nfl91 Geplaatst 29 September, 2018 Geplaatst 29 September, 2018 Hallo, Ik zag bij het open van de motorkap dat de koplampunit aan de bestuurderskant nauwelijks bereikbaar is door een zekeringskastje. Is er een manier om toch normaal een lampje te vervangen zonder dat je naar de dealer hoeft? 1 Quote
Treespotter (aka Birdy) Geplaatst 29 September, 2018 Geplaatst 29 September, 2018 Bij de meeste auto's zitten de koplampen tegenwoordig met een paar grote schroeven vast. Als die los zijn dan pak je de hele koplampunit zo uit de neus van de auto. Dan kun je zonder problemen wel goed bij de lampjes.Of dit ook opgaat voor onze Pica's dat weet ik (nog) niet, maar grote kans dat dat wel zo is. Wolter Quote
Machlo Geplaatst 29 September, 2018 Geplaatst 29 September, 2018 Als de 3 enigszins lijkt op de Picanto 2 dan is het linksvoor behoorlijk krap om erbij te komen. Ik kan er maar net bij. Bij de 2 zit een klip die je van onderen bij elkaar knijpt waardoor hij naar boven toe scharniert. Daarna kun je de lamp los halen. Maar dat dus bij een 2 TA. Quote
de Hunter Geplaatst 1 Oktober, 2018 Geplaatst 1 Oktober, 2018 Bij de Picanto 3 kun je dr wel bij hoor. Ruim is het niet, maar na enige vingeroefeningen goed te doen. Dekseltje even van het zekeringkastje afhalen helpt ook al mee. Quote
Gast Manne Geplaatst 2 Oktober, 2018 Geplaatst 2 Oktober, 2018 Heb vorig weekend de halogeen lampen vervangen voor xenonset bestuurders kant is inderdaad krap even de deksel ven de zekeringkast afhalen. Was van plan om de lamp units eruit te halen had de schroeven al los, maar kreeg ze er met geen mogelijk uit. Ik wil ook niets forceren dus bleef er niets anders over om met mijn dikke worstefingers de lampen vervangen. Achteraf viel het allemaal reuze mee. Quote
QuagmireNL Geplaatst 3 November, 2018 Geplaatst 3 November, 2018 Welke lampen zou ik moeten kopen als ik ze wil vervangen met LED? Ik heb een GT-Line met halogeen projectors maar vind het zo lelijk dat alles op de auto LED is behalve de koplampen en de knipperlichten achter.. Quote
Gast Nyther Geplaatst 5 November, 2018 Geplaatst 5 November, 2018 Eventueel heb ik nog een complete LED 6500K set liggen ( kop en mist ) en een 4300K led koplampset. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.