biancaa Geplaatst 30 Juni, 2017 Geplaatst 30 Juni, 2017 Zeker een teleurstelling bij de vorige serie picanto's was de 1.2 toch wel in automaat te bestellen, jammer dat er dan niets geregeld kan worden met belgie of duitsland om zo'n auto naar nederland te halen zonder extreem hoge kosten. Quote
Gast GreyGriffin Geplaatst 30 Juni, 2017 Geplaatst 30 Juni, 2017 Klopt. Ik heb al twee Pica's met automaat versleten, de eerste generatie had een 1.1-motor en de tweede generatie een 1.2. Deze nieuwe generatie doet het wederom met een 1.2. Daarover heb ik dan ook niks te mopperen. Ik klaag een beetje over de redelijk kale uitvoering van het trio. Daarom heb ik nu maar snel een First Edition gekocht, die is wat beter aangekleed. Over een paar maanden wordt het weer een kale DynamicLine, dus de knoop eind april doorgehakt. De First Edition wordt namelijk slechts tijdelijk geleverd. Om de verkoop van het nieuwe model snel van de grond te trekken krijgt het wat leuke extra's mee zonder meerkosten. Maar je zult het zien, over enkele maanden verdwijnt de First Edition en kost de DynamicLine Automaat - met minder opties - nog steeds bijna 20 mille. Quote
biancaa Geplaatst 30 Juni, 2017 Geplaatst 30 Juni, 2017 Maar goed dat je de auto dan al hebt gekocht, had je ook een proefrit gemaakt? Zo ja heb je toen verschil gevoelt tussen de 1.0 en je huidige 1.2? Quote
Gast GreyGriffin Geplaatst 30 Juni, 2017 Geplaatst 30 Juni, 2017 Geen proefrit gemaakt. De combinatie van de 1.2-motor met de viertraps-automaat ken ik al jaren en die is zo gebleven in generatie drie. Quote
Goldy Geplaatst 30 Juni, 2017 Topic Starter Geplaatst 30 Juni, 2017 Weten jullie misschien wat de velgmaten zijn van de Picanto GT? Ik heb nog een setje winterbanden liggen die onder een Rio uit 2013 hebben gezeten. Ik ben benieuwd of dat past, maar die kans zou wel klein zijn. Quote
Gast GreyGriffin Geplaatst 30 Juni, 2017 Geplaatst 30 Juni, 2017 Bandenmaat Picanto GT-line 2017: 195/45R16 84V Kijk voor uitleg even hier: http://autobandenkennis.nl/bandenmaat/ Quote
Goldy Geplaatst 30 Juni, 2017 Topic Starter Geplaatst 30 Juni, 2017 1 uur geleden zei GreyGriffin: Bandenmaat Picanto GT-line 2017: 195/45R16 84V Kijk voor uitleg even hier: http://autobandenkennis.nl/bandenmaat/ ik bedoel de velg. Wat is de steekmaat, de ET waarde ed. Quote
Goldy Geplaatst 15 Augustus, 2017 Topic Starter Geplaatst 15 Augustus, 2017 Mooi hoor. Wanneer had je deze beauty besteld? De mijne had ik begin juni besteld en volgens de laatste informatie wordt de mijne op 26 augustus verwacht 1 Quote
Gast GreyGriffin Geplaatst 15 Augustus, 2017 Geplaatst 15 Augustus, 2017 Hallo Wero, Hij ziet er mooi uit! Die 3 nachten hou je toch nog wel even vol? Ik heb mijn Pica automaat besteld op 29 april en hij is er nog steeds niet Quote
Wero Geplaatst 15 Augustus, 2017 Geplaatst 15 Augustus, 2017 Dank je Goldy , deze heb ik 17 juni gekocht , de dealer had er 3 besteld , een rode , witte en deze zwarte. Quote
Wero Geplaatst 15 Augustus, 2017 Geplaatst 15 Augustus, 2017 Dank je GreyGriffin , ja dat lukt nog wel , heb al ca 8 wi gewacht dus dan willen die 3 nachten ook nog wel. Quote
Wero Geplaatst 18 Augustus, 2017 Geplaatst 18 Augustus, 2017 En daar staat hij dan op de inrit , wat een mooie auto , vandaag hele stukken mee gereden , heerlijke auto enwat zitten er een boel snufjes op , genoeg om te ontdekken de komende tijd Quote
Goldy Geplaatst 18 Augustus, 2017 Topic Starter Geplaatst 18 Augustus, 2017 3 minuten geleden zei Wero: En daar staat hij dan op de inrit , wat een mooie auto , vandaag hele stukken mee gereden , heerlijke auto enwat zitten er een boel snufjes op , genoeg om te ontdekken de komende tijd Gefeliciteerd. Ziet er goed uit. Ik moet nog 2 a 3 weken wachten voordat ik er van kan genieten. 1 Quote
Wero Geplaatst 18 Augustus, 2017 Geplaatst 18 Augustus, 2017 Zijn zo om , ik weet zeker dat je er veel plezier aan zult beleven. Quote
Specialmade Geplaatst 19 Augustus, 2017 Geplaatst 19 Augustus, 2017 2 uur geleden zei Wero: En nog eentje van de voorkant Stoer bakkie hoor. Ook die rode accenten maken hem extra sportief. Veel veilige kilometers en rijplezier. 1 Quote
Gast GreyGriffin Geplaatst 19 Augustus, 2017 Geplaatst 19 Augustus, 2017 Hallo Wero, Aha! Hij staat op de oprit! Gefeliciteerd, ik wens je veel plezier met de Pica. Zwart met rode accenten, het is een mooie combinatie. Ik mag de mijne volgende week gaan afhalen. Vier maanden moeten wachten, pffffff. Nou ja, dan heb je ook wat. Groet van GG Quote
Wero Geplaatst 19 Augustus, 2017 Geplaatst 19 Augustus, 2017 De haaienvin op een Picanto vind ik echt stoer Quote
biancaa Geplaatst 20 Augustus, 2017 Geplaatst 20 Augustus, 2017 Mooie wagen ik moet nog 2 maanden wachten Quote
Wero Geplaatst 20 Augustus, 2017 Geplaatst 20 Augustus, 2017 biancaa , het is het wachten waard , echt Quote
biancaa Geplaatst 22 Augustus, 2017 Geplaatst 22 Augustus, 2017 Ja ik weet het maar wachten duurt altijd lang haha Quote
Gast GreyGriffin Geplaatst 23 Augustus, 2017 Geplaatst 23 Augustus, 2017 Hoera! Mijn Picanto Automaat is eindelijk afgeleverd. Bijna vier maanden gewacht, maar het was de moeite waard. Want generatie drie is weer net een stukje beter dan de vorige. Vooral merkbaar aan de strakke wegligging en aan het gelikte sturen. Het is mijn derde Pica automaat, ik heb de twee vorige generaties ook gehad, dus ik kan aardig vergelijken. Wat mij betreft is deze nieuwe versie bijna de ideale auto uit het a-segment. Goed in de spullen en opvallend mooi afgewerkt. Bijna, want er moet natuurlijk iets te wensen overblijven. Een handvol paardenkrachten erbij en de perfectie is bereikt. Met de kleur van mijn nieuwe kleintje is trouwens iets leuks aan de hand. Officieel heet hij Celestial Blue (Hemels Blauw). In de zon is de Pica inderdaad licht blauw. Maar in de schaduw is hij grijzig. Een soort toverballetje dus. Quote
Specialmade Geplaatst 23 Augustus, 2017 Geplaatst 23 Augustus, 2017 @Greygriffin, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Hele mooie uitvoering in een aparte kleur. Ook de velgen staan hem goed. Ik wens je veel rijplezier en veilige kilometers met de nieuwe Pica. Quote
Gast GreyGriffin Geplaatst 23 Augustus, 2017 Geplaatst 23 Augustus, 2017 Hallo Specialmade, Dank je wel voor de gelukwens! Het is best frappant om te merken dat het de Kia-ingenieurs lukt de Pica per generatie naar een hoger plan te tillen. Voor het 15 inch lichtmetaal hoefde ik niets extra's te betalen, hoorde bij het First Edition pakket. Groet van GG Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.