Wit19 Posted March 28, 2018 Posted March 28, 2018 Helaas levert dat grote Zweedse bedrijf geen houder voor deze Kia Picanto 2018. Wie heeft een oplossing gevonden om een telefoon te bevestigen, ergens in het midden? Quote
Wit19 Posted April 11, 2018 Author Posted April 11, 2018 Inmiddels een oplossing gevonden: een plug die in de sigarettenaanstekeraansluiting gaat en twee USB-uitgangen biedt, hieraan is bevestigd een zogenaamde zwanenhals met bovenop een vrij diepe klem waar een telefoon in past, inclusief hoesje ( type boek). De klem is dieper dan een standaard ventilatieroosterklem. De bovenkant van de telefoon komt nu een paar centimeter onder het rechter middelste ventilatierooster, alarmlichtknop is vrij. Omdat de rechter knop van het ventilatiesysteem (luchtverdeling) afgedekt werd heb ik het geheel iets aangepast. Met een oude vulpen, een bamboe eetstokje, extra schroefje en wat smeltlijm is de zwanenhals een paar centimeter verlengd. Hierdoor rust de bovenkant van de telefoon nu op het dashboard, net onder het ventilatierooster, is de knop van de luchtverdeling beter bereikbaar en beweegt de telefoon niet tijdens het rijden. Dit was overigens in de korte, standaard versie eigenlijk ook geen probleem. Kabeltje tegen de zwanenhals bevestigd, wel oppassen dat de telefoon niet per ongeluk de alarmlichtschakelaar indrukt. Functioneert prima! Geen gaten, geen beschadiging ventilatieroosters (lease...), geen gevaar in combinatie met airbags. Gekocht bij de actieve winkelketen, nog geen € 5. Voor de zekerheid nog maar een reserve gekocht. Quote
Wit19 Posted April 11, 2018 Author Posted April 11, 2018 O ja, geen 12V-contact meer vrij, maar wel een extra USB-contact. Quote
The_Blackbird Posted April 18, 2018 Posted April 18, 2018 Helaas dat ik je vraag niet eerder gezien heb. Ik heb zelf een magnetische houder bij onze grote vrienden in China besteld. Die kan precies mooi op het plastic kapje naast de radio. Ziet er erg gelikt uit, je hebt bijna een zwevende telefoon Mocht je het toch een kans willen geven, hier zou je hem kunnen bestellen: https://bit.ly/2qF9jZJ Quote
Wit19 Posted April 21, 2018 Author Posted April 21, 2018 Dank voor je reactie. Helaas voor ons geen optie. Onze telefoons zitten in een leren hoesje van het zgn. boektype, zou daar dan weer een magnetisch/ferroplaatje in moeten maken. Verder ben ik bang voor aantasting van het dashboard door de lijm in de sticker om de houder te bevestigen (lease-auto). Maar het ziet er vast beter uit dan mijn oplossing. Quote
Recommended Posts