Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wij hebben afgelopen donderdag het koopcontract getekend voor de nieuwste versie van de E-soul, de MY21 variant.
Deze is geschikt voor 3-fase laden en kan meer kogeldruk hebben.

Zijn er ook anderen die deze versie hebben besteld? Ik ben wel benieuwd naar de levertijd.. Van Mossel geeft nu december aan, maar ik hoop toch stiekem hem in september al te kunnen rijden

• 5 weken later...
Geplaatst

Beste allemaal,

wij overwegen ook om elektrisch te gaan en gingen naar de plaatselijke dealer.  Die had géén e- soul staan en verwacht pas in november weer een demo te hebben. Volgens de vertegenwoordiger, waren de 64 kWh modellen in heel Nederland uitverkocht. Ik vind het lastig om vanaf de folder een auto te kopen. Het is potdorie geen ding van een paar tientjes. Eerlijk gezegd begrijp ik hier helemaal niets van 

Geplaatst

Ik heb de Soul(09-2019) wel gekocht zonder erin te hebben gereden, geen enkel probleem heerlijke auto. We hebben ook een E-niro(01-2019) maar vering technisch en binnen ruimte wint de soul wat mij betreft. Als je wil mag je altijd een keer komen rijden

Geplaatst

Hartelijke dank Mauvic voor je genereuze aanbod.

ik blijf het vreemd vinden dat er bij diverse officiële dealers geen exemplaar is om mee proef te rijde, sterker nog, dat je hem niet eens kunt bekijken.

• 3 weken later...
Geplaatst

@Megat Ik weet niet waar je woont, maar ik heb afgelopen vrijdag in Almere bij Wensink nog de e-Soul proef gereden. En een maand geleden heb ik in Amsterdam de e-Niro gereden en daar stond toen een bestickerde e-Soul naast, dus ik denk dat die hem ook heeft staan.

Gek genoeg stond in de Almere showroom geen enkele e-Niro en e-Soul, maar ik vroeg er gewoon naar (wou ook de kofferbak van beide fysiek vergelijken) en er werd gelijk door de verkoper een e-Niro bijgepast van elders op het terrein en naast de e-Soul gezet.

Ik ben het met je eens: het is enerzijds vreemd, maar mijn tip: bel gewoon eens rond bij dealers bij jou in de buurt, grote kans dat iemand hem heeft staan. Of kijk eens naar occasions, die zijn er niet bijster veel nog, maar ook die kan je gewoon bekijken en proefrijden, he? MY20 en MY21 betreft extreem kleine verschillen en zeker niet iets wat het rijden zelf anders maakt (1 fase of 3 fase laden bijv.).

• 2 maanden later...
  • 3 weken later...
Geplaatst

MY20 en MY21 zit wel degelijk verschil in. Zelf in mei een E-Soul besteld, met moeite een proefrit kunnen maken inderdaad, maar een kleurtje bekijken zat er bijvoorbeeld niet in, binnen een straal van 50 kilometer moesten ze het doen met 1 zwarte auto. Er werden er ook geen uitgeleverd in de drie maanden dat ik mezelf aan het oriënteren was. Zelfs brochures was niet aan te komen. Er was ook geen een kleurstaal aanwezig, dus maar op de gok besteld naar aanleiding van de plaatjes op internet. Is Mars Orange geworden en heb daar zeker geen spijt van. Vooral in de zon is dat een prachtige kleur. Maar er was mij dus verteld dat het een 1-fase auto zou zijn. Erg jammer, want 1 fase is 3,4 kW/H en 3 fasen 11kW/H. Afgelopen zomer kwam Kia met het nieuws dat de E-soul overging naar 3 fasen, maar navraag bij de dealer leerde mij dat ik pech had, dat zou alleen voor nog te bestellen modellen gelden. Ook was er geen normale trekhaak te monteren, alleen zo'n kogel waar alleen fietsendragers op kunnen. In september werd de auto geleverd, en ook de laadpaal thuis geïnstalleerd (niet via Kia, een Alfen Eve Pro). Het laadstation bleef echter maar problemen geven, steeds een foutmelding na het laden waarna alles gereset moest worden. Na veel monteursbezoek en heen en weer gebel kwamen de knappe koppen van Alfen, E-flux en de installateur op basis van de data tot de conclusie dat dit een specifiek probleem was dat alle nieuwe 3 fasen auto's van KIA hadden, aan een oplossing werd gewerkt. Mijn mening dat het een 1 fase auto betrof verbaasde hun dusdanig dat ik begon te twijfelen en toch maar weer eens contact op heb genomen met de dealer. Wederom werd mij bevestigd dat het een 1 fase auto betrof, er waren namelijk helemaal nog geen 3 fasen E-Souls uitgeleverd in Nederland. Na overleg met de installateur wilde de dealer graag bevestigen dat hij gelijk had, dus op naar de garage.... aangesloten op de lader en hij begon onmiddellijk met 11 kWh te laden... Op zich fijn natuurlijk, want veel sneller laden (3,4 gaat écht langzaam), maar wel onnodige kosten aan de laadpaal daar alles weer omgebouwd moest worden, én nu had ik geen trekhaak laten monteren wat anders in de lease was meegenomen. Uiteindelijk toch maar een trekhaak laten monteren, ging niet helemaal vlekkeloos (5 weken vertraging, 2 garagebezoeken ivm verkeerde onderdelen en gesteggel omdat KIA op de site beduidend andere prijzen hanteert dan de dealer) Maar hij zit er nu op. Voor mij, omdat de trekhaak en het snelle laden erg gewenst waren twee heel grote verschillen met de MY20.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...