Automatisch inklapbare spiegels aanbrengen
2 2

15 berichten in deze discussie

Aanbevolen berichten

Goedemiddag, in de accessoire lijst van de nieuwe Picanto staat een kabelboompje aangegeven voor 89 euro (incl montage 159 euro) om de electrisch inkapbare spiegels om te bouwen naar automatisch inklapbare spiegels als je de auto op slot doet.

Nu spreekt men van een kabelboompje, zou je dit zelf aan kunnen brengen?

Of zou dit alleen een software aanpassing zijn?

Wie heeft hiermee ervaring?

https://webshop.kia.nl/accessoires/comfort/0/55675ADB00&modelid=115/

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Geplaatst (bewerkt)
Op 15-3-2018 om 19:04 zei picaatje333:

Ben ook wel benieuwd welke van de 4 draden ik moet gebruiken van cv.

Inmiddels erachter gekomen. Grijs is de lockdraad en bruin unlockdraad. Picanto colour edition 2018.

bewerkt door picaatje333

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vandaag hebben we een Picanto GT line besteld :-). Heel erg blij mee natuurlijk.

We hebben toevoeging van deze kabel besproken, echter raadde de verkoper deze af, omdat het niet goed zou werken. Zijn er hier al ervaringen met deze optie?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb hem zelf ingebouwd en doet het perfect. Auto op slot via de afstandbediening dan klappen de spiegels in, contact aan klappen de spiegels uit. Is van ECS made in Germany. De optie om de spiegels uit te klappen via de afstandsbediening is er niet, heb hierover gebeld.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Heb hem zelf ingebouwd en doet het perfect. Auto op slot via de afstandbediening dan klappen de spiegels in, contact aan klappen de spiegels uit. Is van ECS made in Germany. De optie om de spiegels uit te klappen via de afstandsbediening is er niet, heb hierover gebeld.

Goed om te lezen, bedankt voor je reactie. Was het makkelijk om de kabel in te bouwen?
Verkoper vertelde over problemen omdat de kabel bij de interieurverlichting zou worden aangesloten. Als je te lang wacht met de auto op slot zetten (en interieurverlichting uit is) klappen de spiegels niet meer in. Zorgt voor verwarrende situatie vertelde hij.
Maar in de praktijk lijkt dat wel mee te vallen dus?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Volgens mij weet de verkoper niet waar hij het over heeft. Je moet de blauw/witte draad van de module aansluiten op de lockdraad van je deurvergrendeling (grijs), unlockdraad van de de vergrendeling wordt niet gebruikt omdat het unlocken van je spiegels over je contact gaat. Het is niet echt plug and play want je moet 5 stekkerverbindingen uit de orginele stekker halen en de vijf losse draden van de module hierin plaatsen. De vijf draden die je uit de orginele stekker heb gehaald plaats je in de bijgeleverde stekker. Ik heb een haarspeld gebruikt en een beetje gebogen (youtube) om de stekkerverbinding eruit te halen. Zal als ik tijd heb de gebruiksaanwijzing scannen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

nou als ik dit zo zie ken je net zo goed de goedkopere versie gebruiken moet je ook knippen en solderen 

maar het scheelt je wel een hele bak geld 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
11.JPG.730fe34e95a39a3a632e6ae7ae4ca59c.JPG
22.JPG.b40c7fd5728f19a2c70003c483b23eb6.JPG
33.JPG.f0ad053a8660d3d9fedbffc22395bb6e.JPG
44.JPG.b34e43171ac13f5ffb3efa7f3d3f7070.JPG
55.JPG.dae663aeed57f5c795ec6aab25f01cdc.JPG

Bedankt voor je heldere uitleg! Ik ga hem na levering van de Picanto bestellen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
nou als ik dit zo zie ken je net zo goed de goedkopere versie gebruiken moet je ook knippen en solderen 
maar het scheelt je wel een hele bak geld 

Waar is die versie te bestellen? Heb je een merknaam of artikelnummer?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waar is die versie te bestellen? Heb je een merknaam of artikelnummer?
Zal morgen even een link plaatsten

Verstuurd vanaf mijn Debielen Mobiele Telefoon met Tapatalk 🤣🤣

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

I.v.m. met garantie (ook de module)kies ik toch liever voor orgineel. Maar als dat je niks uitmaakt kan je voor de goedkope AliExpress versie gaan en bespaar je inderdaad geld.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
2 2