Ga naar inhoud
Treespotter (aka Birdy)

1.0 T-GDi (100pk)

Aanbevolen berichten

En? Zijn er hier al eigenaren die hun GT hebben laten afleveren met de nieuwe motor?

Wat ik ervan begrepen heb dat is dat deze motor ook al leverbaar was in de Rio, maar dan met 120pk. Het lijkt mij dan ook niet zo heel lastig om van de nieuwe Picamotor een bruut torretje te maken.

Wolter

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

27 december 2017 een zwarte GT line met turbo motor besteld, wordt waarschijnlijk eind mei geleverd.
Wachten duurt lang.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb vandaag gezocht naar een demo. De importeur verwijst naar de dealers. De dealers hebben en krijgen geen demo picanto t-gdi. Argument: die verkopen we nauwelijks. Maar zo gaat het niet opschieten natuurlijk.

Wie heeft een tip?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
30 minuten geleden zei poverdeweg:

hij staat bij de dealer ; nog een kleine week wachten:tt1:

Succes met wachten, en alvast veel rij plezier volgende week

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
18 uur geleden zei poverdeweg:

heb 'm ; gaat als de spreekwoordelijke brandweer :smileys-car-driving-896549:

Klinkt goed,  veel (rij/race) plezier. Merk je veel van de turbo als je vb de snelweg op moet?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 16-2-2018 om 20:19 zei Emiel:

Ik heb vandaag gezocht naar een demo. De importeur verwijst naar de dealers. De dealers hebben en krijgen geen demo picanto t-gdi. Argument: die verkopen we nauwelijks. Maar zo gaat het niet opschieten natuurlijk.

Wie heeft een tip?

https://www.gaspedaal.nl/kia/picanto/benzine?bmin=2016&srt=df-a&vmin=70       gaspedaal staan er wel een aantal 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

als je 'm doortrekt in z'n toeren merk je echt wel een duwtje in je rug bij overschakelen ; zit in een mum van tijd op een "verboden" snelheid...

ik heb een 160 pk Seat er op ingeruild en heb nog een 150 pk Seat en heb helaas geen ervaring met een andere Picanto ter vergelijk..

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mocht er nog steeds iemand benieuwd zijn, hij rijdt echt heerlijk. Heb hem nu een kleine maand. Soms heb ik wel een beetje het gevoel dat de auto te licht is voor deze sterke motor wanneer het nat weer is, hij neigt dan een beetje om te slippen en dan grijpt de traction control in. Ik ben geen coureur maar vind het duwtje in de rug wel leuk als je goed gas geeft.

Al met al ben ik heel, maar dan ook heel erg positief over de auto! Vooral met het feit dat ik aan het kijken was naar een VW Polo, die uiteindelijk te duur vond worden en voor de Picanto GT ben gegaan, welke eigenlijk een beetje hetzelfde gevoel geeft qua rijgedrag. Topding!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Geplaatst: (aangepast)

Hier sinds februari een GT-line voor de deur staan.
Fantastisch leuk autootje.
Gaat als de brandweer tot hoogst illegale snelheden.
Roffelt er heerlijk op los.
Ik moet me echt inhouden om niet met koude motor al op het gas te gaan, want dat komt op de lange duur uiteraard niet goed.

Nu we deze hebben, leen ik de auto an mijn vrouw wel eens....
Dat deed ik met de vorige Picanto 1.2 echt niet, al was dat ook een prima auto.

aangepast door makia
Typo's

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
19 minuten geleden zei makia:

Hier sinds februari een GT-line voor de deur staan.
Fantastisch leuk autootje.
Gaat als de brandweer tot hoogst illegale snelheden.
Roffelt er heerlijk op los.
Ik moet me echt inhouden om niet met koude motor al op het gas te gaan, want dat komt op de lange duur uiteraard niet goed.

Nu we deze hebben, leen ik de auto an mijn vrouw wel eens....
Dat deed ik met de vorige Picanto 1.2 echt niet, al was dat ook een prima auto.

en wat je turbo ook lekker vind is om als je klaar bent met de rit niet meteen de motor uit te schakelen meer hem nog heel even stationair te laten draaien 

zodat de turbo goed in toeren terug kan zakken anders draait deze nog even door maar is er geen olie druk meer en dat levert op den duur ook schade op

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb de auto nu 2 weken en rijdt echt helemaal geweldig, nu ruim 1000 km, er op zitten dus kan wel wat opvoeren nu!:dup:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Na een tijdje rijden begint me wel het volgende op te vallen, en ik weet niet of ik alleen ben?

Als ik weg trek in z'n 2 (en merk het ook in z'n 3), wilt hij nog wel eens plots een beetje inhouden. Het lijkt net of hij twijfelt over wel of geen turbo..
Hij trekt lekker door en houdt dan een fractie zichzelf in (echt maar heel erg kort maar je voelt het wel) en trekt dan weer vrolijk keihard door. Het gebeurt niet elke keer, doe ik zelf iets verkeerd?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
On 3/30/2018 at 7:05 PM, xtra40 said:

en wat je turbo ook lekker vind is om als je klaar bent met de rit niet meteen de motor uit te schakelen meer hem nog heel even stationair te laten draaien 

zodat de turbo goed in toeren terug kan zakken anders draait deze nog even door maar is er geen olie druk meer en dat levert op den duur ook schade op

Naar mijn weten is deze turbo ook watergekoeld, dus het is eigenlijk niet nodig om deze uit te laten draaien. Vroeger in de tijd van de eerste subaru's en renault 5jes was dit een ander verhaal. 

toerental van de turbo volgt gewoon de snelheid op van de uitlaatpulsen. Zodra je stationair draait remmen deze ook meteen de turbine af in enkele seconden. Dus absoluut onnodig om een minuut stil te staan. 

Het is een ander verhaal als je net flink hebt lopen racen/boosten, en komt meteen tot stilstand en zet dan de motor uit. Dan wil je wel even de motor een half minuutje laten nalopen.

On 5/11/2018 at 9:52 PM, QuagmireNL said:

Na een tijdje rijden begint me wel het volgende op te vallen, en ik weet niet of ik alleen ben?

Als ik weg trek in z'n 2 (en merk het ook in z'n 3), wilt hij nog wel eens plots een beetje inhouden. Het lijkt net of hij twijfelt over wel of geen turbo..
Hij trekt lekker door en houdt dan een fractie zichzelf in (echt maar heel erg kort maar je voelt het wel) en trekt dan weer vrolijk keihard door. Het gebeurt niet elke keer, doe ik zelf iets verkeerd?

Dit merk ik ook tijdens het inrijdproces. Wellicht dat het weg trekt naarmate de ecu mijn rijstijl gaat leren. Maar voor mijn gevoel loopt het dbw systeem en de electronisch gestuurde wastegate actuator nog niet helemaal soepel.

Maar na het inrijproces ga ik eens in overleg met een tuner om te kijken of dit softwarematig aan te passen is. (Tenzij het verdwijnt na een tijd ) Het zit natuurlijk bomvol met sensoren die aanpassingen veroorzaken in de ecu mapping onder het rijden. Meestal kun je wel wat curven aanpassen hier en daar. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gewoon even een paar seconden laten stationair draaien dit heeft niets te maken met dat een turbo water gekoeld is maar dit is voor de smeering turbo draait altijd door ook al is de motor uit na een rag rit is dit inderdaad erger dan waneer je rustig aan komt rijden maar zo dra je de motor uitzet stopt de smeering omdat er geen olie druk is als je een wat oudere turbo hebt zal de achter gebleven olie wat sneller weg lekken en lopen de lagers droog en uiteindelijk loopt de turbo in elkaar met alle gevolgen van dien dus neem de tijd en je motortje en turbootje zullen je dankbaar zijn

Verstuurd vanaf mijn Debielen Mobiele Telefoon met Tapatalk 🤣🤣

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nu twee weken een GT line... Gaat las de btrandweer. ZIt een piggy back op. nu 125pk met 200 nm... rijd ook weer een stuk anders

20180623_135103_resized_810x1080.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heb 2 weken geleden een uitgebreide proefrit gemaakt in de 1.0 T-Gdi.

De auto even rustig warmrijden (wil koud niet) en dan gaan als de brandweer. Ik moet zeggen, die gaspedaal werkt echt verslavend.

Waarschuw maar vast voor de zuinige rijders, laat dan deze motorisering maar staan, je gaat constant tot de max omdat die auto daarom vraagt.

Eerlijk gezegd kies ik toch niet voor deze motorisering.

Daarvoor heb ik de volgende redenen;

*de auto is erg rumoerig (sommigen vinden dat 3-cilinder roffelen heerlijk, maar dit gaat op den duur echt irriteren)

*de versnellingbak schakelt net iets minder prettig dan de 'gewone' 1.0 (de pook ligt ook minder lekker in de hand door andere vorm)

*wij rijden veel korte stukjes, de turbo is bij koude motor afgeknepen, dus komt bij dit gebruik niet voldoende uit de verf

*de meerprijs voor deze motor is wel redelijk fors

Ik zou zelf kiezen voor de 1.2 motor. (in bijv een GT line)

Beter bij de les dan de 1.0 maar veel geraffineerder dan de turbo. Maar dat is persoonlijk.

Wil je constant naar de limit en rij je gemiddeld per rit meer dan 20 km dan is die turbo echt verslavend:-P

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
25 minuten geleden, de Hunter zei:

Heb 2 weken geleden een uitgebreide proefrit gemaakt in de 1.0 T-Gdi.

De auto even rustig warmrijden (wil koud niet) en dan gaan als de brandweer. Ik moet zeggen, die gaspedaal werkt echt verslavend.

Eerlijk gezegd kies ik toch niet voor deze motorisering.

Daarvoor heb ik de volgende redenen;

*de auto is erg rumoerig (sommigen vinden dat 3-cilinder roffelen heerlijk, maar dit gaat op den duur echt irriteren)

*de versnellingbak schakelt net iets minder prettig dan de 'gewone' 1.0 (de pook ligt ook minder lekker in de hand door ande

Wil je constant naar de limit en rij je gemiddeld per rit meer dan 20 km dan is die turbo echt verslavend:-P

Toen ik de rio als leen auto mee kreeg dacht ik echt dat het een diesel was ook vanwege de badge TGDI. Komende vanuit een 2003 4cilinder met 75pk is dit echt een verademing en maak ook veel bewegelijker op de rijbaan, even snel inhalen dat was echt een beproeving met de andere. De versnellingsbak is idd een beetje hoekig en bonkerig maar de motor is dusdanig zacht dat ik moet schakelen op gevoel ipv op geluid

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 minuut geleden, Rox zei:

Toen ik de rio als leen auto mee kreeg dacht ik echt dat het een diesel was ook vanwege de badge TGDI. Komende vanuit een 2003 4cilinder met 75pk is dit echt een verademing en maak ook veel bewegelijker op de rijbaan, even snel inhalen dat was echt een beproeving met de andere. De versnellingsbak is idd een beetje hoekig en bonkerig maar de motor is dusdanig zacht dat ik moet schakelen op gevoel ipv op geluid

Het klopt idd dat de geluidsisolatie in een Rio beter voor mekaar is . Dat is ook opgemerkt bij een vergelijkende test met oa de Rio.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen