Goldy Posted September 11, 2017 Posted September 11, 2017 Ik heb een Picanto GT line, en daar zitten 16" velgen onder. Nu wij weer richting de winter gaan, wil ik weer graag winterbanden onder de kia hebben. Nu heb ik nog een vrijwel nieuw setje winterbanden op een stalen velg zitten, die onder een rio uit 2013 hebben gezeten. De steek van de boutgaten, naafdiameter komen overeen met de velgen van de Picanto. Alleen de ET waarde is anders. De ET waarde van de picanto is 46, en de velgen die onder de rio hebben gezeten heeft een ET waarde van 36. Kan ik ongestraft deze velgen met een ET waarde van 36 risicoloos onder de Picanto zetten? Quote
Murcielaygo Posted September 12, 2017 Posted September 12, 2017 Nee, dan staan de wielen 10mm verder naar buiten.Dat geeft meer slijtage op de wiellagers, maar zal waarschijnlijk ook resulteren in aanlopen in de spatborden. Quote
Goldy Posted September 12, 2017 Author Posted September 12, 2017 Ik was er al bang voor. Dan toch maar nieuwe aanschaffen. Quote
Recommended Posts