Jump to content

Groot verschil in brandstof verbruik tussen de 1.0 t-gdi van voor en na de facelift.

Ronald_S

Recommended Posts

We zijn nu ruim 2 jaar in het bezit van een Picanto gt-line (nieuw gekocht in februari 2020) met de geblazen 3 cilinder.

Verbruik vond ik altijd al flink tegen vallen, mijn vrouw haalt met moeite 1 op 14.

Nu heb ik zelf onlangs een dagje de gefacelifte gt-line mee gekregen als leenauto en hier viel me op dat deze wel behoorlijk zuinig is.

Ik heb lekker vlot doorgereden en haalde hiermee met gemak bijna 1 op 18.

Ik heb na inleveren van de auto bij de dealer nagevraagd wat het verschil is tussen beide motoren, en of er nog iets aan het verbruik van onze Picanto te doen is (wellicht met een software update/modificatie)

De dealer gaf aan nog wel een keer naar de auto te willen kijken of er nog wat aan gedaan zou kunnen worden maar had niet direct een oplossing. (wel vreemd dat een eventuele aanpassing/update niet tijdens het onderhoud begin maart is uitgevoerd)

Zijn er meer mensen die met een (te) hoog brandstof verbruik terug zijn geweest bij de dealer en was daar een oplossing voor?

Om de auto nu al in te ruilen voor een iets jonger model vindt ik nog veel te prijzig, en buiten dat vindt ik de nieuwe gt-line ook niet echt leuker smoelen dan de vorige die we nu hebben.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Groeten,

Ronald.

Beetje Apels en peren vergelijken mischien heeft jou vrouw wel een andere rijstijl ? 
rijden jullie de zelfde ritjes ? 
kort of lange ritten zit ook enorm verschil in 

ik rij zelf met mijn rio alleen maar korte stukjes en dan haal ik net aan 8 liter op de 100km 

maar net naar Duitsland lange rit gemaakt en mini’s mijn verbruik opeens 4.8 liter op de 100 km 

• Like 1

Het is niet vreemd, het is namelijk een andere auto. De T-gdi in de Picanto heeft ook 20 minder pk's dan in andere kia modellen.

Daarnaast is het energie label van de my20 beter (c IPV d), maar is het optrekken van de nieuwere my20  minder snel (10,3 seconden ipv 10,1 seconden). Ofwel komt het niet uit de lengte, dan komt het uit de breedte.

Daarnaast verbruikt zowel mijn moeder meer dan mijn vader en verbruikt mijn vriendin meer dan mij, qua brandstof per gereden km. Dus streep die variabele maar niet te snel weg.🤣