fiable88 Geplaatst 17 November, 2018 Geplaatst 17 November, 2018 Goedemorgen, Ik ben op zoek naar een set velgen met winterbanden voor mijn GT-Line. Een garage zegt dat 14 inch wel kan alleen ik twijfel hier aan omdat er nu 16 inch onder zit. Hebben jullie tips voor mij? Past 15 inch wel? Of is 16 inch beter? Alvast bedankt! Louise Quote
Specialmade Geplaatst 17 November, 2018 Geplaatst 17 November, 2018 3 uren geleden, fiable88 zei: Goedemorgen, Ik ben op zoek naar een set velgen met winterbanden voor mijn GT-Line. Een garage zegt dat 14 inch wel kan alleen ik twijfel hier aan omdat er nu 16 inch onder zit. Hebben jullie tips voor mij? Past 15 inch wel? Of is 16 inch beter? Alvast bedankt! Louise Ik zou voor 16 inch gaan en dan een winterband met een mindere breedte als wat je nu hebt. Een mindere brede band heeft meer grip omdat je dan meer druk per vierkante centimeter hebt. Quote
Geert te Lindert Geplaatst 25 November, 2018 Geplaatst 25 November, 2018 Op 17-11-2018 om 14:03, Specialmade zei: Ik zou voor 16 inch gaan en dan een winterband met een mindere breedte als wat je nu hebt. Een mindere brede band heeft meer grip omdat je dan meer druk per vierkante centimeter hebt. Quote
fiable88 Geplaatst 25 November, 2018 Topic Starter Geplaatst 25 November, 2018 Op 17-11-2018 om 14:03, Specialmade zei: Ik zou voor 16 inch gaan en dan een winterband met een mindere breedte als wat je nu hebt. Een mindere brede band heeft meer grip omdat je dan meer druk per vierkante centimeter hebt. Dankjewel voor je hulp. Ik heb 16 inch gekocht, 195/45/16 is het geworden. Thanks!! Quote
Gast Nyther Geplaatst 1 December, 2018 Geplaatst 1 December, 2018 Iemand een goed adres met 16” winterbanden plus velgen? En meteen ook de juiste et waarde. Iemand foto’s van hun setup? Quote
fiable88 Geplaatst 1 December, 2018 Topic Starter Geplaatst 1 December, 2018 Hey! Ik heb mijn velgen gekocht bij bandenleader.nl. De banden komen bij oponeo.nl vandaan. Bij bandenleader kan je een set velgen plus banden gemonteerd thuis laten bezorgen dus dat is wel een goede site! Quote
Kia de Niro Geplaatst 1 December, 2018 Geplaatst 1 December, 2018 Op 17-11-2018 om 10:50, fiable88 zei: Goedemorgen, Ik ben op zoek naar een set velgen met winterbanden voor mijn GT-Line. Een garage zegt dat 14 inch wel kan alleen ik twijfel hier aan omdat er nu 16 inch onder zit. Hebben jullie tips voor mij? Past 15 inch wel? Of is 16 inch beter? Alvast bedankt! Louise 14 of 15 inch zal zeker passen, zolang je de hoogte van de band aanpast, hoe minder inch/velg des te meer rubber er onder komt te zitten en als je bewust voor een sportief ogende uitvoering hebt gekozen, zou ik de winterset zeker minimaal op 15 inch zetten, anders oogt het verschil wel erg groot. Redelijk voordelig zijn Velgen.eu en Velgenshop.nl welke overigens dezelfde leverancier zijn. Zij leveren ook complete sets evt. met voor-geprogrammeerde TMPS ventielen als je die nodig hebt. Zelf heb ik de banden ergens anders besteld (bij Topbanden.com) omdat ze daar een stuk goedkoper waren. Succes met je keuze! Quote
Malle Eppie Geplaatst 3 December, 2018 Geplaatst 3 December, 2018 (aangepast) Welke maat je ook koopt, koop een fatsoenlijk merk en geen vaag Chinees honkitonk spul dat wel goedkoop is, maar niet veilig. Hoeveel km wordt er per jaar met de Picanto gereden? Bij minder dan 15.000 per jaar zou ik er all seasons onder leggen. 3 December, 2018 aangepast door Malle Eppie Quote
Treespotter (aka Birdy) Geplaatst 16 December, 2018 Geplaatst 16 December, 2018 De banden en velgen zullen ongetwijfeld ondertussen gekocht zijn. Probeer de volgende keer wanneer je een vraag hebt eerst even de zoekfunctie op dit forum. Dan zal je zien dat deze vraag vorig jaar ook al de revue is gepasseerd met een paar leuke suggesties. Verstuurd vanaf mijn CLT-L09 met Tapatalk Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.