Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Vandaag is mijn nieuwe Kia (2018) bij de dealer geweest ivm bijgeluiden van de aircopomp.

Keurig opgelost door Dijkstra. (tevens is het gasklephuis vervangen....)

Ook heb ik melding gemaakt van een stuur wat net was scheef staat bij rechtuit rijden. Niet heel hinderlijk maar toch wel storend.

Echter valt dit niet onder de garantie! Mijn Kia heeft 1400 km gereden en ik had dit euvel binnen 750 km moeten melden:-|

Aangegeven dat het niet heel hinderlijk is en dat het ook bij de eerst volgende beurt gekund had, maar Kia is onvermurwbaar.

Gelukkig denk Dijkstra wel mee en is bereid om de helft van de kosten voor uitlijnen voor haar rekening te nemen.

Moraal van dit verhaal; is er iets niet goed bij je nieuwe Kia--> gelijk naar de dealert!

Edited by de Hunter
Posted

Ja dit soort dingen is heel erg begrijpenlijk en kia is hier in niet heel bijzonder
Bij het merk waar ik werk is dit exact zo
Jij kunt wel een slechte chauffeur zijn en een keer regen een stoepje aan gereden zijn ?? Dan zou jet dus een schade zijn em dat is dus geen garantie zij rijden immers niet mee de hele dag om te kijken of alles goed gaat
Wel is het heel super netjes van je dealer dat zij de helft van de kosten opzich nemen

Dus inderdaad een goeie tip wel om als je iets denk dat is niet in orde of het zit scheef maakt geluid maakt niks uit hub meteen tetug naar je dealer en niet denken dat komt wel

Verstuurd vanaf mijn Debielen Mobiele Telefoon met Tapatalk 🤣🤣

Posted

Dit geld voor elk product wat je koopt. Het is een standaard garantie voorwaarde.

Ik snap wel dat er garantievoorwaarden zijn (overigens staat nergens dat je een scheef stuur binnen 750 km moet reclameren) maar ben wel onaangenaam verrast.

Dealer was zeer begripvol, snapte ook wel dat (mede gezien de 16 inch velgen en platte banden) er geen stoeprand geraakt was. Vandaar de coulance.

Mijn leermoment; ik wacht niet meer met reclameren

Posted

Je komt de raarste zaken tegen op het forum.

Deze b.v. gaat bij een Kia die nog maar 3 jaar oud is, en waarbij het motormanagementlampje al een week brand, zelf lopen prutsen:
https://www.kiaclub.nl/topic/14514-ratelend-geluid-in-motor/

Hier heeft er een 10 dagen lopen prutsen aan een Kia, is later onder garantie gemaakt door de dealer.
https://www.kiaclub.nl/topic/16137-led-verlichting-kapot/

Heeft je Kia je een storing en heeft je auto nog garantie: dan direct een afspraak maken met je dealer.

Guest Warmentuuter
Posted

Moraal van dit verhaal; is er iets niet goed bij je nieuwe Kia--> gelijk naar de dealert!

De importeur zal zeggen van u moet bij de dealer zijn.
Daar is de overeenkomst gesloten.
Wat ik minder van de dealer vind is dat hij roept dat je het binnen 750 km had moeten melden terwijl er 1400 km op de teller staat.
Waarschijnlijk kreeg je een hele lijst met vinkjes goed bij de afleverbeurt en hij heeft het niet gezien. 
Dat kan natuurlijk maar zou ik hem toch nog melden vooral omdat ze wel hebben kunnen zien dat er geen beschadigingen zijn zoals je meld.
Zou de dealer niet moeilijk moeten doen denk je dan.

Je moraal van het verhaal klopt.
Niet wachten als er wat is. 
Dan sluit je dit soort discussies uit.

Posted

Wil nog even vermelden dat Kia Dijkstra (Drachten) dit fantastisch op gaat lossen.

De auto wordt op hun kosten gratis uitgelijnd, waarvoor HULDE!

Posted
6 uur geleden zei de Hunter:

Wil nog even vermelden dat Kia Dijkstra (Drachten) dit fantastisch op gaat lossen.

De auto wordt op hun kosten gratis uitgelijnd, waarvoor HULDE!

kijk dat is eens een positief bericht over een dealer ook leuk om te horen 

en deze dealer moet je zuinig op zijn dit is een toppertje 

echt top dat hij het gewoon voor je regelt