stansan Geplaatst 22 Februari, 2018 Geplaatst 22 Februari, 2018 Na het wassen in de was box is de zijkant van de Picanto 3 (JA) al weer vies bij thuiskomst, door opspattend vuil bij de voorwielen. Nu overweeg ik spatlapjes te monteren, maar de originele lijken mij zo klein.. heeft iemand deze erop zitten en zijn deze afdoende? De originele middenarmsteun van kia kost rond de 250 euro.. stevig prijsje voor een armsteun, is er al een alternatief aftermarket ergens te koop voor wat minder? Voor zover ik kan vinden is het allemaal pica 2 (TA). Gr, Stan Quote
Treespotter (aka Birdy) Geplaatst 22 Februari, 2018 Geplaatst 22 Februari, 2018 Ik heb de spatlappen gemonteerd Stan. Toen ik de auto weer bij de dealer oppikte was ik eigenlijk ook onaangenaam verrast hoe minuscuul ze zijn.Voor werken ze redelijk goed, maar wij rijden in een GT. De zijskirts zullen daar ook wel aan meehelpen.Achter vind ik de spatlappen erg minimaal. Op nat wegdek is het opwaaien van nevel nogsteeds een drama.Bij onze vorige auto (een Ceed) heb ik mijn spatlappen in Zweden gekocht. De sets die daar verkocht worden zijn zeker vijf centimeter langer dan de Nederlandse versie.Dit jaar tijdens onze vakantie maar weer eens langs een dealer in het Zweedse. Wolter Quote
stansan Geplaatst 22 Februari, 2018 Topic Starter Geplaatst 22 Februari, 2018 Dus misschien beter een universeel voor type kijken? Quote
Treespotter (aka Birdy) Geplaatst 22 Februari, 2018 Geplaatst 22 Februari, 2018 Bestaat dat nog? Universele spatlappen? Wolter Quote
biancaa Geplaatst 23 Februari, 2018 Geplaatst 23 Februari, 2018 De achterste spatlappen zijn inderdaad te kort, ik heb ook een gt line. De achterraam moet bij slecht weer regelmatig schoongemaakt worden. Aan de voorzijde van de auto vind ik ze wel fijn. 2 Quote
The_Blackbird Geplaatst 5 Maart, 2018 Geplaatst 5 Maart, 2018 Ik ga over een tijdje zelf spatlappen proberen te maken voor mijn Picanto. Wassen lijkt inderdaad geen zin te hebben met deze auto... Ik wil ze maken van gewoon een rubber lap en deze aan de mudguards vastmaken. Ik zal je laten weten hoe het ging. Het volgende materiaal ga ik gebruiken: https://www.pipoos.com/hobby-rubber-2mm-30x46cm-rood.html Quote
stansan Geplaatst 21 Maart, 2018 Topic Starter Geplaatst 21 Maart, 2018 ben benieuwd... die auto is echt zo snel vuil is echt niet grappig Quote
Wit19 Geplaatst 30 Juni, 2018 Geplaatst 30 Juni, 2018 En Blackbird, is het gelukt met de zelfmaakspatlappen? Quote
Gast Nyther Geplaatst 18 Juli, 2018 Geplaatst 18 Juli, 2018 Over de spatlappen: Ik heb een setje originele GT spatlappen aangeschaft. ( bijna 100 euro! ) Nu heb ik de beschikking over enkele 3D printers én een laserscanner. Ik ga dus de originele spatlappen scannen ( zodat ik een digitaal bestand heb van de spatlappen ) en deze aanpassen door ze langer en iets breder te maken. Resultaat: Origineel passende spatlappen met flink verbeterde prestaties! Mocht hier interesse in zijn, dan kan ik kijken of ik enkele sets kan maken. Quote
NCJ87 Geplaatst 18 Juli, 2018 Geplaatst 18 Juli, 2018 Toevallig vanavond een set spatlappen achter op de GT line gemonteerd. Ik heb eventueel interesse in spatlappen voor Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.