Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Ik zit in de originele accessoires van de Picanto 3 te bladeren, zie ik dat ze daar een fietsendrager aanbieden met een foto van een Picanto 3 met fietsendrager.

Als tekst wordt daarbij vermeldt dat de drager op de trekhaak bevestigd wordt. Ik meende dat er voor de Picanto 3 geen trekhaak leverbaar was???

Nu zie ik iets staan over RMC. Je kunt wel een 'soortvan' trekhaak krijgen maar je kunt/ mag niks trekken? Iemand ervaring mee?

Ik zou juist graag een klein bagagewagentje willen trekken......

https://webshop.kia.nl/accessoires/transport/0/E823055001&modelid=115/

2747.jpg

Edited by de Hunter
Posted

Van andere autos ken ik dat wel. Is niet een echte trekhaak dan maar alleen voor een fietsendrager. Hier is dan geen aanhanger aan te koppelen.

Mijn Kia betrouwbaar voor elke dag. Als speelgoed heb ik wat anders.

Posted

O oke dat ziet er inderdaad wel uit als een kogel. Dat is dan weer anders als het systeem wat ik ken. Maar dan kan er tenminste wel een gewoon fietsen rek op.

Ik dacht dat als er geen trekgewicht is een kogel ook niet mocht. En dat ze daarom dat andere systeem hadden ontwikeld. Is dacht ik van Tule.

Posted (edited)

Of er een gewoon fietsenrek op kan, weet ik niet.

Dit staat in de tekstt:

https://webshop.kia.nl/accessoires/transport/0/ZKJA99652045&modelid=115/

Art. nr: ZKJA99652045

RMC-systeem (Rear Mount Connector) met afneembare kogel + 13 polige kabelset. De Picanto heeft alleen een kogeldruk van 75 kg en geen trekgewicht en mag dus geen aanhangwagen of een lichte caravan trekken. Dit RMC-systeem heeft daarom een speciale afneembare kogel die voorzien is van een RMC-pin, zodat er alleen fietsendragers op gemonteerd kunnen die hiervoor bestemd zijn. Informeer bij uw Kia dealer of uw Picanto in aanmerking komt voor dit RMC systeem. Beschikbaarheid week 31

Edited by Beos
Posted

Dit systeem kende ik dus. En daar heb je een special rek voor nodig.

Omdat die van de Picanto een gewone kogel vorm heeft past elk rek er dus op. 21669fef5f65a5bba2c092925c1f880a.jpg

Posted (edited)

even gezocht op RMC pin, Brink levert een dergelijke trekhaak.

Dat ziet er als onderstaand uit. En dan natuurlijk de vraag.....past iedere fietsendrager daarop? (denk et niet)

Afbeeldingsresultaat voor rmc trekhaak

Edited by de Hunter
Posted

Nog even dieper gedoken, blijkt dat je voor een RMC kogel ook nog eens slecht een fietsendrager (laat staan drager voor ebike) kan krijgen.

https://brink.eu/app/uploads/2017/08/RMC-fietsendragers-2017-07-03.pdf

Je bent dus 'veroordeeld' tot de drager die Kia levert....en die is duur.

Posted

E_bike word hem in iedergevol denk ik niet met 75kg kogel druk. Denk dat een e-bike en rek snel zwaarder zijn.

Posted

Dit staat bij het Kia rek:

Geschikt voor twee elektrische fietsen door hoger draagvermogen van 60kg. Het eigen gewicht is laag. De wielgoten zijn verstelbaar waardoor er verschillende maten fietsen op passen. Het eigen gewicht is laag.

Dus?

Posted
25 minuten geleden, Beos zei:

Dit staat bij het Kia rek:

Geschikt voor twee elektrische fietsen door hoger draagvermogen van 60kg. Het eigen gewicht is laag. De wielgoten zijn verstelbaar waardoor er verschillende maten fietsen op passen. Het eigen gewicht is laag.

Dus?

ja, denk idd dat er wel 2 ebikes op kunnen. Ze adviseren ook nog om de accu's IN de auto te leggen en de achterbanden harder op te pompen.

Zijn zelfs hulpveren beschikbaar???(niet in accessoirelijst)