Jump to content

Recommended Posts

Posted

Even een vraagje naar medegebruikers van het nieuwe model Niro, en dan die gebruikers die ook de "oude" Niro hiervoor hebben gehad.

Ik had de Niro model 2018 (Dynamic)

Nu dus het nieuwe model (sinds 3 weken)  valt op dat als je wegrijdt en de benzine motor komt erin, dit gepaard gaat met een behoorlijk "lawaai" Beetje gieren..

De vorige Niro ging dit meer vanzelf en met minimaal lawaai van de benzinemotor als die erin kwam, je moest heel goed luisteren om het verschil te horen.

Zijn hier Niro rijders met een zelfde ervaring? Ben wel erg benieuwd....

Voor de rest, zeer tevreden, prachtauto, glazen cockpit, deuren die zacht sluiten als een kluis...enzovoort, Top ! O, ja, de "nieuwe" hoedenplank is wel wat minder...😄

Posted

Ik denk dat je het elektronische geluid hoort dat ingebouwd is als je elektrisch weg rijd. Net een kerk orgel. Best irritant ja.

Posted

Nee, als ik elektrisch wegrijdt hoor ik helemaal niets, is prima. Pas als de benzinemotor erin komt, maakt hij veel motorisch lawaai, (In ieder geval in de 1e lage versnelling) de "oude" Niro had dit niet...

• 1 month later...
Posted

Ja ik heb hetzelfde gevoel. Veel geluid.

Ik vind ook dat het soms lang duurt voordat er wordt doorgeschakeld of naar volledig elektrisch bij rond de 60 km per uur. 

Volgens het balkje is het verbruik dan 10 per 100. En nog wordt er niet doorgeschakeld.  Ik hoop dat hier nog een update of iets dergelijks voor komt. 

Posted (edited)

Probeer eens Alle verwarmingen(en AC) uit te zetten ? Dus gans de ventilatie.

Edited by Rick
Posted

Inderdaad wat @Rick hierboven al verteld, zet alle attributen uit. Ik merkte, in de periode dat wij de HEV reden, dat ook. Je hebt veel langer (plezier) van het elektrisch rijden.
Jammer van die "hoedenplank". zowaar de "plank" mis geslagen voor na dit model (MY'21) een vervolg stap te zetten naar de NIRO EV.
Misschien dat vrouwtje lief dan toch gelijk gaat krijgen met de overstap naar de EV6.