Jump to content

Mijn bereik is gegroeid van 451km naar 502km. Rarara, hoe kan dat?


Zarpax
 Share

Recommended Posts

Beste E-soul rijders,

Ik heb van de week de UVO connect app op mijn mobiel moeten updaten (de app was kennelijk geen update van de vorige versie, want ik had opeens twee UVO apps op mijn telefoon....) en met deze nieuwe update geeft de app aan dat mijn bereik 502 km is geworden. 

Normaliter is het bereik 451km en in de winter is het minder. Maar nu geeft de Kia 502km aan! Heeft dat met de buitentemperatuur te maken (zo warm is het nou ook weer niet geweest)? Of heeft de nieuwe UVO app het één en ander getweakt aan de auto??

Heeft iemand enig idee? Heeft iemand ooit wel 502km bereik gezien met de Kia E-Soul?

Ik ben benieuwd.

 

Alvast bedankt,

G

IMG_B9A4A5FFF975-1.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Ik heb dit niet, wel vreemd.

28 minuten geleden, motorfanatic zei:

Denk toch, dat het te maken heeft met de temperatuur! Ik heb een elektr. fiets, die ook nu , veel beter presteert, dan in het voorjaar!

 

Screenshot_20210710_090223_com.kia.uvo.eu.ux20.jpg

Link to comment
Share on other sites

Een toename van 11% lijkt me vrij veel om alleen aan temperatuur toe te schrijven.

Printscreen lukt me even niet, maar ik heb bij 78% batterij nog 373 km.

Nu heb ik de auto pas een dag, (gebruikt gekocht) dus het verbruik zal nog wel aan mijn rijstijl aangepast daan worden.

Overigens wel heel blij met deze witte 'koets':smile:!

Edited by Peter-036
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Similar Content

    • By Jan Fahner
      Ik had altijd een indicatie bij regeneratief remmen hoeveel hij opgeladen had in de linker klok. Dat is nu weg .  Iemand een idee hoe ik dat terug krijg ???
       
      Ook bleef de regenerative remkracht bij 2 <<  staan als ik de auto uit en aan zette, doet het ook niet meer . Waarom ??
       
      Tussen haakjes : Zoon had hem even geleend , weet natuurlijk nergens van :-)
    • By MprKooij
      Hi Allen,
      Op dit moment is het zo dat wanneer je in een Kia Niro je richtingaanwijzer een tikje naar boven of beneden geeft, dat hij dan 3x het licht knippert naar links of rechts.
      Is er iemand die weet of dit te veranderen is? Ik zou namelijk van 3x knipperen naar 4x knipperen willen. Ik weet dat dit bij sommige auto's kan via de OBD poort. Ik weet echter niet of dit kan bij de Niro en ik heb hier ook vrijwel niets over gevonden.
      Iemand die hier ervaring mee heeft?
       
      Alvast bedankt!
    • By Robke BoZ
      afgelopen weken zijn wij op vakantie geweest naar Italie (nabij gardameer). 3 volwassenen en 2 fietsen achterop de trekhaak.
      Hier wat ervaringen.
      vooraf goed gebruik gemaakt van verschillende apps zoals:
      ABRP (kan je veel instellen zoals aantal persone en verbruik, ook wordt rekening gehouden met bergop en berg af ) EVnavigation (geeft iets realistischer aan waaar je kan stoppen) Chargemap (kan  niet ontbreken in je telefoon, al is het maar om de fotos te bekijken waar de palen staan) E-tankstellen (voor als je naar duitsland gaat, veel gratis palen   en andere...zoals Waze.. met name Chargemap, Waze en ABRP kan je via Android auto of apple carplay op je scherm laten zien.
      Ik heb vooraf verschillende routes plannen via ABRP en EVnavigation en hieruit de beste (lees: minimaal 2 laders aanwezig) in Waze als favoriet gezet.
      Doordat je de laadstations in ABRP en EVnavigation alvast gaat bekijken in CHargemap kom je niet tot verassingen te staan waar de laadpaal eigenlijk staat op zn parkeer plaats, want dat is af en toe zoeken.
      door duitsland is het prima te doen, en langs de snelweg in Oostenrijk ook, maar Italie is toch een ander verhaal. snelladers die niet snel laden, buitengebruik laders, pas niet herkennen laders etc..
      verder geen problemen met passen gehad (new Motion pas), alleen Fastnet blijft bij verschillende stations in NL en buitenland communicatie error geven. in Oostenrijk veel laadpalen bij supermarkten. In italie net voor Trento (als je via Oostenrijk gaat) is het gratis laden aan de snelweg. wel max 45 Kwh. Bijna alle laadstations genomen van Ionity. Deze zijn wel zeer duur, maar 99% werkt snel tot 77Kwh. in Frankrijk van Basel naar Luxenburg zijn er niet veel. in Italie moeilijk om snelladers te vinden. op de camping maar met euro EEC 3polige stekker (Camping stekker) kan je vaak wel laden. in de bergen omhoog verbruik je veel, maar uit eindelijk verdien je veeeel weer terug bergaf. zou fijn zijn als de Kia aangeeft hoe snel de lader laad.. bv laden: 300 km per uur ipv aantal kw terugweg via Zwitserland1100 km 5 stops (bij vertrek 100% geladen)
      0km, vertrek 230km, Zwitserland - Ionity - Bellinzona sud A2 (32 min) 166km, Zwitserland - Aire de repos - Knutwil Nord (alleen een parkeer plaats met toilet) 149km, Frankrijk - Ionity - A35 - Orschwiller (Haut Koeningsbourg) , Groot parkeerplaats met restaurant toilet en koffie (45min) 222km, Frankijk - nabij Metz -Ionity Hauconcourt (naast E-Leclerc en Tesla charge stations) staat midden op de parkeerplaats . Deze is druk omdat er niet veel zijn op de route, dus kan zijn dat je even moet wachten. (35 min) 156km, Belgie - Wellin even net iets extra om thuis te komen (15 min) 191km , thuis als ik er op terug kijk is het slimmer om tot 10% te rijden en dan pas op te laden (laden gaat sneller) en alleen te laden wat je daadwerkelijk gaat rijden naar de vlgende stop.
      vanaf 75 % gaat de lader al langzamer laden.
      helaas moeten we een marge erin houden bij de volgende laadsessie, want je weet maar nooit of de paal het doet of niet  .
      wat getallen:
       
      topspeed 130 km/h gemiddeld 100 km/h verbruikt: 296,60 kWh gemiddeld verbruik: 3,75km/kWh = 26,67 kWh/100km (whaaa !! dat is veel) afstand 1114km energie terugverdiend: 85,55 kWh verbruik min energie terugverdiend = 211,05 kWh gemiddeld verbruik incl terugverdiend energie:  5,27km/kWh = 18,98kwh/100km (uiteindelijk een prima resultaat, volgeladen door de bergen met 3 volwassenen en 2 fietsen achterop)  
       



    • By Hitmark
      Hallo Mede forumers.
      Al een hele tijd hier niets gepost.
      De Sportage afdeling was een beetje stil, en wist zelf ook niets te plaatsen..
      Wel af en toe wat gelezen, maar wilde toch weer even zelf wat plaatsen.
      Na lang nadenken toch de overstap gemaakt naar elektrisch rijden
      Gewacht op de prijs van de EV6, maar die is veel te hoog in de lease
      Mooie deal gemaakt , een  Parel Witte 64 Kwh Exclusive line, voor de prijs van een Dynamic plus line.
      Private Lease natuurlijk..
      Enige opties. Metallic lak en een warmtepomp..
      Dit wordt dan alweer de 5e Kia.. !!!
      Nog even 2 maandjes wachten, een witte is natuurlijk weer niet op voorraad. 
       
      Dus als er hier nog iemand is die een koper weet voor een mooie Sportage ??
      Komt binnenkort  op de markt 
       
       
       
    • By Mijn1steKIA
      Ik woon in een uitgebreide 60 km/uur zone maar de navigatie van de KIA geeft bijna overal aan dat er 80 km/uur gereden mag worden. Hoe en aan wie kan ik doorgeven dat er bij ons toch echt niet harder gereden mag worden dan 60 km/uur? Ik heb overigens ook al eens in een geleende Toyota (nieuwe Corolla) gemerkt dat die ook 80 km/uur aangeeft. Vreemd dat het zo hardnekkig voorkomt, maar op het smalle landweggetje voor ons huis langs is het toch hinderlijk.
×
×
  • Create New...