Jump to content

WIFI in de auto.

B.O.

Recommended Posts

Ik wil in onze Kia Picanto van 2019 nu eens een keer het internet, wifi instellen. 

Na een beetje op het internet te zoeken kwam ik bij internet in de auto, om bv het weer en of de tankstations en parkeer plaatsen te vinden, ik het systeem moet verbinden met mijn telefoon via hotspot.

gebruikt het dan de data van mijn abo, en wie weet hoeveel dat dan is.

Of zijn er andere manieren?

Ja, dat verbruikt data uit je abo, ongeveer evenveel als wanneer je de dingen die je de auto wilt laten doen, gewoon op je telefoon zou doen, dus dat valt erg mee.

Dus of je nu op je telefoon google maps opent en naar pompstations zoekt, of middels wifi-tethering/hotspot in de auto, dat maakt qua dataverbruik nagenoeg niets uit.

Edited by Peter-036

Oké, maar hoe zit dat dan met nieuwere auto`s? moet dat dan ook altijd met je mobiel gedaan worden, of gaat dat op een andere manier.

ik wil het alleen maar gebruiken om via het info scherm in de auto het weer, de verkeersinfo, POI en nog wat van die kleine dingen.

Of is er meer mogelijk?

Dat is weer een andere vraag, maar in (niet alle!) nieuwere auto's zit er dan een SIM in de infotainment die een verbinding maakt met de server van de fabrikant, of wie daar ook voor verantwoordelijk is.

Ik neem aan dat die, in ruil voor de data die de auto doorgeeft, je van de gewenste info voorziet.

Of er zit een abo aan vast, mogelijk hangt dat samen met de jaarlijkse inspectie/servicebeurt, waarbij ook je 'recht' op een jaartje pechhulp erbij krijgt.

Kortom, ik weet het ook niet helemaal zeker, misschien kan/wil de dealer of de importeur je dat vertellen