Jump to content

Granny lader stopt op willekeurige momenten met laden

HansSns

Recommended Posts

Vandaag de granny kabel weer eens aangesloten om m'n E-Soul wat bij te laden. Na een tijdje check ik via de app en zie dat het opladen gestopt is bij 53% (was op 50% gestart) Via de app het laden weer gestart, maar bij 58% stopt hij weer. Hiervan wordt in de Connect-app echter telkens geen melding gemaakt. Hebben meer mensen hier last van?

Ik heb de lader ingesteld op 10A om m'n huisinstallatie niet te veel te belasten.

Bovenstaand probleem inmiddels al enkele keren ondervonden. Soms gaat het ook goed en laad hij tot het ingestelde percentage.

Dat zou kunnen, het was hier wel erg warm vandaag maar het laadblok voelt niet overmatig warm aan. Na de laatste keer weer starten met laden bij 58% laadt hij nog steeds. Is nu bij 64% en de temperatuur buiten is nog niet onder de 30° gezakt. De auto staat wel binnen in de garage waar het relatief koel is. Zo'n 25° op dit moment.

Die temperaturen zijn inderdaad niet alarmerend, er zit in de granny-loader een thermische beveiliging, maar bij minder dan 40 graden zou die zeker niet moeten ingrijpen.

Als dat kan, eens met een andere lader aan jouw auto, en/of met jouw lader aan een andere auto proberen.

Maar als het nu verder goed is gegaan, een beetje in de gaten houden. (Het is techniek, en die kan haperen om vele redenen.)

Gisteravond nog tot 68% zonder problemen geladen. Vanochtend weer gestart om verder te laden tot 80% hetgeen probleemloos verliep. Voorlopig kan ik weer ff vooruit (veel kmtrs maken we niet op dit moment (6500 km in de afgelopen 9 maanden)

• Like 1