E-Soul
2019->heden
Alles over de Kia E-Soul vind je hier
39 topics in dit forum
-
- 3 antwoorden
- 2,3k weergaven
Goedemorgen allemaal, dat wij een Kia gaan kopen staat vast, maar er heerst nog wat twijfel en dan is er geen betere plek dat de Kiaclub waar anderen al voor vergelijkbare keuzes hebben gestaan en inmiddels al ervaring hebben met de e-Soul en/of e-Niro. Concreet de twee vragen: Zijn er mensen met een gezin (wij hebben 2 jonge kinderen) die de kofferbak van de e-Soul als belemmering ervaren? Ook voor op vakantie in Europa, liefst zonder dakkoffer. Het viel ons op dat de e-Soul op de snelweg best wat windgeruis langs de A-stijlen laat horen, dit viel gelijk op en bij de e-Niro was dit niet het geval. In onze korte test maakte het weinig uit of je 100 km/u o…
Laatste antwoord door Jan Doedel, -
- 6 antwoorden
- 3k weergaven
Wij hebben afgelopen donderdag het koopcontract getekend voor de nieuwste versie van de E-soul, de MY21 variant. Deze is geschikt voor 3-fase laden en kan meer kogeldruk hebben. Zijn er ook anderen die deze versie hebben besteld? Ik ben wel benieuwd naar de levertijd.. Van Mossel geeft nu december aan, maar ik hoop toch stiekem hem in september al te kunnen rijden
Laatste antwoord door Jan Doedel, -
- 6 antwoorden
- 2,7k weergaven
Beste allemaal, Ik ben sinds kort Kia E-Soul eigenaar en ik ben erg blij met de auto. Ik heb er al 1000km op zitten en er zullen ongetwijfeld vele km's volgen. Wat mij tot nu opvalt is dat de DAB+ radio niet laat zien welke artiest met welk liedje wordt afgespeeld. Die informatie wordt volgens mij standaard de ether ingestuurd, maar de DAB+ radio van mijn KIa kan dit niet weergeven. Of is er een manier om dat wel voor elkaar te krijgen? Of wachten op een update? Ik had hiervoor een oude Magentis met een nieuw hifi-systeem van Pioneer. Deze Pioneer radio had een spotify app zodat je via bluetooth verbinding met je mobiel ook je spotify kan beluisteren. Het i…
Laatste antwoord door Bernd, -
- 0 antwoorden
- 3,6k weergaven
hallo, Volgens opgave van de dealer zit er in de e soul executive lijn vanaf 2020 een warmtepomp. je zou veronderstellen dat deze warmtepomp op dezelfde plaats zit als bij de e niro. De warmtepomp van de niro heeft behoorlijke afmetingen met nogal wat slangen naar de radiateur. De warmtepomp zit boven de rechter wielbak. Vanwege het mooie weer een motorrit gemaakt en kwam bij een kia dealer, die een e soul had staan. Deze e soul had hetzelfde grote gat waar bij de e niro de warmtepomp zit.Hij wist ook niet waar de warmtepomp zat. Weet iemand waar de w.p. zit in de e soul? Ik heb de importeur geschreven met het verzoek om informatie.
Laatste antwoord door yamaha, -
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Beste allemaal, Ik heb op Amazon van die rubberen afdichtingen strips met 3M tape gekocht in de hoop ermee het windgeruis te verminderen. Laat ik voorop zeggen dat ik het windgeruis geen probleem vind. Ik vind dat ik met 100km/u nog steeds een goed en duidelijk gesprek kan voeren en dat ik kan genieten van mijn muziek (die Harman Kardon Sound system is echt top!), maar ik ga kijken in hoeverre ik het windgeruis nog verder omlaag kan brengen door deze strips te plaatsen. Het gaat om: https://smile.amazon.de/gp/product/B07Y515M4K/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o00_s01?ie=UTF8&psc=1 Ik laat jullie weten wanneer het is gelukt en wat het resultaat is. Mvgr,
Laatste antwoord door Zarpax, -
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
Ik vraag me af of het 3 fasen laden met de zappi ook problemen gaat geven bij het 2021 model van de kia e soul ?
- 3 antwoorden
- 2k weergaven
Hallo, vandaag de KIA e-Soul opgehaald van Van Mossel Kia Hengelo. Tot nu reden we een Nissan Leaf met een accu van 40 kWh, prima auto. Met deze auto vaker naar Zeeland gereden en dan onderweg bij een snellader bijgeladen. Meestal 20 tot 25 minuten naar 90%. De pauze kwam goed uit en dan fris verder. Dus eigenlijk geen reden over te stappen naar een andere EV. Wel zien we dat er meer EV komen en de kans dat het snellaadstation bezet is wordt groter en dan wordt de pauze misschien 60 minuten. Gekeken naar EV met een grotere accu zoals Leaf 62kWh, Kona 64kWh en de Soul. Gebruiksgemak van de Leaf kenden we al, een proefrit met een Kona was positief (minde…
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
hallo, zoals afgesproken wat fotoos van de installatie van de zappi. De auto komt in juli,dus ik heb de zappi nog niet kunnen testen. De hub heb ik nog niet geinstalleerd,Ziet er nogal complex uit.Daar zal ik de tijd voor nemen.
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 7 antwoorden
- 2,3k weergaven
Deze gaat het worden! Vermoedelijk zal het juli a.s. worden. Tot die tijd vermaak me met de motor.
e-Soul rider
door Gino- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
Sinds 15 januari rijd ik rond in de nieuwe Kia e-Soul. Inmiddels heb ik rond de 2800 km op de teller staan en ik moet zeggen dat de auto tot nu toe goed bevalt. Ik heb de auto gekozen vanwege de hoge zit en verder is de gunstige bijtelling ook mooi meegenomen. Tot nu toe heb ik het helaas moeten doen zonder een laadpaal thuis, omdat er een achterstand is met het plaatsen van deze palen. Ik denk dat ik daarvoor alle model 3 rijders die vorig jaar op de valreep nog een nieuwe auto hebben gekregen mag bedanken Tot op heden ben ik nog geen e-Soul in het wild tegen komen. Dat zal denk ik ook niet heel veel gaan gebeuren vanwege de beperkte beschikbaarheid voor Nederl…
Laatste antwoord door Ronaldp, -
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
Beste leden, Medio september heb ik een oproep geplaatst voor een onderzoek waar we specifiek E-Niro rijders voor zochten. Daar hebben 1 of 2 leden van dit forum aan meegedaan, dus misschien is er nu weer bereidwilligheid. Mijn naam is Olaf Verboon, ik werk voor Bee Keen, wij zijn een bedrijf wat doelgroepen zoekt voor (markt)onderzoek. We zijn nu op zoek naar Kia E-Soul rijders die deel zouden willen nemen aan een groepsgesprek met E-niro en E-soul rijders op donderdag 20 februari om 20.00 in Amsterdam. Het is een gesprek voor een bekend automerk, ik mag deze nog niet noemen, maar bij dit forum is het waarschijnlijk het bekendste automerk. Ze willen graag in ge…
Laatste antwoord door Gino, -
Thuis laden
door Martin_Anton- 2 antwoorden
- 2k weergaven
De nieuwe Kia e-Soul staat in bestelling en het aftellen begint. Om thuis (3x16A) toch sneller dan 3,7KW te kunnen laden, heb ik gezocht en zie enkele opties. Een DC lader, maar die zijn erg duur Een Ratio EV Transformer of een Magnum Smart Charger 8KW (https://www.snelautoladen.nl/product/8kw-magnum-smart-charger-type-2/) Zelf denk ik aan de laatste. Heeft iemand al ervaring met deze lader voor de Kia? Dankjewel.
Laatste antwoord door Bram E-Niro, -
- 1 volger
- 1 antwoord
- 2,7k weergaven
Laatste antwoord door exutive, -
- 1 volger
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
Laatste antwoord door xtra40,