Jump to content

UVO Connect werkt niet meer -> KIA Connect downloaden is de oplossing

Zarpax
Go to solution Solved by Zarpax,

Recommended Posts

Beste KIA-rijders, 

sinds gisteren kon ik geen verbinding maken met E-soul en ik dacht dat de auto een reset nodig had. Die reset heb ik vandaag gedaan, maar met UVO connect kon ik nog steeds geen verbinding maken met de auto.

Ik heb toen UVO connect verwijderd van mijn iPhone. Ik wilde UVO connect opnieuw downloaden, maar ik zocht op KIA in de Store. Ik zag de app KIA connect. Die heb ik, nu voor t eerst, geïnstalleerd en alles werkt.  

ik wist niet dat je UVO connect moet vervangen, jullie wel?

KIA connect is precies hetzelfde behalve de rode kleur is zwart geworden (zie screenshot).

IMG_2533.jpeg

• 2 months later...

sinds 5 september 2023, tijdens een reis door noord Spanje de Kia connect functie kwijtgeraakt.

Daarvoor werkte e.e.a. perfect.

Heel vervelend omdat je dan veel navigatie functionaliteit kwijt bent, geen waarschuwing snelheids-cameras, maar ook geen automatische laadstations als tussenpunt. Ondertussen thuis maakt de app ook geen verbinding meer met de Kia Niro EV en in de auto krijg ik onder de kia connect button de melding dat het netwerk niet beschikbaar is.

Ik vraag me af of dit een Kia netwerk probleem is of dat het probleem in mijn auto zit.

Morgen een afspraak met de dealer hopelijk kan die e.e.a. oplossen

• Solution

@Bart A Ik naam aan dat je nog garantie hebt? Want de services van Kia Connect zijn net zolang beschikbaar als de garantie op de auto. Als je nog wel garantie hebt dan is een ritje naar de dealer de beste oplossing. Probeer eerst de auto te resetten. Meestal moet dat helpen.

Een reset d.m.v. het indrukken van het mini knopje op het bedieningspaneel was inderdaad de oplossing. werkt weer als vanouds.

Blijft de vraag waardoor deze storing ontstaan is.

• Like 1