, dus misschien is er nu weer bereidwilligheid. Mijn naam is Olaf Verboon, ik werk voor Bee Keen, wij zijn een bedrijf wat doelgroepen zoekt voor (markt)onderzoek. We zijn nu op zoek naar Kia E-Soul rijders die deel zouden willen nemen aan een groepsgesprek met E-niro en E-soul rijders op donderdag 20 februari om 20.00 in Amsterdam. Het is een gesprek voor een bekend automerk, ik mag deze nog niet noemen, maar bij dit forum is het waarschijnlijk het bekendste automerk. Ze willen graag in ge…
Last reply by Gino, -
- 2 replies
- 1.3k views
De nieuwe Kia e-Soul staat in bestelling en het aftellen begint. Om thuis (3x16A) toch sneller dan 3,7KW te kunnen laden, heb ik gezocht en zie enkele opties. Een DC lader, maar die zijn erg duur Een Ratio EV Transformer of een Magnum Smart Charger 8KW (https://www.snelautoladen.nl/product/8kw-magnum-smart-charger-type-2/) Zelf denk ik aan de laatste. Heeft iemand al ervaring met deze lader voor de Kia? Dankjewel.
Last reply by Bram E-Niro,