Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
35 minuten geleden zei GreyGriffin:

Hallo Specialmade,

Dank je wel voor de gelukwens! Het is best frappant om te merken dat het de Kia-ingenieurs lukt de Pica per generatie naar een hoger plan te tillen.

Voor het 15 inch lichtmetaal hoefde ik niets extra's te betalen, hoorde bij het First Edition pakket.

Groet van GG

Mooie auto GG, gefeliciteerd........

Ik begin nu toch wel nieuwsgierig te worden. Ik rijd sinds kort een Picanto 2 uit 2014 en die vind ik, voor een a-wagentje echt top rijden. Ligt heerlijk op de weg, stuurt strak en rustig. Kom van een Skoda combi af en dan vind ik deze echt niet slechter rijden, in tegendeel. En als die pica 2 dan al zo strak rijdt, dan ben ik wel erg nieuwsgierig hoe de jouwe dan rijdt.

Enige nadeel vind ik tot nu toe de stoelzitting......die is me nét te kort.

gr marc

Geplaatst

Prachtige auto GG , voor ons is het de perfecte auto , reed hiervoor de Sorento uit 2010 , maar deze rijdt stukken beter wat een wegligging heeft deze auto en he sturen is perfect.Veel veilige kilometers en plezier met je nieuwe aanwinst.

Gast Warmentuuter
Geplaatst

Greygriffin gefeliciteerd met de nieuwe Picanto.
Mooie kleur!
Veel veilige kilometers toegewenst.

Gast GreyGriffin
Geplaatst

Hallo Machlo,

De wegligging van de Picanto generatie drie is nog net iets rustiger dan bij de vorige. De wielen zijn verder op de hoeken geplaatst en dat heeft een positieve invloed. Sturen ging al lekker, maar is nu heel volwassen. De draaicirkel lijkt me nog iets kleiner dan voorheen.

Wat de zittingen van de stoelen betreft heb je gelijk. Nog steeds aan de korte kant. Maar dat is een kwaal waaraan ook veel grotere auto's lijden.

Dank je voor de gelukwens!

Groet van GG 

Gast GreyGriffin
Geplaatst

Hallo Wero,

Dank je voor de gelukwens! Ik ben blij met mijn mini-Kia en verzin allerlei ritjes om er zo vaak mogelijk in te kunnen zitten.

Groet van GG

Gast GreyGriffin
Geplaatst

Hallo Warmentuuter,

Ook jou dank ik voor de felicitatie! Het is wel grappig om te constateren dat wij allebei na onze Venga een maatje kleiner zijn gaan rijden en daar totaal geen spijt van hebben.

Groet van GG

Gast Warmentuuter
Geplaatst
13 uur geleden zei GreyGriffin:

Hallo Warmentuuter,

Ook jou dank ik voor de felicitatie! Het is wel grappig om te constateren dat wij allebei na onze Venga een maatje kleiner zijn gaan rijden en daar totaal geen spijt van hebben.

Groet van GG

Ik vond de Venga een heerlijke reisgenoot maar idd dat stapje kleiner is me prima bevallen.
De 1.0 doet prima zijn best en over het rijgedrag ben ik zeer over te spreken. 
Positief is dat de wielbasis van de nieuwe Picanto is aangepast zoals ze toen ook met de nieuwe i10 hebben gedaan.
Dit geeft zoveel meer rijcomfort.
Leuk om die positieve geluiden te horen GG.
Kan ik een keuze maken uit de i10 of de Picanto over een paar jaar :-)
Maar eerst naar Oostenrijk in het najaar met de 3 pitter. 
Ervaren of deze ook zin heeft in de GrossGlockner

Gast GreyGriffin
Geplaatst
10 uur geleden zei Warmentuuter:

Maar eerst naar Oostenrijk in het najaar met de 3 pitter. 
Ervaren of deze ook zin heeft in de GrossGlockner

Hallo Warmentuuter,

Ben benieuwd hoe de motor de Oostenrijkse bergen gaat 'verteren'. Ik wens je nu vast een plezierige vakantie.

De Picanto a/t moet bij Nederlandse heuvels (viaducten etc.) een beetje worden geholpen. De viertraps automaat schakelt bij het omhoog klimmen veel te laat terug, zodat er weinig tractie over blijft en een boos gebrom ontstaat. Met de hand terug schakelen in 'drie' of zelfs 'twee' is dan een puike oplossing.

Mijn ideale Picanto zou er dus een zijn met wat meer paardenkrachten en een moderne automaat. Kortom, een 1.0 T-GDi DCT automaat GT-line (100 pk). Of die er ooit gaat komen? De firma Kia zou mij diep gelukkig maken. Maar vooralsnog ben ik ook blij met mijn huidige exemplaar!

Groet van GG

Gast GreyGriffin
Geplaatst
11 uur geleden zei biancaa:

Mooie auto veel rijplezier toegewenst

Dank je wel Biancaa!

Geplaatst

Vandaag is mijn pikanto gt line bij de dealer aangekomen.

Volgende week vrijdag kan ik de picanto ophalen. Ik zal een fotootje plaatsen en mijn bevindingen hier neerzetten.

• Like 1
Gast GreyGriffin
Geplaatst
11 uur geleden zei Goldy:

Volgende week vrijdag kan ik de picanto ophalen.

Nog even volhouden, het wachten is bijna voorbij!

Geplaatst
23 minuten geleden zei Goldy:

Dit gaat hem worden. Gisteren aangekomen bij de dealer. Ik moest vandaag toch even de auto van dichtbij bekijken.

20170826_115921_resized[241].jpg

WoW....mooi hoor die rode kleur in combinatie met die chrome accenten en dat zwart, staat hem super! Agressief frontje...:dup:

Gast GreyGriffin
Geplaatst
1 uur geleden zei Goldy:

Ik moest vandaag toch even de auto van dichtbij bekijken.

Hij oogt heel strak! Zie ik nou goed dat je een haaienvin hebt en geen rubberen sprietje?

Geplaatst
27 minuten geleden zei GreyGriffin:

Hij oogt heel strak! Zie ik nou goed dat je een haaienvin hebt en geen rubberen sprietje?

Dank je.

Er zit inderdaad een haaivin ipv een rubberen spriet. Ik was daar ook verbaasd over.

Geplaatst

Mooie auto Goldy , ja inderdaad met Haaienvin , hier ook ik vind dat dat ook bij deze auto hoort.

Gast GreyGriffin
Geplaatst

Best verrassend, die haaienvin. Ik heb ook GT-lines zien rondrijden met een spriet-antenne.

Geplaatst

Dat klopt GG , de eerste die werd verkocht bij de dealer waar die van ons ook vandaan komt heeft ook een spriet , ik had ze gezien op YouTube met een Haaienvin , dus gevraagd of ik ook zo'n Haaienvin zou krijgen , volgens de dealer kon dat niet maar bij levering zat er toch eentje op en ook op de rode die tegelijk met die van ons binnen was gekomen.

Gast GreyGriffin
Geplaatst

Ik moet het op de First Edition doen met een sprietje en ben nu een beetje jaloers op die mooie vin :|

Geplaatst

Zo'n haaienvin staat wel stoer. Het was dan ook een mooie verrassing toen ik de haaienvin zag zitten op de Picanto.  Ik had een spriet verwacht omdat in mijn brochure de gt line met een spriet is gefotografeerd. Maar ik klaag niet hoor. :)

Gast Warmentuuter
Geplaatst

Mooi rood is niet lelijk. :-)
Past ook wel bij de Picanto GT line.
Veel plezier met de nieuwe auto

Dat is dan sinds kort veranderd dat er een haaienvin op zit.
Mijn collega heeft twee weken terug zijn Picanto GT line opgehaald.
En hier zit het standaard Kia sprietje op.
Maakt de auto minder mooi hoor die een eerdere GT line hebben. 

Geplaatst

Vandaag de Picanto opgehaald en gelijk even een stuk gereden. Wat rijd hij lekker zeg. Wij zijn er echt blij mee. 

Echter 1 klein dingetje, het geluid over de boxen die achterin zitten is vrij zacht. Je hoort ze haast niet. Ik heb gezocht of hier een instelling voor is, maar niet gevonden. Is het geluid bij jullie achterin ook zo zacht?

Geplaatst

toch maar even naar de garage gegaan. De vriendelijke verkoper ging mee luisteren en hij zij dat dit normaal was.

Hij had zelf ook een picanto en had het zelfde, achter zacht, voor een stuk luider vertelde hij.

Ervaren jullie dit ook?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...